Gå til innhold

Er dette vanlig??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup. En ene i paret er vegetarianer. Fikk nå vite at de kjører treretters vegetar til alle. Det er kun den ene personen som ikke spiser kjøtt ...... er dette litt rart, eller??

Anonymkode: c74a5...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor det?

De har selvfølgelig valgt en bryllupsmeny både brud og brudgom kan spise.

Det finnes vannvittig mye god vegetarmat altså, et festmåltid med vegetarmat blir sikkert kjempegodt.

Anonymkode: 31df0...312

Skrevet

Hvis den ene personen er en av dem som skal gifte seg så synes jeg ikke det er rart. Kanskje det er et kompromiss, men rart er det ikke. Blir sikkert kjempegod og dyrevennlig mat =) 

Anonymkode: 8df47...52d

Skrevet (endret)

Vegetarmat er fint, men jeg er skeptisk. Stort mangfold på vegetarfronten. Hadde sjekket hotellets/restaurantens meny på forhånd. Mye kål og gulrot, linser etc. Kan være skummelt for sarte mager.

 

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hvis bruden er vegetarianer syns jeg ikke det er det minste rart.

Anonymkode: b662b...9b7

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi skal i bryllup. En ene i paret er vegetarianer. Fikk nå vite at de kjører treretters vegetar til alle. Det er kun den ene personen som ikke spiser kjøtt ...... er dette litt rart, eller??

Anonymkode: c74a5...2aa

Ja det er kjemperart! Jøss jeg hadde blitt sur! De kan jo bare bestille 1 vegetar.  Hadde jeg vært den ene og visst om det, hadde jeg overtalt brudeparet om kjøtt til alle!

Anonymkode: d660e...109

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er kjemperart! Jøss jeg hadde blitt sur! De kan jo bare bestille 1 vegetar.  Hadde jeg vært den ene og visst om det, hadde jeg overtalt brudeparet om kjøtt til alle!

Anonymkode: d660e...109

Nå er det jo en av brudeparet som er vegetarianer da

Anonymkode: 8bf9c...1f0

Skrevet
33 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Vegetarmat er fint, men jeg er skeptisk. Stort mangfold på vegetarfronten. Hadde sjekket hotellets/restaurantens meny på forhånd. Mye kål og gulrot, linser etc. Kan være skummelt for sarte mager.

 

Det tenkte jeg og på. Kjipt å få magetrøbbel i bryllup :(

Anonymkode: 8bf9c...1f0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og på. Kjipt å få magetrøbbel i bryllup :(

Anonymkode: 8bf9c...1f0

Næh, prompingen merker du ikke før neste dag ;)

Anonymkode: 31df0...312

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Næh, prompingen merker du ikke før neste dag ;)

Anonymkode: 31df0...312

ikke alltid det nei.

Anonymkode: 8bf9c...1f0

Skrevet

Jeg er vegetarianer, og hadde gjort det samme. Det er min dag. Og det finnes så utrolig mye god vegetarmat. Ganske sikker på at ikke alle 3 retter, er fulle av kål og linser. Finnes så mye annet. Jeg har i dag spist, en helt fantastisk risotto, uten kål, linser eller løk.

Anonymkode: b05dd...827

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo en av brudeparet som er vegetarianer da

Anonymkode: 8bf9c...1f0

Uansett

Anonymkode: d660e...109

Skrevet

Har arrangert så mange festlige lag hvor invitasjonen sier "påskelam"/"fårikål" osv, og fått forespørsel om vegetarversjon, så jeg gleder meg til neste gang jeg blir invitert til vegetararrangement! Da skal jeg sannelig med et smil om munnen forhøre meg om kjøttversjon. 

(Ja, jeg synes det er litt frekt å forvente egen versjon når invitasjonen sier tydelig hvilken matrett som er i fokus).

 

For bryllup kunne det ikke brydd meg mindre. Det er brudeparet sin store dag, så de bestemmer. 

Anonymkode: fdbc1...fda

Skrevet

Det er så virkelig brudeparet som setter meny, liker du det ikke så la vær og spise eller vær voksen og spis det som serveres.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er vegetarianer, og hadde gjort det samme. Det er min dag. Og det finnes så utrolig mye god vegetarmat. Ganske sikker på at ikke alle 3 retter, er fulle av kål og linser. Finnes så mye annet. Jeg har i dag spist, en helt fantastisk risotto, uten kål, linser eller løk.

Anonymkode: b05dd...827

Det finnes også mye flott mat med fisk ... jeg tenker at det kanskje er litt pussig å la én persons "fikse idé", for å sette det litt på spissen, påvirke hele selskapet - brud/brudgom eller ikke.

Skrevet

Jeg har bare vært i et vegetarbryllup og det frister ikke til gjentagelse. Heldig vis var det så nærme der jeg bor at jeg kunne stikke hjemom og spise meg mett og skifte til et antrekk som tålte bedre en mage som bulte av luft. Kakene smakte ok.

Anonymkode: 6dd38...d6b

Skrevet
18 timer siden, MammantilNurket skrev:

Det finnes også mye flott mat med fisk ... jeg tenker at det kanskje er litt pussig å la én persons "fikse idé", for å sette det litt på spissen, påvirke hele selskapet - brud/brudgom eller ikke.

Men dette er da mine etiske verdier. Jeg ønsker virkelig ikke å bidra, til at flere dyr blir drept, at vi ødelegger miljøet mer. Så for meg å da servere kjøtt i stort selskap skjer ikke. Og hvis vi ikke ønsker at hele miljøet skal bli ødelagt, så burde vi alle spise mer vegetarisk. Så skjønner virkelig ikke problemet med å spise vegetarisk en dag.

Anonymkode: b05dd...827

Skrevet

Hadde ikke satt spørsmålstegn ved brudeparets valg av meny. De velger mat de liker. Jeg liker stort sett ikke tradisjonell, norsk mat, men stiller aldri spørsmålstegn ved at folk velger fårikål, potetball og røkt laks osv. Er vant til å godta at folk serverer det de selv vil, og hadde nok ikke tenkt over en vegetarisk meny engang.

Skrevet

Oy, i vårt bryllup valgte vi favoritt maten vår. Fisk til forrett, kjøtt til hovedrett og en fantastisk kake til dessert. Var det galt det da? Siden vår smak dikterte hva resten av gjestene skulle spise 😵

Anonymkode: fe50d...ba4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...