Gå til innhold

Er det jeg eller mannen som er teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og på overtid.

Mannen jobber på båt og har lovet at han kommer hjem med en gang jeg skal føde. Jeg har vært veldig tvilende på dette (jeg har påstått at han ikke kan komme med en gang)

I kveld har jeg kjent at noe skjer i magen. Men han rekker ikke frem før i morgen klokken. 10. Jeg visste det. Og sa til han at det var det jeg regnet med. 

Han ble kjempe sint på meg og ønsket ikke å snakke mere med meg i tlf. Jeg var verken sint eller sur. Sa bare at jeg hadde rett. Men han er kjempe sint nå.

Hvem er teit her?

Anonymkode: ff85a...2a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han. 

Anonymkode: 172f1...5aa

Skrevet

Han er desidert umoden. Råder deg til å ha en back up plan. Ikke si mer til ham men tilkall back up. Har du det?  Menn må holde seg hjemme rundt termin!

Anonymkode: 36626...9c5

Skrevet

Hmm

Føler også at det er han som er teit. Og det jeg virkelig ikke trenger er at han ikke ønsker å snakke med meg. 

Jeg har en avtale om å bli kjørt av noen til sykehuset og det har alltid vært planen at mannen skal møte meg der (noe jeg har tvilt på er mulig. Han har påstått det) men jeg skal klare meg uten han!

Hi

Skrevet

Begge to.

Du visste du var sammen med en mann som jobbet på båt, og det visste du også kunne komme til å sette dere i noe uønskede situasjoner rundt spesielle hendelser i familien. Livet med en som jobber borte er anderledes enn livet med en som kommer kommer fra jobb hjem til middag hver dag. Noen ganger er det et valg å jobbe slik, andre ganger må man bare.

Jeg har full forståelse for din frustrasjon i øyeblikket. Den frustrasjonen kommer av at du ønsker å ha ham hos deg, du ser på ham som en støtte i en utfordrende situasjon. Nå opplever du at han kanskje ikke vil være der for deg. Det gjør deg skuffet, det gjør deg såret og det gjør deg kanskje også sint. Temaet om han ville rekke hjem til fødsel har tydeligvis vært oppe tidligere. Han har trodd han ville rekke hjem, du har trodd han ikke ville gjøre det. Nå understreket du at du hadde rett, det ble som du trodde.

Hvorfor tror du han ble sint på deg? Fordi du sa "det var det jeg sa"? Jeg tror ikke det. Jeg tror han er i en vanskelig situasjon hvor ansvaret for jobben krasjer med familien, og så lenge han har den jobben han har så er det ikke bare for han å slippe alt. Når han fikk vite at noe kanskje er på gang med deg nå, så fant han ut hvor raskt han kan komme hjem. Han er ute på sjøen, men kan likevel komme seg hjem på 10 timer. Det er fra hans synspunkt ikke så verst. Kanskje kunne han greid det før om det var dagtid, men nå på natten kan han ikke trylle. Så han har gjort sitt beste ut fra slik situasjonen er her og nå. Da er det frustrerende å få høre "du tok feil, jeg hadde rett". Selv om du sa det saklig kjenner han deg godt nok til å vite at det bak den kommentaren ligger masse vanskelige følelser hos deg.Han vet trolig at han nå skuffer deg, at du føler deg såret. Og selv om han skulle ønske han ikke gjorde det, så kan han ikke endre noe akkurat her og nå, han må bare komme seg hjem så fort som mulig.  Men jeg tror ikke dette er alt. Jeg tror han også blir sint fordi han ønsker å være med på fødselen, og nå er han redd for at han går glipp av den. Han er redd for at hvis han ikke rekker det så kan det få negative følger for forholdet deres.

Du er sint fordi han har skuffet og såret deg og du skulle ønske han hadde funnet en annen løsning tidligere.

Han er sint fordi han er redd, redd han ikke skal rekke hjem til å få med seg fødselen, redd for å såre deg, redd for deg, redd for den lille.

Jeg er vokst opp med en familie hvor "alle" (dvs. mennene) har jobbet på sjøen. De har forsøkt å orden seg med å være hjemme når barn skal fødes. Men det var ikke alltid mulig. Om de stod over en tur så ville de ikke få arbeidsledighetstrygd. I min familie ville det å være borte få følger for alle andre på båten, og ergo ville det påvirke alle som jobbet der. Og inntektstapet kunne være så enormt at det ikke alltid var mulig. Så noen barn i familien er født med far tilstede, andre ikke. Mødrene har ikke akkurat vært glad for det når de måtte føde uten mannen, men de har alltid visst at det var en viss risiko for det. Og så lenge de hadde valgt den mannen de hadde, så hadde de også akseptert risikoen (selv om de ikke likte den og det innimellom skapte konflikter).

Min erfaring med slike menn er at det er lite de hater mer enn å bli kritisert for noe de ikke kan endre og føler de ikke kunne ha avverget. De hater å føle seg hjelpesløse - og jeg tror det er derfor din mann er sint nå, han er redd og føler seg hjelpesløs fordi han ikke kan gjøre noe som helst for å komme seg raskere hjem enn 10 timer.

Jeg tror ikke din mann har det bedre enn deg i øyeblikket, Hi.

Dette er en test for forholdet, og måten dere velger å takle det på nå får følger fremover. Jeg ville skrevet en melding til ham nå om jeg var deg, noe à la: "Hei, jeg vil ikke at vi skal krangle nå. Jeg påpekte det jeg gjorde fordi jeg ikke ønsker å gå gjennom fødsel alene, at jeg er redd for å gjøre det alene, og fordi det skuffer og sårer meg at du kanskje ikke blir der for meg når jeg skal føde vårt barn. Jeg forstår at du vil gjøre det du kan for å komme så fort hjem som mulig, og at det ikke er noe annet du kan gjøre akkurat her og nå. Jeg forstår også at du kanskje ble sint fordi du er bekymret for å ikke være her nå? Kom hjem så fort som du kan, men ikke ta noen sjanser. La oss holde kontakten underveis frem til du er hjemme. Jeg er glad i deg." Ikke la noe som din mann trolig ikke fullt og helt kontrollerer få ødelegge noe for dere! Du har en mann som jobber på båt, det gir dere fordeler - og ulemper. Nå får dere dessverre en litt større ulempe. Ikke la det ødelegge noe for dere ellers.

Og skulle det bli flere barn på dere etter dette - se om dere kan spare opp penger slik at han ev. kan stå over en tur. Men vær også forberedt på at babyer ofte ikke kommer når man planlegger det, så uansett hvor mye dere planlegger så kan det likevel skjære seg.

Håper fødselen din tar tid nok til at pappaen får være der med deg på slutten av fødselen. Lykke til :)

Anonymkode: b9dc4...981

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begge to.

Du visste du var sammen med en mann som jobbet på båt, og det visste du også kunne komme til å sette dere i noe uønskede situasjoner rundt spesielle hendelser i familien. Livet med en som jobber borte er anderledes enn livet med en som kommer kommer fra jobb hjem til middag hver dag. Noen ganger er det et valg å jobbe slik, andre ganger må man bare.

Jeg har full forståelse for din frustrasjon i øyeblikket. Den frustrasjonen kommer av at du ønsker å ha ham hos deg, du ser på ham som en støtte i en utfordrende situasjon. Nå opplever du at han kanskje ikke vil være der for deg. Det gjør deg skuffet, det gjør deg såret og det gjør deg kanskje også sint. Temaet om han ville rekke hjem til fødsel har tydeligvis vært oppe tidligere. Han har trodd han ville rekke hjem, du har trodd han ikke ville gjøre det. Nå understreket du at du hadde rett, det ble som du trodde.

Hvorfor tror du han ble sint på deg? Fordi du sa "det var det jeg sa"? Jeg tror ikke det. Jeg tror han er i en vanskelig situasjon hvor ansvaret for jobben krasjer med familien, og så lenge han har den jobben han har så er det ikke bare for han å slippe alt. Når han fikk vite at noe kanskje er på gang med deg nå, så fant han ut hvor raskt han kan komme hjem. Han er ute på sjøen, men kan likevel komme seg hjem på 10 timer. Det er fra hans synspunkt ikke så verst. Kanskje kunne han greid det før om det var dagtid, men nå på natten kan han ikke trylle. Så han har gjort sitt beste ut fra slik situasjonen er her og nå. Da er det frustrerende å få høre "du tok feil, jeg hadde rett". Selv om du sa det saklig kjenner han deg godt nok til å vite at det bak den kommentaren ligger masse vanskelige følelser hos deg.Han vet trolig at han nå skuffer deg, at du føler deg såret. Og selv om han skulle ønske han ikke gjorde det, så kan han ikke endre noe akkurat her og nå, han må bare komme seg hjem så fort som mulig.  Men jeg tror ikke dette er alt. Jeg tror han også blir sint fordi han ønsker å være med på fødselen, og nå er han redd for at han går glipp av den. Han er redd for at hvis han ikke rekker det så kan det få negative følger for forholdet deres.

Du er sint fordi han har skuffet og såret deg og du skulle ønske han hadde funnet en annen løsning tidligere.

Han er sint fordi han er redd, redd han ikke skal rekke hjem til å få med seg fødselen, redd for å såre deg, redd for deg, redd for den lille.

Jeg er vokst opp med en familie hvor "alle" (dvs. mennene) har jobbet på sjøen. De har forsøkt å orden seg med å være hjemme når barn skal fødes. Men det var ikke alltid mulig. Om de stod over en tur så ville de ikke få arbeidsledighetstrygd. I min familie ville det å være borte få følger for alle andre på båten, og ergo ville det påvirke alle som jobbet der. Og inntektstapet kunne være så enormt at det ikke alltid var mulig. Så noen barn i familien er født med far tilstede, andre ikke. Mødrene har ikke akkurat vært glad for det når de måtte føde uten mannen, men de har alltid visst at det var en viss risiko for det. Og så lenge de hadde valgt den mannen de hadde, så hadde de også akseptert risikoen (selv om de ikke likte den og det innimellom skapte konflikter).

Min erfaring med slike menn er at det er lite de hater mer enn å bli kritisert for noe de ikke kan endre og føler de ikke kunne ha avverget. De hater å føle seg hjelpesløse - og jeg tror det er derfor din mann er sint nå, han er redd og føler seg hjelpesløs fordi han ikke kan gjøre noe som helst for å komme seg raskere hjem enn 10 timer.

Jeg tror ikke din mann har det bedre enn deg i øyeblikket, Hi.

Dette er en test for forholdet, og måten dere velger å takle det på nå får følger fremover. Jeg ville skrevet en melding til ham nå om jeg var deg, noe à la: "Hei, jeg vil ikke at vi skal krangle nå. Jeg påpekte det jeg gjorde fordi jeg ikke ønsker å gå gjennom fødsel alene, at jeg er redd for å gjøre det alene, og fordi det skuffer og sårer meg at du kanskje ikke blir der for meg når jeg skal føde vårt barn. Jeg forstår at du vil gjøre det du kan for å komme så fort hjem som mulig, og at det ikke er noe annet du kan gjøre akkurat her og nå. Jeg forstår også at du kanskje ble sint fordi du er bekymret for å ikke være her nå? Kom hjem så fort som du kan, men ikke ta noen sjanser. La oss holde kontakten underveis frem til du er hjemme. Jeg er glad i deg." Ikke la noe som din mann trolig ikke fullt og helt kontrollerer få ødelegge noe for dere! Du har en mann som jobber på båt, det gir dere fordeler - og ulemper. Nå får dere dessverre en litt større ulempe. Ikke la det ødelegge noe for dere ellers.

Og skulle det bli flere barn på dere etter dette - se om dere kan spare opp penger slik at han ev. kan stå over en tur. Men vær også forberedt på at babyer ofte ikke kommer når man planlegger det, så uansett hvor mye dere planlegger så kan det likevel skjære seg.

Håper fødselen din tar tid nok til at pappaen får være der med deg på slutten av fødselen. Lykke til :)

WOW skal si. Alt du skrev er helt rett. 

Så utrolig godt å høre fra en som forstår. Tusen takk 

Jeg sa til han at jeg vil ikke krangle, jeg ønsker at vi skal snakke mere sammen og jeg sa og at han sikkert hadde dårlig samvittighet. Men han var bare sur og sint. Og ville ikke snakke.

De fleste rundt meg, familie og venner syns det er utrolig dumt at han reiste på jobb. Han kunne sykemeldt seg. Men det ønsket ikke han. Han føler han ikke kan 

Får håpe fødselen ikke starter for fullt med det første 👍👍👍👍

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa til han at jeg vil ikke krangle, jeg ønsker at vi skal snakke mere sammen og jeg sa og at han sikkert hadde dårlig samvittighet. Men han var bare sur og sint. Og ville ikke snakke.

De fleste rundt meg, familie og venner syns det er utrolig dumt at han reiste på jobb. Han kunne sykemeldt seg. Men det ønsket ikke han. Han føler han ikke kan 

Jeg tror hans surhet og sinne bare er fordi han ikke aner hva han skal si til deg. Ikke noe han sier kan endre det faktum at han nå vet at han trolig skuffer deg, at han ikke er der for deg og at han kanskje ikke vil få oppleve fødselen. Og så velger han strutsemetoden, han tror "problemet" forsvinner når han ikke snakker med deg. Da kan han bare prøve å få tiden til å gå og håpe at han rekker hjem. Jeg tror ikke han tenker klart nå ;) (som du forstår, det er ikke noe forsvar av at han blir sint eller sur og ikke vil snakke med deg, men jeg tror jeg forstår hvordan han tenker og føler nå. Menn i min familie "kunne" aldri sykemelde seg heller. Min far var tilfeldigvis hjemme da jeg ble født, men minst et par døgn unna da min bror ble født, og det å gå i land bare med ham - selv om han hadde ansvaret for det - ville vært altfor dyrt. Så da kom min far hjem når turen var over og det var naturlig å gå i land.).

Send ham en melding. Skriv noe av det jeg skrev over. Understrek at selv om han ikke er hos deg fysisk riktig enda, så kan han - og bare han - støtte deg slik du trenger akkurat nå. Si at dere begge må akseptere at han ikke er hjemme enda, og håpe at han rekker frem i tide. Og imellomtiden er det ingen som kan erstatte ham, og at han likevel kan støtte deg via telefonen. Og skulle han mot formodning da fremdeles være sur og sint, da har du min tillatelse til å si fra til ham ;)

Håper det ordner seg for dere og at han rekker frem. Knip att beina ;)

Skrevet

Han er MEGATEIT.

Og i tillegg er han redd, lei seg, flau, nervøs og føler seg dum - fordi fødselen muligens nå er i gang uten at han er der (og fordi du hadde rett hele veien, og det er så vondt å innrømme.) Maaaange blir sure og sinte når de må spise i seg de ordene de har stått så bastant på. Da er det plutselig den andres skyld, fordi den andre sier det som gjør vondt: "Du dreit deg ut". Samme hvor mye man selv er skyld i det, er det mer behagelig å skyte på budbringeren. Synd, men sant. Og menn især, de tåler jo ikke å få stoltheten bragt ned! 

Anonymkode: 7a344...def

Skrevet

Men han har jo rett i at han ikke kan sykemelde seg. Arbeidsgiver kunne lett ha tatt ham på det, og det kunne fått store konsekvenser. Det han kunne gjort var å spørre om velferdspermisjon. 

Anonymkode: f423f...bba

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sykemeldt seg? Er du seriøs? Det ville jo vært misbruk av ordningen. Er jamen bra at en av dere har vett.

Anonymkode: 80900...b2b

Skrevet

Du skal føde og jeg syns dermed at mannen din burde hatt en høyere terskel for å bli sinna på deg. Snart har du utrolig vondt og i tillegg driver mannen og furter,utrolig barnslig av han. 

Het burde han faktisk ha lagt seg langflat og fortalt hvor lei seg han var og at han skulle gjøre alt i sin makt for å prøve å komme seg til land. 

Dessuten er ikke dette en grunn til å sykemelde seg,men han burde hatt en åpen dialog med arbeidsgiver sånn at han kunne tatt velferdspermisjon. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men han har jo rett i at han ikke kan sykemelde seg. Arbeidsgiver kunne lett ha tatt ham på det, og det kunne fått store konsekvenser. Det han kunne gjort var å spørre om velferdspermisjon. 

Anonymkode: f423f...bba

"Spørre"? Han har RETT til det, i 2 uker!

Skrevet

Han har feil og er teit. Han risikerer å ikke rekke fødselen med å dra på jobb. Hva om du føder før neste dag kl 10? Han er bare sur fordi du hadde rett. Råder deg imidlertid til å prøve å glemme uenigheten.... prøv å får til en god og trygg stemning. Du trenger ikke å krangle med mannen akkurat nå. Du skal snart føde 😃😃😃

Anonymkode: fde78...c52

Skrevet

Menn HATER å høre at de tok feil!!

Håper fødselen går bra (evt. gikk bra hvis det er over), og at han rakk frem i tide.

Skrevet

Han. Det at han i det hele tatt har påstått at han selvfølgelig rekker frem er provoserende når det tydeligvis ikke stemmer. Jeg forstår godt at du reagerer. Lag deg en backup plan, fort! Hvem andre kan være med deg?

Og ta oppvasken etter fødselen. Den må tas, men akkurat nå må hoved fokuset ditt være på den forestående fødselen!

Anonymkode: 676b8...013

Skrevet

Sansynlig vis rekker han jo frem i god tid. Slapp av.

Anonymkode: 62555...ca8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Spørre"? Han har RETT til det, i 2 uker!

Ja ETTER fødsel. Ikke før.

Anonymkode: 0bfc9...a3e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja ETTER fødsel. Ikke før.

Haha! Hvis hun har termin kan han få den før båten legger fra land. 

Skrevet

Hvordan gikk det da?

Om du kjente noe i går kveld regner jeg med han rakk greit frem før du fødte eller? Styrtfødsler er ikke så vanlige....

Jeg synes dere er like teite begge to, han har nå den jobben han har og gjør så godt han kan, du bebreider han uansett.

Selvfølgelig kan han ikke bare sykemelde seg, hva slags skade eller sykdom skulle han lyve på seg for å få sykemelding da. Skjønner ikke når folk sier man bare kan sykemelde seg, jeg hadde aldri klart å sitte foran legen og lyve for å få en sykemelding. Når du ikke er syk skal du ikke ha en sykemelding.

Han kunne selvfølgelig bedt om permisjon og vært hjemme nå når du har termin, men det er vel like greit å spare det til etter ungen faktisk er født? Må være bedre å spare den permisjonen og være der sammen med deg etter fødselen, enn å sitte der sammen med deg før fødselen.

Jeg skjønner at du ønsker han med på fødselen, men synes du er urimelig i kravene dine. Han er skikkelig barnslig i reaksjonen på dine krav.

Anonymkode: 9b28a...1e0

Skrevet

Det er tydelig at det er mange damer som ikke har peiling på hvordan det er å leve med menn med visse yrker. Det er faktisk ikke slik at alle kan droppe jobben. For noen vil det å droppe jobben bety for store konsekvenser på andre områder, også økonomisk for dem selv. Noen er selvstendige i slike jobber også, og skal de f.eks. legge en fiskebåt til kai de siste ukene før fødsel så må mannskapet permiteres, bedriften taper inntekter, kanskje rekker de ikke å fiske opp kvoten. Andre sitter på en kompetanse som gjør at det ikke bare er å bli erstattet av andre utenom faste turnuser heller, og at det å utebli vil påføre samfunnet en uforholdsmessig stor kostnad. Jeg kjenner en som har en slik jobb, da han og kona ventet barn var det ingen som hadde samme kompetanse som han, det var spesielle forhold akkurat rundt konas termin, og skulle han uteblitt eller tatt fødselspermisjon der og da så ville det ha kostet et sted mellom 50 og 100 millioner pr. døgn.

At så mange kategorisk mener at mannen her er teit, det viser at de ikke har kunnskaper om hvordan virkeligheten er for mange. Ja, i en ideell verden så kan alle menn være med på fødslene til sine kjære, men virkeligheten er slik at det ikke alltid er mulig for alle.

Hi, jeg håper du overser de som kaller mannen din både det ene og det andre. Du vet hva virkeligheten er for dere. Kanskje kunne mannen din stått over en tur, men det ville fått konsekvenser. Mannen din tok et valg, han trodde det var det beste for alle og at det skulle gå bra. Men om han ikke rakk frem før du fødte, så er det noe som ikke bare gikk ut over deg, men også ham. Det er en del av risikoen ved å være sammen med en mann med et slikt yrke. Ikke krangle med ham i ettertid, for dere kan ikke endre denne gangen uansett. Om dere skal ha flere barn får dere heller da diskutere saklig om det finnes andre måter å gjøre ting på da.

Jeg håper mannen din rakk frem, at fødselen har gått bra og at alt er vel med dere alle :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Hvis hun har termin kan han få den før båten legger fra land. 

HI sa ingen ting om at hun hadde termin elelr at hun var i fødsel. bare at hun kjente noe. Det kan man gjøre flere uker før fødsel og termin.

Du høres ut som et barn.

§ 12-3.Omsorgspermisjon

(1) I forbindelse med fødselen har faren rett til to ukers permisjon for å bistå moren. Hvis foreldrene ikke bor sammen, kan retten til permisjon utøves av en annen som bistår moren.

Skrevet

Hun skrev i hovedinnlegget at hun var på overtid.

Anonymkode: 1fbbf...af2

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI sa ingen ting om at hun hadde termin elelr at hun var i fødsel. bare at hun kjente noe. Det kan man gjøre flere uker før fødsel og termin.

Du høres ut som et barn.

§ 12-3.Omsorgspermisjon

(1) I forbindelse med fødselen har faren rett til to ukers permisjon for å bistå moren. Hvis foreldrene ikke bor sammen, kan retten til permisjon utøves av en annen som bistår moren.

Det står ikke "etter fødsel", det står "i forbindelse med fødsel". Sier seg jo selv at hvis terminen er dagen etter at han har reist ut, så bør han starte permisjonen dagen før utreise. Den avtalen bør en voksen mann klare å gjøre med arbeidsgiver. Hun har tross alt vært gravid i 9 måneder når dagen er der.

Vil du utdype hvorfor det "høres ut som et barn" å bruke rein matematikk? 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er tydelig at det er mange damer som ikke har peiling på hvordan det er å leve med menn med visse yrker. Det er faktisk ikke slik at alle kan droppe jobben. For noen vil det å droppe jobben bety for store konsekvenser på andre områder, også økonomisk for dem selv. Noen er selvstendige i slike jobber også, og skal de f.eks. legge en fiskebåt til kai de siste ukene før fødsel så må mannskapet permiteres, bedriften taper inntekter, kanskje rekker de ikke å fiske opp kvoten. Andre sitter på en kompetanse som gjør at det ikke bare er å bli erstattet av andre utenom faste turnuser heller, og at det å utebli vil påføre samfunnet en uforholdsmessig stor kostnad. Jeg kjenner en som har en slik jobb, da han og kona ventet barn var det ingen som hadde samme kompetanse som han, det var spesielle forhold akkurat rundt konas termin, og skulle han uteblitt eller tatt fødselspermisjon der og da så ville det ha kostet et sted mellom 50 og 100 millioner pr. døgn.

At så mange kategorisk mener at mannen her er teit, det viser at de ikke har kunnskaper om hvordan virkeligheten er for mange. Ja, i en ideell verden så kan alle menn være med på fødslene til sine kjære, men virkeligheten er slik at det ikke alltid er mulig for alle.

Hi, jeg håper du overser de som kaller mannen din både det ene og det andre. Du vet hva virkeligheten er for dere. Kanskje kunne mannen din stått over en tur, men det ville fått konsekvenser. Mannen din tok et valg, han trodde det var det beste for alle og at det skulle gå bra. Men om han ikke rakk frem før du fødte, så er det noe som ikke bare gikk ut over deg, men også ham. Det er en del av risikoen ved å være sammen med en mann med et slikt yrke. Ikke krangle med ham i ettertid, for dere kan ikke endre denne gangen uansett. Om dere skal ha flere barn får dere heller da diskutere saklig om det finnes andre måter å gjøre ting på da.

Jeg håper mannen din rakk frem, at fødselen har gått bra og at alt er vel med dere alle :)

Han er ikke teit fordi han jobber på båt og at det (selvfølgelig) ikke vil være lett å komme fort fra jobben.

Han er teit ford han lovte henne at han seeevfølgelig ville rekke det, og nektet å innrømme at det langt i fra er noen selvfølge!

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er ikke teit fordi han jobber på båt og at det (selvfølgelig) ikke vil være lett å komme fort fra jobben.

Han er teit ford han lovte henne at han seeevfølgelig ville rekke det, og nektet å innrømme at det langt i fra er noen selvfølge!

Nei, han er ikke teit fordi han mente at han skulle rekke tilbake når han i fullt alvor trodde han skulle rekke tilbake. Uforutsette ting kan skje både med fødsel og med hans arbeidsplass. Han reaksjon med sinne var mest trolig bare et irrasjonelt uttrykk for det han egentlig følte - frustrasjon fordi han satt hjelpesløs på havet og frykt for at han ikke skulle rekke hjem, og skuffelse/sorg over å ikke kunne være den støtten for Hi som han sikkert ønsker å være.

At Hi av erfaring hadde god grunn til å tro at hun ville ha rett gjør ikke mannen teit når hun får rett. Det betyr bare at mannen trodde han kunne gjøre det beste både for arbeidsgiver og sin kone. Det slo kanskje feil, men han er ikke nødvendigvis teit av den grunn!

Å fortsette å kalle hennes mann teit når så mange av dere ikke kjenner til hvordan virkeligheten er i slike mange slike yrker, det hjelper ikke HI noe som helst. Tvert imot er det med på å skape såre følelser hos henne, og det er ikke noe hun trenger midt opp i fødsel. Hun greier å føde barnet med eller uten mann, og de skal ha et godt forhold videre. Da er det hensiktsløst at anonyme damer med mye mening og lite innsikt skal fortsette å hevde at hennes mann er teit.

Han tok en avgjørelse han trodde skulle bli riktig, den ble det kanskje ikke - eller kanskje han faktisk fikk riktig, at han rakk vekk og har fått med seg alt. Det er det bare Hi som kan si noe om. Uansett håper jeg de greier å legge dette bak seg og heller fokusere på det som er viktig, det nye barnet og forholdet deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...