Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Har en tenåring hjemme som ønsker å reise på en turnering 200 mil hjemmefra, dette er selvstendige ungdommer men siden det er i Oslo så er jeg litt betenkelig med å sende 2 stykker alene dit. ingen foreldre har mulighet denne helgen å bli med. Mitt barn er sur og mener at jeg ta meg sammen og stole på dem. De må i så fall reise alene med fly og bo på hotell. Dette er fra fredag til søndag. Er veldig usikker, ønsker å høre hva andre hadde gjort. Anonymkode: 84662...3bc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Hvor gammel er tenåringen? Stor forskjell på en 13åring og en 17åring.. Anonymkode: ee14f...a9e
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er tenåringen? Stor forskjell på en 13åring og en 17åring.. Anonymkode: ee14f...a9e De er 14 år begge 2. Anonymkode: 84662...3bc
Mamma_til_2 Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Tror uansett ikke de får bo på hotell uten en voksen så en forelder eller enn en voksen over 18 år må være med.
Optatium Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Helt uaktuelt. Enten reiser noen med eller så blir de hjemme.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 14 minutter siden, Optatium skrev: Helt uaktuelt. Enten reiser noen med eller så blir de hjemme. Har gått før, jeg betalte over nett og de sjekket inn, det var ikke noe problem det altså. Anonymkode: 84662...3bc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Helt uaktuelt Har sendt mine gutter på fotballturnering o.l uten å være med selv, men da har det jo vært trenere, hjelpetrenere og andre foreldre med. De har ikke reist alene. Var forresten på hotell i Oslo i helgen og der krevde de at den som sjekket inn var over 18 år, det sto i bestillingsbekreftelsen. Anonymkode: 722c3...806
Englenemine Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Helt uaktuelt ! 14 åringen får heller være sur, det er jo total galskap å sende de alene.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 Helt alene: uaktuelt. Med trener eller lagleder: greit så lenge de bor på samme sted med de. Mannens datter var 14 år når hun dro til oslo på noe costplay greier alene, men da avtalte vi med bekjente at de var tilgjengelige den helga. Endte med at mannen hentet henne siden det var skummelt i storbyen. Hun hadde mange venner og bekjente der, men det var vist ikke bare bare å dra alene. Det tar oss bare en time å kjøre til oslo, så det er ikke så langt unna selv om det er ett lite stykke. Nå er hun 17år og har aldri mast om slikt siden, men før det maste hun i mange år og hele tiden. Så det var litt for å finne ut at det faktisk ikke var så bare bare som hun sa. (Glad vi fikk rett egentlig. Mye enklere når de yngre her maser) Anonymkode: 56d94...7bb
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har gått før, jeg betalte over nett og de sjekket inn, det var ikke noe problem det altså. Anonymkode: 84662...3bc Ikke noe problem? Problemet er jo at du ikke vil? Anonymkode: 9572b...06a
tvkrus Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Hvordan trunering? Er det da ikke andre lag/deltakerer der? Går det ikke ann å sende en forsspørsel til forbunet om hvem andre som skal ditt og hør med om noen av de kan vær sammen med?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 Min 13 åring reiser på speidertur til Sveits nå til sommeren. Kun speiderleiren som blir med. Men, jeg hadde aldri sendt henne aleine til Oslo der hun skulle ha bodd aleine på hotel. Skjønt nå får hun ikke reise inn til Oslo aleine på dagtid heller, selv om vi bor bare noen mil utenfor. Anonymkode: 6ee0f...c67
Himmel og hav Skrevet 2. april 2017 #14 Skrevet 2. april 2017 De har ikke et eldre søsken, søskenbarn eller noe som kunne tenke seg en Oslotur en helg, mot å følge 14-åringene til og fra turnering og passe på dem, da? De trenger vel neppe noen til å holde treningsbagen mens de konkurrerer, så da er det jo godt med tid til å gå i byen for den som er anstand.
*Miss Marple* Skrevet 3. april 2017 #15 Skrevet 3. april 2017 Selvsagt sender man ikke fjortenåringer til Oslo alene!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #16 Skrevet 3. april 2017 Det hadde jeg klart kunnet gjøre. Jeg har urbane unger. Men da måtte jeg visst at logistikken mellom bosted og turnering var uproblematisk og at turneringen var viktig nok for dem til ikke å drive med annet. Anonymkode: 1fd07...261
Mamma til 2 søte Skrevet 3. april 2017 #17 Skrevet 3. april 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Har en tenåring hjemme som ønsker å reise på en turnering 200 mil hjemmefra, dette er selvstendige ungdommer men siden det er i Oslo så er jeg litt betenkelig med å sende 2 stykker alene dit. ingen foreldre har mulighet denne helgen å bli med. Mitt barn er sur og mener at jeg ta meg sammen og stole på dem. De må i så fall reise alene med fly og bo på hotell. Dette er fra fredag til søndag. Er veldig usikker, ønsker å høre hva andre hadde gjort. Anonymkode: 84662...3bc Jeg syns det er meget merkelig at INGEN foreldre kan bli med og at det er greit for alle at en trener (det er vel med en trener eller en eller annen i sammenheng med turneringen) skal være den eneste som har ansvaret for ungene. Jeg som den personen hadde aldri i livet tatt på meg ett sånt ansvar! Dette virker både useriøst og lite gjennomtenkt. Dere har sikkert visst dette en god stund. En slik reise kommer ikke på planen uka før man reiser. Så sier som resten, totalt uaktuelt.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #18 Skrevet 3. april 2017 13 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev: Jeg syns det er meget merkelig at INGEN foreldre kan bli med og at det er greit for alle at en trener (det er vel med en trener eller en eller annen i sammenheng med turneringen) skal være den eneste som har ansvaret for ungene. Jeg som den personen hadde aldri i livet tatt på meg ett sånt ansvar! Dette virker både useriøst og lite gjennomtenkt. Dere har sikkert visst dette en god stund. En slik reise kommer ikke på planen uka før man reiser. Så sier som resten, totalt uaktuelt. Oj, du ville slitt om det var med en trener også? DET er overbeskyttende! Anonymkode: 1fd07...261
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #19 Skrevet 3. april 2017 Jeg reiste fra Bergen til Haugesund alene da jeg var 13. Skulle på friidrettsstevne og var den eneste fra mitt lag som var med. Treneren min hadde avtalt med treneren fra et annet lag, at jeg skulle være sammen med dem den helgen. Jeg kjente dem litt fra før. Ksn noe sånt være aktuelt for dine? Det å reise helt alene hadde vært uaktuelt for meg å godta! Anonymkode: 5fe3d...3f5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2017 #20 Skrevet 3. april 2017 45 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev: Jeg syns det er meget merkelig at INGEN foreldre kan bli med og at det er greit for alle at en trener (det er vel med en trener eller en eller annen i sammenheng med turneringen) skal være den eneste som har ansvaret for ungene. Jeg som den personen hadde aldri i livet tatt på meg ett sånt ansvar! Dette virker både useriøst og lite gjennomtenkt. Dere har sikkert visst dette en god stund. En slik reise kommer ikke på planen uka før man reiser. Så sier som resten, totalt uaktuelt. Hvis det er med en trener eller lagleder ser jeg ikke problemet. Det er jo det vanlige. Tenåringene pleier da ikke ha med seg foreldre på konkurranser eller treningsleire. Litt problematisk ah de må overnatte på hotell. Enklere (og billigere) om de kunne sovet i hallen eller på en skole bare sammen med andre som driver med det samme. Anonymkode: db374...dfe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå