Gå til innhold

Allergiker på tur


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips? Tenker på sommerferien. Hvordan er det å ha med seg f.eks rugsprø og pålegg til andre skandinaviske land? Tåler "ingenting", så ser for meg at det er vanskelig å spise noe som helst når jeg er ute og reiser. Sist jeg reiste levde jeg på rundstykker/knekkebrød og kjøttpålegg/ost. Alle skulle spise ute, men det var nøtter og soya i "alt"..... slitsomt..... 

Anonymkode: eb715...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som en god idé! Rugsprø og hermetisk pålegg + syltetøy holder seg godt omtrent uansett temperatur.

Anonymkode: a9567...539

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes det høres ut som en god idé! Rugsprø og hermetisk pålegg + syltetøy holder seg godt omtrent uansett temperatur.

Anonymkode: a9567...539

Men blir det fratatt meg i tollen? 

Anonymkode: eb715...c08

Skrevet

Du må pakke det som kan defineres som flytende (dvs. pålegget) i kofferten, ikke i håndbagasjen. Har hatt med både syltetøy i klemmeflaske, makrell i tomat og leverpostei (hermetisk) i kofferten til mine barn som blir kresne i varmen.

Anonymkode: a9567...539

Skrevet

Går helt fint å ta med seg mat. Men hvis det bare er soya og nøtter du er allergisk mot, så finnes det vel mye mat du kan spise.

Jeg er allergisk mot hvete, egg, nøtter, laktose, løk, soya, linser, bønner, avocado, epler, kål, jordbær, all frukt med sten i. Og jeg reiser mye, og synes ikke det er så vanskelig å finne mat å spise.

Anonymkode: 8a463...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...