Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #1 Skrevet 3. april 2017 Med ekle sykdommer? Og parasitter... Sånne smittsomme ekle sykdommer/parasitter som f.eks LUS... eller MARK... eller OMGANGSSYKE. Det er en grunn til at det sprer seg! "Jeg må jobbe", er ikke godt nok. Setter du pris på det hver gang barnet ditt får en av disse herlige lidelsene? Er det kult? Siden du liker at andre barn blir smittet av jævelskapen. Jeg mener, man må være mot andre som man vil at andre skal være mot en selv. Anonymkode: 9b6b8...449
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #2 Skrevet 3. april 2017 Akkurat det du nevner er jo ting man gjerne smitter andre med en god stund før man oppdager det. Så da skulle vi vel helst bare holdt oss hjemme til enhver til alle som en da... Anonymkode: 79e9b...0f7
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Når barnet har fått behandling for lus så kan ikke barnehagen nekte barnet å komme i barnehagen.Jeg kan ikke ta fri fra jobb bare fordi du er så lite voksen at du synes det er ekkelt! Anonymkode: 4b6de...ce2
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Folkehelseinstituttet testet 5åringer en gang, og fant ut at nesten hver femte hadde mark. De aller fleste uten å vite det... og det er svært smittsomt innad i familien, så sjansen er jo stor for at nettopp du har det nå. 😊 ( https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 ) Anonymkode: 4ce37...30b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folkehelseinstituttet testet 5åringer en gang, og fant ut at nesten hver femte hadde mark. De aller fleste uten å vite det... og det er svært smittsomt innad i familien, så sjansen er jo stor for at nettopp du har det nå. 😊 ( https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 ) Anonymkode: 4ce37...30b Oh.. takk.. Made my day Anonymkode: 9b6b8...449
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Akkurat det du nevner er jo ting man gjerne smitter andre med en god stund før man oppdager det. Så da skulle vi vel helst bare holdt oss hjemme til enhver til alle som en da... Anonymkode: 79e9b...0f7 Eller så kunne man sjekket barnet for det mer enn når marken tyter "ut av øra på ungen" 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når barnet har fått behandling for lus så kan ikke barnehagen nekte barnet å komme i barnehagen.Jeg kan ikke ta fri fra jobb bare fordi du er så lite voksen at du synes det er ekkelt! Anonymkode: 4b6de...ce2 Neida. Men folk skal sjekke ungen for lus minst 1 gang månedlig. Det gjør de ikke! Anonymkode: 9b6b8...449
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Eller så kunne man sjekket barnet for det mer enn når marken tyter "ut av øra på ungen" Neida. Men folk skal sjekke ungen for lus minst 1 gang månedlig. Det gjør de ikke! Anonymkode: 9b6b8...449 Nei hvem i all verden gjør vel det?? Sjekker du seg for lus en gang i måneden kanskje?? Anonymkode: 4b6de...ce2
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oh.. takk.. Made my day Anonymkode: 9b6b8...449 Tviler jeg ikke på. 😂 Poenget er at det gjør jo ingen skade. Barnemark er ikke farlig. Bare ubehagelig for noen når de kryper ut på nettene. Ja. Det er ekkelt å tenke på. Men det er det også å tenke på hvor mange kilo med bakterier vi har i tarmene våre. Hvor mange levende organismer som lever i vår kropp.. Anonymkode: 4ce37...30b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei hvem i all verden gjør vel det?? Sjekker du seg for lus en gang i måneden kanskje?? Anonymkode: 4b6de...ce2 Ansvarsfulle folk gjør det. Jeg sjekker ikke MEG for lus, siden jeg ikke jobber med lusebefengte mennesker, men sjekker ungene for lus. En klæsj balsam + lusekam. Tar 10 minutter maks. Og så blir håret sååå fint etterpå. Pga all balsamen 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tviler jeg ikke på. 😂 Poenget er at det gjør jo ingen skade. Barnemark er ikke farlig. Bare ubehagelig for noen når de kryper ut på nettene. Ja. Det er ekkelt å tenke på. Men det er det også å tenke på hvor mange kilo med bakterier vi har i tarmene våre. Hvor mange levende organismer som lever i vår kropp.. Anonymkode: 4ce37...30b Nei, synes ikke bakterier er ekkelt, jeg... Men mark... jeg er livredd meitemark t.o.m Anonymkode: 9b6b8...449
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 Hehe..hvordan pleier du å sjekke for barnemark egentlig.? Ser for meg deg som graver i egen anus. Anonymkode: 8dae2...8d0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe..hvordan pleier du å sjekke for barnemark egentlig.? Ser for meg deg som graver i egen anus. Anonymkode: 8dae2...8d0 Man kan jo se på dritten, da Anonymkode: 9b6b8...449
Luksusdyret Skrevet 3. april 2017 #12 Skrevet 3. april 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ansvarsfulle folk gjør det. Jeg sjekker ikke MEG for lus, siden jeg ikke jobber med lusebefengte mennesker, men sjekker ungene for lus. En klæsj balsam + lusekam. Tar 10 minutter maks. Og så blir håret sååå fint etterpå. Pga all balsamen Nei, synes ikke bakterier er ekkelt, jeg... Men mark... jeg er livredd meitemark t.o.m Anonymkode: 9b6b8...449 Med andre ord, så jobber du ikke med folk som har barn, barnebarn, omgås barn på fritiden og så videre? Det er ikke noe som heter "lusebefengte mennesker" skjønner du... Og det at DU er livredd for alt som kryper betyr ikke at barnehager skal tilpasse regler over hele landet DEG som person. Snakk om å være selvsentrert.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #13 Skrevet 3. april 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man kan jo se på dritten, da Anonymkode: 9b6b8...449 Man kan være smittet av barnemark uten at man ser noe spesielt med avføringen. At ikke man ser mark utelukker ikke smitte. Dessuten fungerer den metoden dårlig med større barn som ikke lengre syns det er så kult at mamma og pappa ser dem bæsje. Anonymkode: 9afbd...3dc
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #14 Skrevet 3. april 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ansvarsfulle folk gjør det. Jeg sjekker ikke MEG for lus, siden jeg ikke jobber med lusebefengte mennesker, men sjekker ungene for lus. En klæsj balsam + lusekam. Tar 10 minutter maks. Og så blir håret sååå fint etterpå. Pga all balsamen Vil det si at du behandler ungene jevnlig forebyggende, uten at de har lus? Anonymkode: 89a54...9a6
Leverpostei Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det si at du behandler ungene jevnlig forebyggende, uten at de har lus? Anonymkode: 89a54...9a6 Hun behandler dem jo ikke, hun sjekker dem for lus. Og det er den viktigste smittebegrensningen vi har. Her sjekker jeg også begge barna ca hver måned, og hver uke i perioder med lus i bhg og på skole. Det burde alle gjøre!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det si at du behandler ungene jevnlig forebyggende, uten at de har lus? Anonymkode: 89a54...9a6 Hun behandler de ikke, men sjekker håret for lus med lusekam. Jeg har to jenter og jeg sjekker de minst en gang pr.mnd gjennom hele året. Så langt har vi aldri hatt det. Anonymkode: 41383...790
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #17 Skrevet 3. april 2017 Fordi jeg ikke kan være hjemme fra jobb "hele tiden", pga smittsomme, men dog ufarlige sykdommer og tilstander! Anonymkode: bcad8...425
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #18 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg ikke kan være hjemme fra jobb "hele tiden", pga smittsomme, men dog ufarlige sykdommer og tilstander! Anonymkode: bcad8...425 Men du må jo ikke være hjemme hverken med lus eller barnemark. Bare å behandle om kvelden, så kan de gå i barnehagen neste morgen. Det er bare å ha lusemiddel og vernox i skapet. 😊 Omgangssyke er det ikke så mye å gjøre med derimot. Anonymkode: 4ce37...30b
Luksusdyret Skrevet 3. april 2017 #19 Skrevet 3. april 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men du må jo ikke være hjemme hverken med lus eller barnemark. Bare å behandle om kvelden, så kan de gå i barnehagen neste morgen. Det er bare å ha lusemiddel og vernox i skapet. 😊 Omgangssyke er det ikke så mye å gjøre med derimot. Anonymkode: 4ce37...30b HI krever at folk skal være hjemme med barn som har lus og barnemark.
Mamma_til_2 Skrevet 3. april 2017 #20 Skrevet 3. april 2017 Lus og mark er ikke noe grunn for og holde barn hjemme så lenge de er startet på kur. Omgangssyke er noe annet da er det48t
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #21 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, Mamma_til_2 skrev: Lus og mark er ikke noe grunn for og holde barn hjemme så lenge de er startet på kur. Omgangssyke er noe annet da er det48t 48 timer er ikke en regel alle steder nei Anonymkode: 89a54...9a6
Mamma_til_2 Skrevet 3. april 2017 #22 Skrevet 3. april 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: 48 timer er ikke en regel alle steder nei Anonymkode: 89a54...9a6 Folkehelseinstituttet sier 48 t det skal bhg forholde seg til.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #23 Skrevet 3. april 2017 47 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Folkehelseinstituttet sier 48 t det skal bhg forholde seg til. Her følges retningslinjene fra fylkeslegen, og de sier ikke 48 timer Anonymkode: 89a54...9a6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #24 Skrevet 3. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her følges retningslinjene fra fylkeslegen, og de sier ikke 48 timer Anonymkode: 89a54...9a6 Kun 48 timer ved epidemi Anonymkode: 89a54...9a6
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #25 Skrevet 3. april 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men du må jo ikke være hjemme hverken med lus eller barnemark. Bare å behandle om kvelden, så kan de gå i barnehagen neste morgen. Det er bare å ha lusemiddel og vernox i skapet. 😊 Omgangssyke er det ikke så mye å gjøre med derimot. Anonymkode: 4ce37...30b Jeg sier jo nettopp at jeg ikke kan eller gjør det! Behandler jo selvfølgelig.. men sender de i barnehagen så fort behandlingen er gjort! Anonymkode: bcad8...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå