Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Jeg har fått time hos gynekologisk poliklinikk imorgen. HCG synker, men har småblødd i ni dager uten at noe mer skjer (ikke ordentlig blødning, ikke smerter og ingen klumper), så antar at det er en missed abortion (igjen). Ønsker utskrapning med en gang fordi jeg forrige gang jeg hadde MA måtte gjennom to mislykkede medisinske aborter før de likevel måtte gjøre en utskrapning. Spurte sykepleieren om jeg skulle møte fastende, men det mente hun at det ikke var noen vits i fordi det ikke var øyeblikkelig hjelp. Ser dermed for meg laaaaang ventetid på utskrapning. Hvor lenge måtte du vente på utskrapning? Forrige gang var det åpenbart øyeblikkelig hjelp, for da fikk jeg utskrapning en fredagskveld, men det var kanskje fordi en del rester satt fast i livmorhalsen etter den siste medisinske aborten? Anonymkode: 51689...d5b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Var på lørdag jeg tok andre cytotek-kur som ikke fungerte, på mandag fikk jeg utskrapning. Måtte ikke vente lenge! Anonymkode: f3cd4...15d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Var på lørdag jeg tok andre cytotek-kur som ikke fungerte, på mandag fikk jeg utskrapning. Måtte ikke vente lenge! Anonymkode: f3cd4...15d Godt å høre! Fryktet nå at jeg måtte vente til over påske... :-( hi Anonymkode: 51689...d5b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Jeg fikk time til en uke etter jeg var på gyn.pol hvor det ble oppdaget ma. Skulle vært rundt 10 uker. Hadde vært dødt i minst 5 uker. Men mistet av meg selv før den timen. Så ting kan fremdeles gå av seg selv. 😊 Hadde forresten 3 aborter på rappen (2 sa og 1 ma). Men er nå 39 uker på vei. 😊 Anonymkode: 768ef...bc6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk time til en uke etter jeg var på gyn.pol hvor det ble oppdaget ma. Skulle vært rundt 10 uker. Hadde vært dødt i minst 5 uker. Men mistet av meg selv før den timen. Så ting kan fremdeles gå av seg selv. 😊 Hadde forresten 3 aborter på rappen (2 sa og 1 ma). Men er nå 39 uker på vei. 😊 Anonymkode: 768ef...bc6 Ja, jeg håper jo aller mest at det skal gå av seg selv, men det virker bare ikke slik siden blødningen ikke kommer ordentlig i gang. Fikk du først time på gyn pol. pga blødninger eller var det en annen årsak? Hvor lenge småblødde du evt. før spontanaborten kom igang av seg selv? Fikk du noen utredning/medisiner for å holde på den graviditeten du er i nå? Dette er min fjerde SA/MA, så jeg begynner å få veldig nok av det nå... Anonymkode: 51689...d5b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg håper jo aller mest at det skal gå av seg selv, men det virker bare ikke slik siden blødningen ikke kommer ordentlig i gang. Fikk du først time på gyn pol. pga blødninger eller var det en annen årsak? Hvor lenge småblødde du evt. før spontanaborten kom igang av seg selv? Fikk du noen utredning/medisiner for å holde på den graviditeten du er i nå? Dette er min fjerde SA/MA, så jeg begynner å få veldig nok av det nå... Anonymkode: 51689...d5b Jeg bestilte meg tidlig ultralyd spontant. Bare for å se fosteret. Var der det ble oppdaget at det ikke var noe foster, og jeg ble henvist til gyn.pol. dagen etter. Ble veldig overrasket over at det ikke var liv, den tanken hadde ikke slått meg.. pga utydelige fosteranlegg ville de ikke at jeg skulle få medisinsk abort, da det ville være vanskelig å vite om alt var ute. Så kirurgisk var mitt eneste alternativ. Fikk time om ei uke for å ha litt tid til å måle endringene i hcg. Fikk brått mensensmerter og blødninger noen dager senere. Smertene ble temmelig vonde i løpet av dagen, og det var ikke noe tvil når embryorestene kom ut. Det var en liten vevsklump liksom. Ny ultralyd på gyn.pol bekreftet at alt var ute. Og så målte jeg hcg frem til den var null. Mistet så to ganger etter dette, men det var så tidlig (uke 6) at jeg gjorde ikke noe med det. Så denne graviditeten gikk helt av seg selv. Hadde jeg mistet nå og, hadde jeg krevd legehjelp. Men jeg har to friske barn fra før, og aldri mistet før de tre gangene i vår. Så jeg føler egentlig at jeg bare var maks uheldig statistisk sett. Anonymkode: 768ef...bc6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Jeg var inne til ul torsdag, fikk beskjed om at det var sa. Fik cytotec og ny time mandag, fikk beskjed om å møte fastende i tilfelle jeg måtte ha utskraping. Nå måtte jeg ikke ha det siden det meste var kommet ut, men jeg forstod det slik at om det var mye igjen, så hadde jeg fått utskraping med en gang da. Anonymkode: df4c7...001
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Fikk utskrapning samme ettermiddag. Hadde forsøkt cytotec noen dager i forveien uten hell. Ultralyd bekreftet at det var mye igjen. Anonymkode: a1932...3fc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Etter 1 døgn på sykehus med intravenøs antibiotika. Hurra for store infeksjoner som gjorde meg kjempe dårlig Anonymkode: 5081f...61f
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 1 uke gikk det før jeg omsider fikk utskraping da hadde jeg hatt to runder med cytotec, uten at kroppen responderte fullt på kuren, var rester igjen som gav meg utholdige smerter likevel mente legene på KK at det ville orde seg selv, men det gjorde det altså ikke...verste jeg har opplevd. stå på krava og be om utskraping med det samme! Anonymkode: 388a0...7d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå