Gå til innhold

Forslag til pausemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ordne pausemat til en ungdomsgjeng på 50 personer. De må rekke å forsyne seg og spise alle sammen på 15 minutter (maks 20). Noen er vegetarianere og det er alergi er mot gluten, nøtter og la ketose i tillegg til en diabetiker.

Hva lager jeg? 

Anonymkode: a01aa...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm eller kald?

Hvis du skal lage varm, så lag en diger kjele med grønnsaksuppe eller grønsakslapskaus, og server brød ved siden av, samt glutenfritt brød til den som trenger det.

Havregrøt eller risgrøt er også en mulighet. Da må du bare lage en liten kjele grøt på rismelk i tillegg. 

Kald mat: Påsmurte rundstykker med diverse pålegg, sånn at alle kan velge seg rundstykker som passer med det de ikke tåler. Eller pakk lunsjposer med to smurte rundstykker i hver, og så får de bytte seg i mellom om det er noe de ikke vil ha, og så lager du noen poser med glutenfritt og noen med laktosefritt.

Skrevet
1 time siden, Himmel og hav skrev:

Varm eller kald?

Hvis du skal lage varm, så lag en diger kjele med grønnsaksuppe eller grønsakslapskaus, og server brød ved siden av, samt glutenfritt brød til den som trenger det.

Havregrøt eller risgrøt er også en mulighet. Da må du bare lage en liten kjele grøt på rismelk i tillegg. 

Kald mat: Påsmurte rundstykker med diverse pålegg, sånn at alle kan velge seg rundstykker som passer med det de ikke tåler. Eller pakk lunsjposer med to smurte rundstykker i hver, og så får de bytte seg i mellom om det er noe de ikke vil ha, og så lager du noen poser med glutenfritt og noen med laktosefritt.

Suppe er nok kanskje det enkleste hvis jeg finner en stor nok kjele. Hvor mye må jeg lage?  10 liter blir 2 dl pr.person.  

Anonymkode: a01aa...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...