Gå til innhold

Oppussing av barnerom ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer det ett kontroversielt innlegg fra meg, men jeg må bare spørre og håper jeg for ærlige svar. 

Jeg er medlem av mange interiør grupper og en gjenganger er oppussing av barnerom. Trenden i dag er jo duse lyse farger med litt møbler få leker fremme og veldig "delikate" barnerom. Men sånn helt ærlig en baby bryr seg ikke selvsagt men litt eldre barn bryr seg. Hvorfor ikke pusse opp barnerommet slik barn faktisk vill ha det? 

Altså jeg har to gutte selv og vet av erfaring at lyseblå duse toner kunne de ikke brydd seg mindre om! Hvorfor har ikke flere bil rom, lego ninjago, batman osv. Slike ting gutter faktisk ønsker å ha?? Småstjerner og måne er liksom ikke fullt så populært med en gang man er over 1 års stadiet. 

Så damer hvorfor pusser dere ikke opp etter barnas ønsker i stedet for deres eget?

Anonymkode: d9571...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å male i duse farger er lurt er min mening. 

Her dekorerer vi med wall-stickers. Da slipper jeg så mye jobb når prinsesser eller cars er helt ut, mye billigere enn tapet. 

Men jeg er av den oppfatning at barn skal ha masse farger på rommet sitt. Men det kan man løse med teppe, gardiner andre tekstiler i tillegg til wall-stickersene. 

Anonymkode: e9ccf...47d

Skrevet

Vi gidder ikke pusse opp hele rommet hvert andre til tredje år, derfor har alle fire ungene duse/lyse farger på veggene.

Men de får selvfølgelig dekorere som de vil, gardiner, sengetepper, plakater, wallstickers, gulvteppe, pynt på hyllene osv er helt etter egne ønsker.

Så her har vi vært innom alt fra Postmann Pat til Hello Kitty. Nå begynner de vokse til litt så nå er det plakater av snowboard og slike ting, lilla og sommerfugler, hjerter o.l. det går i. Men veggene har vært like hele tiden.

Anonymkode: 2e3b4...63d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi gidder ikke pusse opp hele rommet hvert andre til tredje år, derfor har alle fire ungene duse/lyse farger på veggene.

Men de får selvfølgelig dekorere som de vil, gardiner, sengetepper, plakater, wallstickers, gulvteppe, pynt på hyllene osv er helt etter egne ønsker.

Så her har vi vært innom alt fra Postmann Pat til Hello Kitty. Nå begynner de vokse til litt så nå er det plakater av snowboard og slike ting, lilla og sommerfugler, hjerter o.l. det går i. Men veggene har vært like hele tiden.

Anonymkode: 2e3b4...63d

Der er jeg selvsagt enig. Man trenger ikke  male veggene i fargen for å få ett fint rom. Men dette gjelder jo møblene og alt annet også det er ikke bare snakk om dekorering men også plass til leker feks. En av mine sønner har lego som hobby han virkelig elsker det. Han har vel tja uante mengder med lego og det er dedikert ett helt skap til han for det formålet. Men hvor oppbevarer andre slike ting da? Det er sjeldent noen ordentlige oppbevarings møbler på rommene. En og en liten hylle eller en liten kiste er rett og slett ikke nok

Anonymkode: d9571...7be

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der er jeg selvsagt enig. Man trenger ikke  male veggene i fargen for å få ett fint rom. Men dette gjelder jo møblene og alt annet også det er ikke bare snakk om dekorering men også plass til leker feks. En av mine sønner har lego som hobby han virkelig elsker det. Han har vel tja uante mengder med lego og det er dedikert ett helt skap til han for det formålet. Men hvor oppbevarer andre slike ting da? Det er sjeldent noen ordentlige oppbevarings møbler på rommene. En og en liten hylle eller en liten kiste er rett og slett ikke nok

Anonymkode: d9571...7be

Nå er slett ikke jeg noen interiørguru, og huset ser ut deretter. Så jeg er nok ikke den du vil diskutere med siden barna her har akkurat de rommene de ønsker seg. Men akkurat lego o.l. er det ingenting av på rommene deres, det har vi kjellerstua til.

Vi har en stor kjellerstue, og det er stort sett der barna har venner på besøk. Der har vi masse lekekasser, madrasser på gulvene, mange hyller på veggene som er fulle av ferdige legofigurer/biler osv, biler, koppesett og allverdens leker. På rommene sine har de seng, skrivepult, noen hyller og en del bøker, pynt, plakater o.l., men lite leker.

Anonymkode: 2e3b4...63d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå er slett ikke jeg noen interiørguru, og huset ser ut deretter. Så jeg er nok ikke den du vil diskutere med siden barna her har akkurat de rommene de ønsker seg. Men akkurat lego o.l. er det ingenting av på rommene deres, det har vi kjellerstua til.

Vi har en stor kjellerstue, og det er stort sett der barna har venner på besøk. Der har vi masse lekekasser, madrasser på gulvene, mange hyller på veggene som er fulle av ferdige legofigurer/biler osv, biler, koppesett og allverdens leker. På rommene sine har de seng, skrivepult, noen hyller og en del bøker, pynt, plakater o.l., men lite leker.

Anonymkode: 2e3b4...63d

Samme her. Her er loftsstua ungene sin plass. Her har vi masse hyller med gjennomsiktige plastbeholdere med alt av lego til andre byggeting. 

Jeg vil ikke ha for mye ting som samler støv på soverommet når vi har anledning å ha alt et sted de ikke sover. 

Mye lettere å holde det rent uten alle kasser og småting på soverommet. 

Anonymkode: e9ccf...47d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Her er loftsstua ungene sin plass. Her har vi masse hyller med gjennomsiktige plastbeholdere med alt av lego til andre byggeting. 

Jeg vil ikke ha for mye ting som samler støv på soverommet når vi har anledning å ha alt et sted de ikke sover. 

Mye lettere å holde det rent uten alle kasser og småting på soverommet. 

Anonymkode: e9ccf...47d

Vi har ingen loftstue eller kjeller så vi har leker på rommet.

Anonymkode: 10350...7f1

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er slett ikke jeg noen interiørguru, og huset ser ut deretter. Så jeg er nok ikke den du vil diskutere med siden barna her har akkurat de rommene de ønsker seg. Men akkurat lego o.l. er det ingenting av på rommene deres, det har vi kjellerstua til.

Vi har en stor kjellerstue, og det er stort sett der barna har venner på besøk. Der har vi masse lekekasser, madrasser på gulvene, mange hyller på veggene som er fulle av ferdige legofigurer/biler osv, biler, koppesett og allverdens leker. På rommene sine har de seng, skrivepult, noen hyller og en del bøker, pynt, plakater o.l., men lite leker.

Anonymkode: 2e3b4...63d

He he ja om man er sååå heldig 😂 Det er dessverre ikke vi

Anonymkode: d9571...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...