Gå til innhold

Sure gubber


Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi er sammen med en mann og har barn med han. Men denne typen er så ufordragelig sur og vanskelig, noe som gjør at både jeg og samboeren min, og andre i venninnegjengen, vegrer oss for å finne på "par-ting" sammen med dem. Ingen ting er bra nok for ham, og han lar ikke en anledning gå fra seg hvor han kan påpeke det negative, dårlige, i hans øyne. Andre kan være råfornøyd med tingenes tilstand, men er det ikke bra nok for han, så sier han fra, ofte på en slik måte at man sitter igjen med følelsen av å være idiot. 

Før var han aldri med på noe sammen med hennes venner eller familie, med begrunnelsen at de ikke var hans, så der har han forbedret seg og prøver i det minste. 

Nå senest i var vi venninne ute med våre respektive på middag og show. Omtrent det første han måtte si da vi møttes, var at hadde null tro på at showet var bra. Etter showet hadde han tydeligvis fått det bekreftet, og selv om vi andre likte det, så måtte det bemerkes tydelig og flere ganger at det var det så visst ikke! Holder liksom ikke med et "tja, ikke helt min smak det der."

Så hva gjør man egentlig med slike?? Kjenner det at etter 7 års bekjentskap så begynner det å bli vanskelig og nikke og smile til hans sure miner. 

Anonymkode: 87f81...f06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånne folk prøver jeg å unngå så langt det lar seg gjøre..... mannen min har en venn som før alltid var sur og negativ, og klagde i timesvis om hvor mye han måtte betale i barnebidrag osv. Man ble helt matt og tappet for livsgnist etter å ha truffet han... heldigvis var min mann helt enig i at denne kompisen var så negativ, så min mann tok sjelden kontakt. Nå treffer vi han og nydama et par ganger i året. Holder i massevis. Man MÅ ikke for enhver pris holde kontakt med alle gjennom resten av livet. Fas dem ut.... det ville jeg gjort. 

Anonymkode: ebb03...616

Skrevet

Huff, jeg tror at jeg til slutt ikke hadde greid å holde meg - jeg hadde nok måttet utfordre ham litt. Spurt hva han syntes var bra for å enten pushe ham til å snu fokus eller i motsatt fall foreslå at neste gang får han komme med forslag til hva vi kan finne på, slik at han slipper å bli så skuffet hver gang vi er ute. Jeg håper at jeg hadde klart å fremføre dette uten å høres spydig ut, men det er ikke sikkert. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånne folk prøver jeg å unngå så langt det lar seg gjøre..... mannen min har en venn som før alltid var sur og negativ, og klagde i timesvis om hvor mye han måtte betale i barnebidrag osv. Man ble helt matt og tappet for livsgnist etter å ha truffet han... heldigvis var min mann helt enig i at denne kompisen var så negativ, så min mann tok sjelden kontakt. Nå treffer vi han og nydama et par ganger i året. Holder i massevis. Man MÅ ikke for enhver pris holde kontakt med alle gjennom resten av livet. Fas dem ut.... det ville jeg gjort. 

Anonymkode: ebb03...616

Jeg faser vanligvis greit ut slike folk, så denne mannen er per dags dato mitt eneste negative innslag. Men dilemmaet er at dette er mannen til min bestevenninne, og venninna til mitt barns far 😳 Så jeg må forholde meg til ham innimellom. Vi drar ofte på besøk dit når jeg vet han er borte, så jeg prøver å forholde meg til han minst mulig, men hun ønsker jo selvfølgelig at mannen skal være med på hyggelige sammenkomster fra tid til annen hun også. Men det er kjipt å sitte i et trivelig middagsselskap og få høre, igjen, hvor tåpelige vi er som har "kastet bort" pengene våre på å kjøpe hus og bil i utkanten av en storby (bygdehelvete som han sier), istedefor å bare bli boende i byen og leie små leiligheter slik som dem. Hva skal vi med hage liksom? 

Anonymkode: 87f81...f06

Skrevet

Liten feil i forrige innlegg: denne mannen er faren til venninna til jentungen min. Ikke venninnen til mitt barns far 😂

Anonymkode: 87f81...f06

Skrevet

Hva med å snakke direkte med ham. Fortell ham at han fremstår som sur og at det blir slitsomt for dere når han er så negativ. Sansynlig vis vet han ikke selv hvordan han fremstår.

Fortell ham at dere gjerne vil være sammen med dem, men at denne vanen hans sliter på dere.

Anonymkode: e5b52...e4b

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å snakke direkte med ham. Fortell ham at han fremstår som sur og at det blir slitsomt for dere når han er så negativ. Sansynlig vis vet han ikke selv hvordan han fremstår.

Fortell ham at dere gjerne vil være sammen med dem, men at denne vanen hans sliter på dere.

Anonymkode: e5b52...e4b

Har gjort forsøk på å spørre hva som er galt når han setter i gang, men da bare mumler han og forlater rommet. Han takler konfrontasjoner svært dårlig. Venninnen min har også prøvd å snakke med ham om hvordan han framstår, dessverre uten hell. 

Anonymkode: 87f81...f06

Skrevet

Hadde nok ikke klart å holde meg fra å si noe ala "du er jammen meg en solstråle". 

Og hadde han kommentert våre valg av hus og eiendom hadde jeg nok bare himlet med øynene og sagt "ja det er jammen bra vi er forskjellige og ønsker forskjellige ting".

 

Anonymkode: 7a3b5...f13

Skrevet

Postet litt fort..

Hva med å prøve å ignorere ham når han kommer med sure kommentarer og sånt? 

Bare se på ham si "ah.." og snu deg å snakke med en av de andre?

Anonymkode: 7a3b5...f13

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Postet litt fort..

Hva med å prøve å ignorere ham når han kommer med sure kommentarer og sånt? 

Bare se på ham si "ah.." og snu deg å snakke med en av de andre?

Anonymkode: 7a3b5...f13

Er stort sett "Ok" og fortsetter samtalen med noen andre som er taktikken ja, men det er jo så utrivelig at han alltid skaper sur stemning. En del andre venninner som ikke treffer dem like ofte som meg reagerer naturlig nok sjokkert på oppførselen hans.

Vi må nok bare bite det i oss. Det ser jo ut til st vår venninne trives sammen med denne sure gubben, så da er det vel ikke stort å gjøre med det. 

Anonymkode: 87f81...f06

Skrevet

Eller le! Høyt og lenge, og si "du spøker alltid du!" 

Når han etter en 4-5 runder begynner å si at han mener det, så ler du bare enda høyere og sier "Endelig har jeg begynt å forstå meg på humoren din! Før trodde jeg bare du var en surpomp som alltid klagde og kritiserte folk, men nå har jeg skjønt hvor raffinert du spøker. Ingen mener jo alt det der alvorlig."

Anonymkode: 6e94f...bee

Skrevet

Ta det med humor!

Neimen Trond er du negativ nå igjen, du klarer ikke dy deg du!

Ja ja, vi vet jo hva du mener, du må jo leve opp til tittelen ukens negative. 

Ikke si noe Trond, nå skal jeg gjette hva du mener om showet. Du mener det var dritdårlig. Ikke sant? Ha ha, hvordan klarte jeg å gjette det tro??

Anonymkode: 12cd7...137

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller le! Høyt og lenge, og si "du spøker alltid du!" 

Når han etter en 4-5 runder begynner å si at han mener det, så ler du bare enda høyere og sier "Endelig har jeg begynt å forstå meg på humoren din! Før trodde jeg bare du var en surpomp som alltid klagde og kritiserte folk, men nå har jeg skjønt hvor raffinert du spøker. Ingen mener jo alt det der alvorlig."

Anonymkode: 6e94f...bee

Haha, det må jeg prøve 😂 Er jo snart det eneste jeg ikke har forsøkt med den fyren der. 

Anonymkode: 87f81...f06

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det må jeg prøve 😂 Er jo snart det eneste jeg ikke har forsøkt med den fyren der. 

Anonymkode: 87f81...f06

Oppdater oss!!

Anonymkode: 6e94f...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...