Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Skal få oss valp snart å nå jo bestemme oss for kjønn. Er en Bichon Havanais. Hvilket kjønn foretrekker dere, og hvorfor? Anonymkode: 2eece...e6c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 Tispe. Selv om løpetid er kjedelig pga. blod og mas. Hannhunder tisser på alt. Kjedelig i byen o.l. Hanner er verre under løpetid med masing og stress. Kjedelig hvis det er flere tisper i nærheten. Hanner er ofte staere å trene, og rasen du velger er ikke så smart, så da ville jeg valgt tispe som er mer føyelig. Anonymkode: 7a894...bcf
Admin Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Veldig individuelt. Jeg har to hannhunder og trives med det. De tisser ikke overalt, de har da oppdragelse og vet at når vi går i byen og går pent får man ikke tisse på alt. Men det er veldig individuelt såklart. Jeg har møtt tisper som er føyelig, elsker alt og syntes eier er gud, og jeg har møtt tisper som driter i eiern, syntes andre bikkjer er dritt og helst foretrekker å gjøre sine egne ting, og samme på hanner. Alt i alt syntes jeg hanner er enklere. De er ikke like kompliserte og humørsyke som det tisper er. Og man slipper løpetid! Jeg har en som syntes løpetisper er ok, og en som maser litt om vi er i nærheten, ellers er alt ok. Også er det veldig greit å bare kunne gå en liten tur i nabolaget for å tisse før vi legger oss for de skal jo tisse på alt, mens tispa til veninna mi gjerne kan holde seg en halvtime - tre kvarter før hu tisser Men oppdretter kan fint fortelle dere forskjellen. Oppdretteren min har jo tisper fordi hu driver oppdrett, men sier ærlig at om hun kunne velge ville hun kun hatt hanner, for de er lettere å trene og mer enkle i hodet. Hvordan din rase er vet jeg ikke da jeg ikke kjenner til oppdrettere eller noen som har den
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Har hatt 3 hannhunder og er fornøyd, hadde valgt hannhund igjen. De er absolutt ikke travle når tisper har løpetid, men vi merker de er mer ivrig på å snuse i grøftene hvis en tispe i nabolaget har løpetid. Aldri noe utover det. Slipper styret med løpetid og tispetruser. Har også følelsen av at tispene kan være mer humørsyke og sære. Anonymkode: c6200...483
HvittHus Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Liker hannhunder best. Er noe med det stabile humøret, samt den ekstra lille "piffen" tispene ofte ikke har. I tillegg røyter tispene mer enn hanner hos den rasen vi har nå, og siden det er en pelsrase, Shetland sheepdog, er jeg glad for at ikke "hele" pelsen slipper to ganger i året. Markering kan man trene bort, men småhundraser har jo en tendens til å markere både ute og inne, så hvis du ikke ønsker å bruke en del tid på å trene dette bort, kan det kanskje være mest aktuelt med en tispe for dere?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 Hannhund, må jeg vel si.. mest fordi man slipper løpetid. Men så har jeg bare hatt hannhunder Og blir nok det neste gang også. Bare fordi vi kun har jentebarn, og mannen trenger litt mer testosteron hjemme hihihi Anonymkode: 01a54...08b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 Jeg hadde først 3 hanner før jeg prøvde ei tispe, og nå har jeg fjerde tispa og aldri mer hannhunder. Anonymkode: 548c1...9b5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 Tispe. Men fikser ikke løpetiden derfor har jeg hannhund. Anonymkode: 147fc...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå