Gå til innhold

Hvis fødselen starter på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner du plutselig og har kjempe vondt? Noen tegn å se etter?

jeg oppdaget melk i puppene i dag, nærmer fødselen seg da?

Anonymkode: 6d168...2a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Våkner du plutselig og har kjempe vondt? Noen tegn å se etter?

jeg oppdaget melk i puppene i dag, nærmer fødselen seg da?

Nei, du våkner ikke. Du sover gjennom hele greia. Tenk så herlig. Melk i puppene kommer tidlig

Anonymkode: 3f1bc...95b

Skrevet

Hadde vært deilig å kunne sovet seg gjennom fødselen ja... :bolledeig:

Nei, du våkner nok!! Og melk i puppene trenger ikke å bety at det nærmer seg. I mitt første svangerskap hadde jeg melk fra 4. måned.

Anonymkode: e5ebb...622

Skrevet

Jeg våknet av noe som lignet på mensen smerter,jeg hadde ikke klart å sove meg gjennom det selv om det ikke var sååå vondt.

Anonymkode: ecc35...de5

Skrevet

Seriøst? Du kan da ikke mene at du er seriøs når du spør om du våkner? Har du ikke hverken lest om fødsel eller melk i pupper? Og du er dagsventende? Huff

Anonymkode: 3f1bc...95b

Skrevet

Min siste fødsel startet med at jeg våknet halv fire på natten av magesmerter. Jeg lå en times tid og prøvde å sove igjen men det var helt umulig. Tenkte det kanskje var kynnere men når de ble vondere og hyppigere stod jeg opp,dusjet og dro på sykehuset. 

Anonymkode: ddc42...565

Skrevet

Våknet også halv 4 og måtte på do.... kjente noe og måtte Google kynnere og rier... 

Brukte 3 doruller før kl.7.  Dro på sykehuset halv 9. Da hadde jeg gått frem og tilbake på stuegulvet Noen timer. 

Anonymkode: 994ec...6ec

Skrevet

Men hva er poenget med å være frekk? Jeg er førstegangsfødende og lurer på om det blir kjempe vondt med en gang. Lurer på det meste egentlig. 

Hi

Skrevet

Første gang våknet jeg av at vannet gikk. Fikk ikke rier med en gang så ingen smerter, bare våt  

Andre gang våknet jeg av mensenliknende murring i ryggen. Nei, ikke kjempevondt med en gang. I begynnelsen bare irriterende verking så det var vanskelig å sove. 

Skrevet

Melk i puppene har ikke nødvendigvis noe med fødsel å gjøre. Jeg har hatt det fra første trimester med begge mine. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er poenget med å være frekk? Jeg er førstegangsfødende og lurer på om det blir kjempe vondt med en gang. Lurer på det meste egentlig. 

Hi

Det er veldig forskjellig hvor vondt det gjør med en gang. Det kan være lurt å snakke med jordmor om fødsler og lese seg opp om du er veldig usikker. Fødsler er kjempe forskjellige. Selv en og samme kvinne kan ha fødsler som er totalt forskjellige. Selv har jeg både styrtfødsel og fødsel som varte over flere dager. 

Skrevet

Noen får kjempevondt med en gang, andre bare murringer. Hos noen hjelper dusj og paracet en stund,  men hos andre går det for fort og gjør for vondt til at det har effekt. Jeg skjønner godt at du stiller spørsmål om det. Jeg våknet brått av første rien som tydeligvis var for vond å sove seg gjennom. Da gikk alt veldig fort. 

Anonymkode: 7d2bd...4f9

Skrevet

To av mine fire fødsler startet på natta, på den ene gikk vannet, og på den andre så våknet jeg av at jeg måtte tisse, så fikk jeg plutselig kjempevondt, og babyen kom (styrtfødsel hjemme). 

Anonymkode: 63f8a...eda

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Det trenger ikke å være kjempevondt med en gang. Hos meg gikk vannet kl 6.30 om morgenen, riene begynte i 14-tiden, og da var de så svake at den eneste grunnen til at jeg skjønte at det var rier var at det var nøyaktig 5 minutter imellom. (Og at vannet hadde gått selvsagt.)

Jeg hadde ringt da vannet gikk og fikk beskjed om å komme på kvelden hvis jeg ikke fikk sterke rier før det, så jeg la meg og sov et par timer etter at riene hadde begynt, så de var virkelig ikke vonde. Da jeg kom til sykehuset rundt klokken 19 var det blitt såpass at det var vanskelig å sitte rolig.

Barnet ble født klokken 7 neste morgen. Som regel har man god tid til å våkne om det skulle starte på natten. ;) I alle fall som førstegangsfødende.

Anonymkode: 03353...79f

Skrevet

Tusen tusen takk for svar 

Jeg er liksom så i villrede og usikker på hva jeg skal kjenne etter osv og på hvordan det blir. Men ser jo nå at det er umulig å si 😔😔😔

Jeg har ingen jordmor å gå til, hun hadde ikke flere ledige timer og hun sa hun ikke var flink på fødsler. Bare svangerskap... 🤔🤔

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tusen tusen takk for svar 

Jeg er liksom så i villrede og usikker på hva jeg skal kjenne etter osv og på hvordan det blir. Men ser jo nå at det er umulig å si 😔😔😔

Jeg har ingen jordmor å gå til, hun hadde ikke flere ledige timer og hun sa hun ikke var flink på fødsler. Bare svangerskap... 🤔🤔

Hi

Med mindre du har veldig lang vei til sykehuset så kan du trygt vente til du kjenner det så godt at du er helt sikker uten å kjenne etter. :) Resten må man nesten bare ta som det kommer.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre du har veldig lang vei til sykehuset så kan du trygt vente til du kjenner det så godt at du er helt sikker uten å kjenne etter. :) Resten må man nesten bare ta som det kommer.

Har ikke så alvorlig lang vei dit.

Jeg kjenner ingenting nå 😊😊

Hi

Skrevet

Første våknet jeg på morgenen med mensmerter som økte ettersom timene gikk, tok 25 timer til førstemann var født , men med andre våknet jeg til rett på vonde smerter og vannavgang, en halvtime senere var jeg på sykehus og hadde da 7 cm åpning da jeg kom inn. Tok kortere tid med nr 2 ja hehe

Anonymkode: cb2f2...9c1

Skrevet

Fødsel nr 1: Våknet i 0430-tiden med mensmurringer, klarte ikke sove igjen. Laang fødsel (30 timer totalt)

Fødsel nr 2: Startet med murringer på kveldstid, klarte ikke sove. ca 8 timer totalt

Fødsel nr 3: Maserier av og på i 24 timer før det ble ordentlige rier, ca 6 timer fra de ordentlige riene startet. 

Anonymkode: 44ef7...07c

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Ingen fødsler er like,så ikke godt å vite hvordan din starter eller hvor lang tid den tar. Antageligvis vi smertene bygge seg opp, og blir vondere etterhvert. Dersom fødselen din starter med rier da. 

Vil tipse deg om å lese mye om ulike fødsler og kanskje se noen videoer? :)

Lykke til!😊😊

Anonymkode: f2850...93e

Skrevet

Min første fødsel begynte ca 2130 med rier. Ikke kjempevonde, påfølgende natt klarte jeg å sove. Natta etter var smertene så intense at å sove var uaktuelt. 

Min andre fødsel var ganske annerledes, da kom smertene/riene bare da jeg bevegde på meg. 

Anonymkode: 8324a...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...