Gå til innhold

Gutt som blir holdt utenfor, men han er frekk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 8-9 år. En av guttene er ganske frekk. Kan si til en av guttene at "Mora di er ei hore" "Mora di er feit" etc 

Denne gutten sier slik også direkte til foreldre/voksne. 

Resultatet er at de andre guttene beskytter den som har en mor som blir disset, og gidder ikke være med den frekke gutten. 

Dette er jo også mobbing, hvor et barn holdes utenfor av flere barn. I situasjoner hvor klassen er samlet utenfor skoletid kan denne gutten sitte helt alene og være lei seg og være holdt utenfor. Samtidig som han for noen minutter siden hevdet at faren til xxx er en dum idiot f eks. 

Han har en oppførsel som ikke er helt forenelig sosialt. Hva gjør man da ? 

Jeg har sagt til mitt barn at han må være med å inkludere xxx, og heller overhøre slike dumme ting som han sier. Men det er ikke så lett. Da jeg oppdaget hvordan det var fatt, sendte jeg en mail til læreren for å be henne følge med og ta det videre. Det er jo ikke greit at en gutt ikke får være med de andre guttene, og jeg tenker kanskje at han sliter hjemme ? 

Noe mer å gjøre ?

Anonymkode: f01e7...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna er 8-9 år. En av guttene er ganske frekk. Kan si til en av guttene at "Mora di er ei hore" "Mora di er feit" etc 

Denne gutten sier slik også direkte til foreldre/voksne. 

Resultatet er at de andre guttene beskytter den som har en mor som blir disset, og gidder ikke være med den frekke gutten. 

Dette er jo også mobbing, hvor et barn holdes utenfor av flere barn. I situasjoner hvor klassen er samlet utenfor skoletid kan denne gutten sitte helt alene og være lei seg og være holdt utenfor. Samtidig som han for noen minutter siden hevdet at faren til xxx er en dum idiot f eks. 

Han har en oppførsel som ikke er helt forenelig sosialt. Hva gjør man da ? 

Jeg har sagt til mitt barn at han må være med å inkludere xxx, og heller overhøre slike dumme ting som han sier. Men det er ikke så lett. Da jeg oppdaget hvordan det var fatt, sendte jeg en mail til læreren for å be henne følge med og ta det videre. Det er jo ikke greit at en gutt ikke får være med de andre guttene, og jeg tenker kanskje at han sliter hjemme ? 

Noe mer å gjøre ?

Anonymkode: f01e7...b24

Jeg tenker læreren må ta dette opp med hans foreldre. Han trenger tydeligvis opplæring i sosiale koder. Og hva som er greit å si og ikke. 

Anonymkode: 0eb49...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...