Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Vi skal i bryllup. En ene i paret er vegetarianer. Fikk nå vite at de kjører treretters vegetar til alle. Det er kun den ene personen som ikke spiser kjøtt ...... er dette litt rart, eller?? Anonymkode: c74a5...2aa
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Nei, hvorfor det? De har selvfølgelig valgt en bryllupsmeny både brud og brudgom kan spise. Det finnes vannvittig mye god vegetarmat altså, et festmåltid med vegetarmat blir sikkert kjempegodt. Anonymkode: 31df0...312
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Hvis den ene personen er en av dem som skal gifte seg så synes jeg ikke det er rart. Kanskje det er et kompromiss, men rart er det ikke. Blir sikkert kjempegod og dyrevennlig mat =) Anonymkode: 8df47...52d
MammantilNurket Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 (endret) Vegetarmat er fint, men jeg er skeptisk. Stort mangfold på vegetarfronten. Hadde sjekket hotellets/restaurantens meny på forhånd. Mye kål og gulrot, linser etc. Kan være skummelt for sarte mager. Endret 3. april 2017 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 Hvis bruden er vegetarianer syns jeg ikke det er det minste rart. Anonymkode: b662b...9b7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi skal i bryllup. En ene i paret er vegetarianer. Fikk nå vite at de kjører treretters vegetar til alle. Det er kun den ene personen som ikke spiser kjøtt ...... er dette litt rart, eller?? Anonymkode: c74a5...2aa Ja det er kjemperart! Jøss jeg hadde blitt sur! De kan jo bare bestille 1 vegetar. Hadde jeg vært den ene og visst om det, hadde jeg overtalt brudeparet om kjøtt til alle! Anonymkode: d660e...109
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er kjemperart! Jøss jeg hadde blitt sur! De kan jo bare bestille 1 vegetar. Hadde jeg vært den ene og visst om det, hadde jeg overtalt brudeparet om kjøtt til alle! Anonymkode: d660e...109 Nå er det jo en av brudeparet som er vegetarianer da Anonymkode: 8bf9c...1f0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 33 minutter siden, MammantilNurket skrev: Vegetarmat er fint, men jeg er skeptisk. Stort mangfold på vegetarfronten. Hadde sjekket hotellets/restaurantens meny på forhånd. Mye kål og gulrot, linser etc. Kan være skummelt for sarte mager. Det tenkte jeg og på. Kjipt å få magetrøbbel i bryllup Anonymkode: 8bf9c...1f0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det tenkte jeg og på. Kjipt å få magetrøbbel i bryllup Anonymkode: 8bf9c...1f0 Næh, prompingen merker du ikke før neste dag Anonymkode: 31df0...312
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Næh, prompingen merker du ikke før neste dag Anonymkode: 31df0...312 ikke alltid det nei. Anonymkode: 8bf9c...1f0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 Jeg er vegetarianer, og hadde gjort det samme. Det er min dag. Og det finnes så utrolig mye god vegetarmat. Ganske sikker på at ikke alle 3 retter, er fulle av kål og linser. Finnes så mye annet. Jeg har i dag spist, en helt fantastisk risotto, uten kål, linser eller løk. Anonymkode: b05dd...827
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo en av brudeparet som er vegetarianer da Anonymkode: 8bf9c...1f0 Uansett Anonymkode: d660e...109
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 Har arrangert så mange festlige lag hvor invitasjonen sier "påskelam"/"fårikål" osv, og fått forespørsel om vegetarversjon, så jeg gleder meg til neste gang jeg blir invitert til vegetararrangement! Da skal jeg sannelig med et smil om munnen forhøre meg om kjøttversjon. (Ja, jeg synes det er litt frekt å forvente egen versjon når invitasjonen sier tydelig hvilken matrett som er i fokus). For bryllup kunne det ikke brydd meg mindre. Det er brudeparet sin store dag, så de bestemmer. Anonymkode: fdbc1...fda
Mamma_til_2 Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 Det er så virkelig brudeparet som setter meny, liker du det ikke så la vær og spise eller vær voksen og spis det som serveres.
MammantilNurket Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er vegetarianer, og hadde gjort det samme. Det er min dag. Og det finnes så utrolig mye god vegetarmat. Ganske sikker på at ikke alle 3 retter, er fulle av kål og linser. Finnes så mye annet. Jeg har i dag spist, en helt fantastisk risotto, uten kål, linser eller løk. Anonymkode: b05dd...827 Det finnes også mye flott mat med fisk ... jeg tenker at det kanskje er litt pussig å la én persons "fikse idé", for å sette det litt på spissen, påvirke hele selskapet - brud/brudgom eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 Jeg har bare vært i et vegetarbryllup og det frister ikke til gjentagelse. Heldig vis var det så nærme der jeg bor at jeg kunne stikke hjemom og spise meg mett og skifte til et antrekk som tålte bedre en mage som bulte av luft. Kakene smakte ok. Anonymkode: 6dd38...d6b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #17 Skrevet 4. april 2017 18 timer siden, MammantilNurket skrev: Det finnes også mye flott mat med fisk ... jeg tenker at det kanskje er litt pussig å la én persons "fikse idé", for å sette det litt på spissen, påvirke hele selskapet - brud/brudgom eller ikke. Men dette er da mine etiske verdier. Jeg ønsker virkelig ikke å bidra, til at flere dyr blir drept, at vi ødelegger miljøet mer. Så for meg å da servere kjøtt i stort selskap skjer ikke. Og hvis vi ikke ønsker at hele miljøet skal bli ødelagt, så burde vi alle spise mer vegetarisk. Så skjønner virkelig ikke problemet med å spise vegetarisk en dag. Anonymkode: b05dd...827
Pobie Skrevet 4. april 2017 #18 Skrevet 4. april 2017 Hadde ikke satt spørsmålstegn ved brudeparets valg av meny. De velger mat de liker. Jeg liker stort sett ikke tradisjonell, norsk mat, men stiller aldri spørsmålstegn ved at folk velger fårikål, potetball og røkt laks osv. Er vant til å godta at folk serverer det de selv vil, og hadde nok ikke tenkt over en vegetarisk meny engang.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2017 #19 Skrevet 4. april 2017 Oy, i vårt bryllup valgte vi favoritt maten vår. Fisk til forrett, kjøtt til hovedrett og en fantastisk kake til dessert. Var det galt det da? Siden vår smak dikterte hva resten av gjestene skulle spise 😵 Anonymkode: fe50d...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå