Gå til innhold

Er ei uke i sol og varme nok for små barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år vil vi være sikre på at vi får badet litt, da barna elsker å bade. Er det nok med ei uke i syden, eller bør man ta to? Ungene er 1,5, 3,5 og 6.

Anonymkode: ed4a6...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du? Det er ikke en nødvendighet, for noen barn, å dra til syden! Du FÅR badet i Norge i år! Det vil komme pene dager, varme dager, dager da dere kan bade... Skjønner virkelig ikke hva du mener.

Anonymkode: 0e5c2...eed

Skrevet

Moralister over her kan ta seg en bolle...

HI: jeg tar ungene med på én ukes tur i sommer. Mulig de kunne ha holdt ut i 14 dager, men det kan bli litt kjedelig også.

Anonymkode: 6860a...fbb

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moralister over her kan ta seg en bolle...

HI: jeg tar ungene med på én ukes tur i sommer. Mulig de kunne ha holdt ut i 14 dager, men det kan bli litt kjedelig også.

Hva faen er det du snakker om. HAHA.. snakk om å ikke beherske ord.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Det er ikke en nødvendighet, for noen barn, å dra til syden! Du FÅR badet i Norge i år! Det vil komme pene dager, varme dager, dager da dere kan bade... Skjønner virkelig ikke hva du mener.

Har jeg sagt det er en nødvendighet? Vi ønsker å dra på tur. Til litt mer garantert varme. Varme akkurat da vi har fri. Og et sted som har vann vi kan bade i. Jeg spurte om det holder med ei uke eller om man burde ta to? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har jeg sagt det er en nødvendighet? Vi ønsker å dra på tur. Til litt mer garantert varme. Varme akkurat da vi har fri. Og et sted som har vann vi kan bade i. Jeg spurte om det holder med ei uke eller om man burde ta to? 

Det holder med én. Det spørs hva dere skal. Dere får badet jævlig mye på én uke

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Holder i forhold til hva?

Anonymkode: d2334...4e4

Skrevet

Herregud ,så gale folk🙄 For noen svar du får på et helt enkelt spørsmål? 

Jada,det holder med en uke, 14 dager synes jeg kan bli litt lenge😊

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen er det du snakker om. HAHA.. snakk om å ikke beherske ord.

Er du sikker på at medisindosene dine er rett justert? 

Skrevet

Vi hadde en uke i fjor. Ungene var 4 og 7. Syntes det holdt for dem ihvertfall. Hvis man ønsker flere utflukter og sightseeing så ville jeg tatt to.

Anonymkode: 2aa3c...e1b

Skrevet

Vi var 4 uker i Spania i fjor! 4 barn mellom 1-10 år! Helt fantastisk.Masse god tid sammen,lange morgener, late dager,utflukter,opplevelser,bading,god mat,spill,lek,hygge og kos. Alt vi få for lite av i hverdagen. Hadde definitivt gått for to uker! 

Anonymkode: 08573...c92

Skrevet

Vi skal to uker før første gang . Ungene er da 4, 10 og 13. Hadde nok holdt med ei uke om de var yngre 

Anonymkode: c582a...278

Skrevet
6 timer siden, skinnfilla skrev:

Herregud ,så gale folk🙄 For noen svar du får på et helt enkelt spørsmål? 

Jada,det holder med en uke, 14 dager synes jeg kan bli litt lenge😊

Ja, har tydeligvis vært vårslepp for troll denne uka😳 Takk for svar! 

Skrevet

Vi pleier å synes at en uke blir litt kort, og to uker har noen ganger føltes litt lenge så hvis det er et alternativ ville jeg gått for 10 dager - det er helt perfekt 👌 

Skrevet

Vi synes en uke er for kort, det går jo vekk en del tid kun for reisen også (spesielt for oss som må bytte fly på Gardermoen). Ville definitivt gått for to uker :)

Anonymkode: c2bda...82d

Skrevet

Hvis jeg hadde valget mellom 1 og 2 uker for min familie hadde jeg valgt 2. Ungene her trives veldig godt med sol og varme og har så langt aldri kjedet seg eller ønsket seg hjem fra ferie. Jeg synes 1 uke er for kort om det bare er meg også og spesielt med barna. Man har akkurat orientert seg og kommet i gjenge og så skal man hjem. Men for all deg - en uke er flott også, men for oss er to uker bedre (og har vært det fra ungene var små)

Anonymkode: 11c7f...0bf

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

I år vil vi være sikre på at vi får badet litt, da barna elsker å bade. Er det nok med ei uke i syden, eller bør man ta to? Ungene er 1,5, 3,5 og 6.

Jeg hadde valgt 2. Jeg leste en artikkel en gang, kroppen faller ikke helt til ro/ feriemodus før dag 4.. 

Skrevet

To uker. Blir mye mer ro over ferien. Da har dere tid til å se dere litt rundt også. Med tre barn er det lett mye styr på reisedagene. Tar litt tid å roe seg for både voksne og barn.

Om dere reiser med rutefly, ville jeg valgt en mellomting, fex ti dager. 

Anonymkode: feb08...14c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna dine ville heller valgt 2 uker i syden, enn å være stucked med deg på campingen. Eller du har vel hjernevasket dem til å tro at campingen er myyyyye bedre enn å feriere i syden ?

Skrevet
44 minutter siden, Lagertha skrev:

Barna dine ville heller valgt 2 uker i syden, enn å være stucked med deg på campingen. Eller du har vel hjernevasket dem til å tro at campingen er myyyyye bedre enn å feriere i syden ?

Vi skal en uke til syden i år, og ungene er supergira, men de er likevel redd for at de skal gå glipp av campingferien i år.

Det går an å like begge deler... 

Anonymkode: 8da19...704

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal en uke til syden i år, og ungene er supergira, men de er likevel redd for at de skal gå glipp av campingferien i år.

Det går an å like begge deler... 

Anonymkode: 8da19...704

Det er jeg enig i 😊 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

hvor godt kjent er du i landet du bor i egentlig? Mine unger elsker å bade, og hiver seg i sjøen nesten med en gang sola skinner og vi får over 17 grader i lufta, men vi har hatt somre de ikke har klart å komme seg ut i sjøen. Iskald vind i lufta tross knallblå himmel, sol på 8.dagen og 15 grader i sjøen var makstemp her sommeren 2015. Ikke noe bading det året. Året før derimot hadde vi snittemp på 17,5 grad juni-aug, flere lange perioder med nærmere 30 grader og sjøen lå rundt 20 grader fra slutten av juni til siste halvdel av august, opp i 24 grader på det varmeste.....

De to ukene vi hadde i "syden" i 2015 var i alle fall kjempeviktig for oss det året. Og også i 2014, da vi hadde "rekordsommer",- så var likevel to uker i "syden" en trygghet for oss om at vi også kunne bade og få sol på HELE kroppen det året også. Vi er ikke garantert det her vi bor nemlig!!! Og "sydenturer" samme hvordan man setter de sammen, MÅ bestilles i god tid, dersom man ikke har fryktelig god råd, vi kan ikke vente å se hvordan sommeren blir! Og har man råd til å vente, så er det garantert ikke en eneste plass å oppdrive om sommeren blir under pari.

Å reise til andre steder til Norge har vi gjort,- men man er ikke garantert bading da, heller ikk esomme rog sol. Det spørs jo hvordan været er dit man drar den perioden man KAN dra på ferie. Hittil kan jeg ikke komme på noen ferier i Norge (både på Østlandet og Sørlandet) hvor vi har hatt ok sommervær i mer enn et par-tre dager maks,- og de har vært stykkvis og delt...Uheldig, ja det kan så være (Vi hadde SNØ/hagl da vi var i dyreparken i Kristiansand uka etter skoleslutt et år!!!), men det er nettopp DERFOR "sydentur" er alfa og omega for oss som ikke er garantert mange grader over 15 som maks i løpet av perioden juni-september.....

Anonymkode: d9c94...269

Skrevet

2 uker synes jeg. Blir mye mer ro og er ferien. 

Vi skal 3 uker til sommeren, men har leid leilighet og bil og gjør litt ut av oppholdet. 

Anonymkode: 5bdc8...f5b

Skrevet

To uker ville jeg valgt. Kommer kanskje litt an på om det er typisk charterferie eller noe litt mer fritt. Vi har leilighet i Spania og var der i to uker i fjor sommer. Det ble litt kort, så i år tar vi litt over tre uker. 

Anonymkode: 91237...c7f

Skrevet

småbarn trives best hjemme, er ikke deres behov og dra til syden,det er foreldrene 

Anonymkode: b0b2e...3b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...