Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Barn som bor mer enn 2 km fra skolen, har etter opplæringsloven paragraf 7-1 rett til skoleskyss. (I 1. klasse.) Dere som har barn som har hatt rett til dette; gjelder det begge veier, altså både til og fra skolen? Noen sa nemlig til meg at det kun gjalt TIL skolen. ? Anonymkode: 78653...6fa
tvkrus Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Det er begge veier men ikke etter SFO bare når skolen slutter
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #3 Skrevet 3. april 2017 Gratis skoleskyss er for de som ikke benytter seg av SFO. Så de kan ikke både gå på SFO og få gratis skyss hjem. Anonymkode: 66785...ad4
Superdolly Skrevet 3. april 2017 #4 Skrevet 3. april 2017 Skoleskyssen er knyttet til skolens tider. De får altså skyss til skolen til omtrent det tidspunktet skolen begynner, og så får de skyss hjem rett etter at skolen er ferdig. De får ikke skyss så tidlig eller sent at de kan/må innom SFO i mellomtiden.
tvkrus Skrevet 3. april 2017 #5 Skrevet 3. april 2017 Jeg skal være litt mer detaliert. Skolebussen/skyss er til skolen ikke til SFO som er frivilling det er ikke skolen. Så skolebussen går når skolen begynner og slutter. Ikke når et barn er ferdig på SFO da hadde det blitt veldig mange bussruter. Og liten grunlag for logistik på hvor mange bussruter og busser det må gå. Kan være flere bussruter foreks en kl14 for de som slutter 1350 og en for de 1445 som går 1455. Vist din slutter 1350. Da kan du spørre om det er plass til ditt barn på sistebusen og være på SFO til det men det er ikke sikkert det går. Men noen steder kan de bruk ordinær bussrute vist det fins at de med busskort har en reise hver vei hver dag.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #6 Skrevet 3. april 2017 Her jeg bor, så tar barna lokalbussen som går, og de får et busskort, som er gyldig fra tidlig morgen, og til 17.00. Så de får ta bussen gratis hjem etter SFO og. Bussen går jo uansett hele tiden. Anonymkode: 8ff16...58e
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #7 Skrevet 3. april 2017 Her hos oss måtte faktisk ungene være litt på sfo først fordi bussen ikke gikk før timen etter eller noe sånt. Skoleslutt kl 12.10. Bussen går 13.00. Anonymkode: c84a9...14a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #8 Skrevet 3. april 2017 Takk for svar, alle. Her vi bor, dreier det seg ikke om skolebuss, men taxi. Hvis jeg har forstått dere rett så får ikke barnet transport hvis han går på SFO? Hva hvis han bare går noen få dager i uka, da? F.eks 60 eller 80%? Tror jeg får ta kontakt med skolen... HI Anonymkode: 78653...6fa
Roheryn Skrevet 3. april 2017 #9 Skrevet 3. april 2017 Her funker det sånn at alle med rett på skyss får skyss til skolen og så hjem ved skolens slutt. Men, pga at de ulike trinnene slutter litt ulikt, går det noen dager to busser hjem - og da kan de som slutter først velge å ta den senere bussen etter å ha vært litt på sfo. Om det er buss eller taxi er forsåvidt det samme - men taxien vil jo ikke gå på tider hvor det ikke er noen som skal hjem dit dere bor. Praksisen er nok litt ulik alt etter hvordan skoleskyssen er organisert, men barnet skal minimum ha skyss til og fra ved skolens start og slutt 😊
Roheryn Skrevet 3. april 2017 #10 Skrevet 3. april 2017 ...og ja, dere får selvsagt skyss hjem de dagene dere ikke har sfo. Men hvis dere er de eneste som bruker den taxien må det antagelig varsles litt i forkant hvis barnet skal hjem en dag det egentlig har sfo (vi kan bare sende med melding samme dag hvis frøkna skal hjem i stedet for på sfo - men bussen går jo uansett. Det blir litt annerledes med en taxi som ikke kjører de dagene barnet har sfo)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #11 Skrevet 3. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, alle. Her vi bor, dreier det seg ikke om skolebuss, men taxi. Hvis jeg har forstått dere rett så får ikke barnet transport hvis han går på SFO? Hva hvis han bare går noen få dager i uka, da? F.eks 60 eller 80%? Tror jeg får ta kontakt med skolen... HI Anonymkode: 78653...6fa Det du betaler for SFO er som i barnehagen en egenandel, resten er en slags støtte. Du kan ikke veld to støtter, du må enten velge gratis skoleskyss eller SFO. Vi valgte SFO og betaler skyssen selv. Anonymkode: 66785...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå