Gå til innhold

Shit... vanlig dette eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ubeskyttet samleie for noen dager siden. Har ca ikm nå eller er 10 dpo og fikk tydelig brunt utflod nå når jeg tørket meg, kan ikke være festeblødning? Kan ikke bli gravid! 

Anonymkode: 3ab4d...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan du bli gravid om du har ubeskyttet samleie.... Sædcellene kan fint leve inne i deg i flere dager de, og vente på egget.

Anonymkode: 41d57...6a7

Skrevet

Har aldri blødning eller spotting ved el , er veldig bekymret nå.. men festeblødning skjer vel senere? 

Skrevet

Hvis du hadde EL for 10 dager siden og hadde sex for "noen dager siden" er det lite sannsynlig at du er gravid. Egget lever i opptil ett døgn etter EL.

Dette forutsetter imidlertid at du vet nøyaktig når du hadde EL.

10 dpo er riktig tid for festeblødning.

Skrevet

Mente jeg hadde mensen for 10 dager siden..... :( 10 dpo Idag !!! 

Skrevet

Eggløsning kan fint komme 10 dager etter første mensdag. Jeg hadde en periode hvor jeg bare hadde 8-10 dager fra mensstart til eggløsning.

Jeg vil derfor tro at den brune utfloden du hadde var en eggløsnings"blødning". Det sies at man gjerne er ekstra fertil de månedene man har en slik el-blødning. Om du hadde ubeskyttet sex for noen dager siden kan du helt klart bli gravid. Men det finner du ut om ca. to uker.

Og jeg må bare si det... hvorfor i all verden har du ubeskyttet sex når du "ikke kan bli gravid!"??? Og enda verre, du velger å ha ubeskyttet sex før eggløsning. Sædcellene kan overleve i mange dager, opp til en uke, så all sex før eggløsning er høyrisikosport og uansvarlig om man ikke ønsker å bli gravid.

Anonymkode: 70cf3...f6f

Skrevet

Sikkert chlamydia.. 

Anonymkode: 6c616...7cf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mente jeg hadde mensen for 10 dager siden..... :( 10 dpo Idag !!! 

Du hadde både mensen og eggløsning for ti dager siden? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Anonymkode: cdd15...fcf

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du hadde både mensen og eggløsning for ti dager siden? Jeg skjønner ikke hva du mener. 

Anonymkode: cdd15...fcf

Hun har trolig misforstått begrepene. Hun hadde tydeligvis mensen for ti dager siden. Da var det nok eggløsningsblødning hun hadde nå - og ergo høy risiko for å bli gravid.

Og til Hi - dpo betyr dager etter eggløsning (ikke etter mensen).

Anonymkode: 70cf3...f6f

Skrevet

Da er du på syklusdag 10, ikke 10 dpo.

Lite sannsynlig at du har blitt gravid så tidlig i syklusen, men umulig er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...