Gå til innhold

Henvisning til gynekolog. 6(!!) mnd ventetid!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk utført en hysterektomi i mai i fjor, alt utenom eggstokkene ble tatt. Fikk ta beskjed om å sjekke eggstokker med ultralyd en gang i året pga. forhøyet risiko for eggstokkreft.

Var hos legen i midten av mars og han sendte henvisning til gynekologen jeg har pleid å dra til. Fikk brev i dag om time.. i slutten av november!? 

Jeg har ingen plager, så mulig jeg er satt helt bakerst på lista, men det var da alvorlig til ventetid? Og kan det regnes som ca en gang i året når det da er 5 mnd over årsdagen for operasjon, eller burde jeg gå et annet sted?

Anonymkode: 1bbc1...e60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gjort det samme, men har blitt fulgt opp på sykehuset som utførte dette. Du kan ikke få time der da? På gynpol. Hadde ringt og forhørt meg :) Ellers så koster ikke privat gynokolog så veldig mye, så hadde kanskje vurdert dette om ikke du får time på sykehuset.

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk utført en hysterektomi i mai i fjor, alt utenom eggstokkene ble tatt. Fikk ta beskjed om å sjekke eggstokker med ultralyd en gang i året pga. forhøyet risiko for eggstokkreft.

Var hos legen i midten av mars og han sendte henvisning til gynekologen jeg har pleid å dra til. Fikk brev i dag om time.. i slutten av november!? 

Jeg har ingen plager, så mulig jeg er satt helt bakerst på lista, men det var da alvorlig til ventetid? Og kan det regnes som ca en gang i året når det da er 5 mnd over årsdagen for operasjon, eller burde jeg gå et annet sted?

Da begynner du fra neste gang å få henvisning 1/2 år etter du var der sist, eller be legen sende henvisningen til sykehuset eller en annen gynekolog med driftsstøtte. 

Anonymkode: e88f6...c2d

Skrevet

Har alltid tatt det privat jeg. Ingen ting som hindrer deg å gjøre det vel? :) Henvisninger tar jo år og dag. 

Anonymkode: 50478...2c6

Skrevet

Takker så mye for svar alle sammen :)

@KellyTaylor: Hmm, kanskje det egentlig var det jeg skulle? Jeg fikk grinet meg til å dra hjem morgenen etter operasjonen, var rimelig dopa da jeg fikk beskjedene, så eneste jeg husker tydelig var sjekk av eggstokker en gang i året 😂 Får ringe og høre.

Privat er også en mulighet, tenkte bare at jeg kunne spare noen kroner ved henvisning, koster 450kr på senteret jeg ellers går til, på Volvat f.eks koster det 1500kr, det blir en del forskjell for samme "behandling".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...