Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #1 Skrevet 2. april 2017 Hei, Babyen min er 8 mnd og har fått to tenner. Hun biter ofte og holder munnen igjen med brystet i munnen selvom jeg selvsagt reagerer. Nå har jeg sår på ene brystvorta og det gjør veldig vondt å amme. Hva hjelper? Og hvordan få baby til å slutte bite? Eldste gjorde det en gang og det var det. Anonymkode: e4ca2...8cf
Mostly Harmless Skrevet 2. april 2017 #2 Skrevet 2. april 2017 (endret) Koble henne fra vha en lillefinger i munnviken. Hver gang. Forhåpentligvis skjønner hun sammenhengen etter hvert. Purelan er bra for såre brystvorter. (Hva i all verden får ordboken til å rette "såre" til "speed"?! Anbefaler ikke på noe som helst vis speed!) Endret 2. april 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Takk for svar. Prøver å løse hun ut med fingeren men virker som hun synes det er morsomt for hun smiler 😑 Hvor får man kjøpt purelan? Apotek? Babyshop? Har en krem fra avent men synes ikke den hjelper. Anonymkode: e4ca2...8cf
Pobie Skrevet 2. april 2017 #4 Skrevet 2. april 2017 Er det mot slutten når hun ikke er sulten lenger at hun biter? I så fall kan du ta henne av før hun begynner å tulle istedenfor å suge.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #5 Skrevet 2. april 2017 Hver gang han biter er jo refleksen din naturlig nok å dra deg unna. Vær bevisst på å heller dytte ham nærmere så han får hele ansiktet fullt av pupp da må han slippe og avbryte for å få puste. Anonymkode: 61c6a...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #6 Skrevet 2. april 2017 34 minutter siden, Pobie skrev: Er det mot slutten når hun ikke er sulten lenger at hun biter? I så fall kan du ta henne av før hun begynner å tulle istedenfor å suge. Nei, er egentlig både ved begynnelse og slutt. Ekstra ille hvis det skjer mye rundt så hun vil snu seg med puppen i munnen. Anonymkode: e4ca2...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #7 Skrevet 2. april 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hver gang han biter er jo refleksen din naturlig nok å dra deg unna. Vær bevisst på å heller dytte ham nærmere så han får hele ansiktet fullt av pupp da må han slippe og avbryte for å få puste. Anonymkode: 61c6a...0fc Takk for tips😊 Håper hun skjønner snart så vi kan fortsette å amme lenger. Anonymkode: e4ca2...8cf
Mostly Harmless Skrevet 2. april 2017 #8 Skrevet 2. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Prøver å løse hun ut med fingeren men virker som hun synes det er morsomt for hun smiler 😑 Hvor får man kjøpt purelan? Apotek? Babyshop? Har en krem fra avent men synes ikke den hjelper. Anonymkode: e4ca2...8cf I alle fall på apotek. Om hun bare smiler om du løsner henne, er hun kanskje ikke så sulten? Du kan prøve å dekke puppen igjen og se om hun reagerer på at ammestunden er slutt? Føler med deg. Min eldste fikk tenner mens jeg fortsatt fullammet, og jeg hadde en ganske intensiv periode med å ta ham bort fra puppen hver gang han bet. Han tok heldigvis poenget etterhvert, ellers tror jeg det hadde vært kroken på døra for ammingen her i huset.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #9 Skrevet 2. april 2017 Jeg bare hylte, litt høyere enn nødvendig, og dro ungene vekk. Slutt på amming for minst en time. Etter 3-4 ganger var problemet løst. Anonymkode: a0b8e...b30
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #10 Skrevet 2. april 2017 36 minutter siden, Mostly Harmless skrev: I alle fall på apotek. Om hun bare smiler om du løsner henne, er hun kanskje ikke så sulten? Du kan prøve å dekke puppen igjen og se om hun reagerer på at ammestunden er slutt? Føler med deg. Min eldste fikk tenner mens jeg fortsatt fullammet, og jeg hadde en ganske intensiv periode med å ta ham bort fra puppen hver gang han bet. Han tok heldigvis poenget etterhvert, ellers tror jeg det hadde vært kroken på døra for ammingen her i huset. Ja, det er nettopp det hun gjør. Hvis jeg tar hun vekk blir hun sur fordi hun egentlig vil ha. Eldstemann tok hintet med engang nesten og det var så deilig. Har så lyst å amme lenger, så får prøve holde ut litt lenger. Anonymkode: e4ca2...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #11 Skrevet 2. april 2017 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bare hylte, litt høyere enn nødvendig, og dro ungene vekk. Slutt på amming for minst en time. Etter 3-4 ganger var problemet løst. Anonymkode: a0b8e...b30 Hmm, oki. Problemet er bare at det virker som at hun synes det er gøy når jeg lager lyd 😦 Anonymkode: e4ca2...8cf
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #12 Skrevet 2. april 2017 Putt fingeren i mellom, hopp til og rop "au". Da kvepper de litt og lærer fort at det ikke er noe særlig. Anonymkode: ee054...701
Mostly Harmless Skrevet 2. april 2017 #13 Skrevet 2. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er nettopp det hun gjør. Hvis jeg tar hun vekk blir hun sur fordi hun egentlig vil ha. Eldstemann tok hintet med engang nesten og det var så deilig. Har så lyst å amme lenger, så får prøve holde ut litt lenger. Anonymkode: e4ca2...8cf Da ville jeg prøvd å ta bort puppen og la henne oppleve å bli misfornøyd før hun fikk mer. Hvis hun biter flere ganger på rad, kan du vurdere å avslutte ammingen og vente et kvarter eller noe. Hvis hun klarer å koble bitt med frustrasjon, unngår hun forhåpentligvis å gjøre det. Jeg ville i alle fall ikke gitt henne mer melk så lenge hun smiler og bare synes hele avbruddet var morsomt. Da kobler hun bitt med moro, og har ingen grunn til å slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå