Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Hva bør en familie på: 2 voksne En 4-åring og en toåring Klare å handle for pr uke? Tenker på toalettartikler, såpe og mat... Er det realistisk å handle for 1200 kr/uka? Tips til billig mat? Jeg har så sjukt mange allergier så er litt begrensa hva jeg kan spise, men tåler kjøtt og grønt. Anonymkode: 5ddcb...f4f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Vi er en familie på 5, og vi bruker 1500 i uken. Da kjøper vi det vi har lyst på og kjøper kvalitet. Ungene er 5,7 og 9, og de siste par årene har de spist større mengder. Anonymkode: d4066...94d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er en familie på 5, og vi bruker 1500 i uken. Da kjøper vi det vi har lyst på og kjøper kvalitet. Ungene er 5,7 og 9, og de siste par årene har de spist større mengder. Anonymkode: d4066...94d Ok... da bør vi jo absolutt klare det, da. Skjønner ikke hva som har skjedd. Bruker så mye penger på mat. Anonymkode: 5ddcb...f4f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Litt vanskelig å gi råd når du ikke er detaljert om allergiene dine, men et tips er jo å lage mat der grønnsakene spiller hovedrollen, og det er litt kjøtt i. Gryter er supre sånn... Anonymkode: d4066...94d
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Litt vanskelig å gi råd når du ikke er detaljert om allergiene dine, men et tips er jo å lage mat der grønnsakene spiller hovedrollen, og det er litt kjøtt i. Gryter er supre sånn... Anonymkode: d4066...94d Sant det Tåler wok, enkelte buljonger, ikke soya osv. De vanligste allergiene har jeg. Egg tåler jeg ikke, det hadde vært billig middag. Men tenkte også å handle etter tilbud.. og litt større porsjoner.. Anonymkode: 5ddcb...f4f
koro51 Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sant det Tåler wok, enkelte buljonger, ikke soya osv. De vanligste allergiene har jeg. Egg tåler jeg ikke, det hadde vært billig middag. Men tenkte også å handle etter tilbud.. og litt større porsjoner.. Anonymkode: 5ddcb...f4f Supper, ertersuppe feks. med enten pølser eller rester fra feks fenalår. Kan kjøpe en god del på tilbud nå. Frys ned. Er veldig godt. Blomkålsuppe. Greit å lage store porsjoner og fryse ned. Merkes med innhold og dato. Kan også lage god pastasaus av boks tomater (du kan jo se om de har billige boks tomater på europris). Frys ned og porsjoner. Men lag alltid god kvalitet, slik at det frister å ta opp av frysen. Kjøttdeig på tilbud, lag i helgene og frys ned. Fungerer veldig bra for oss, ikke fordi vi absloutt skal leve billig (men sier ikke neitakk til det) men mest pga tidsklemma og da slår man to fluer i en smekk. Google god oppskrift på ertersuppe feks. Min ble langt bedre da jeg tilsatte løk. Lag gjerne grønnsakssuppe av rester fra grønnsaker (ikke kast). Ta vare på kraft også. Håper du får det til
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sant det Tåler wok, enkelte buljonger, ikke soya osv. De vanligste allergiene har jeg. Egg tåler jeg ikke, det hadde vært billig middag. Men tenkte også å handle etter tilbud.. og litt større porsjoner.. Anonymkode: 5ddcb...f4f Den appen som heter Mattilbud er helt genial. Der legges tilbudsavisene til alle avisene inn hver søndag ettermiddag. Jeg leser gjennom den på søndag kveld og planlegger ukens meny etter hva som er på salg. På mandag kjører jeg runden og tar med meg bare tilbudsvarene vi skal ha fra de forskjellige butikkene (Meny, Obs osv) også tar jeg kiwi til slutt og tar med melk, mel og basisvarer derfra, Du sparer også veldig mye penger på å bake brød selv, du kan bake 3 brød for prisen på et ferdig grovbrød. Jeg baker ikke hele tiden, men baker innimellom. Anonymkode: e49f6...854
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 14 minutter siden, koro51 skrev: Supper, ertersuppe feks. med enten pølser eller rester fra feks fenalår. Kan kjøpe en god del på tilbud nå. Frys ned. Er veldig godt. Blomkålsuppe. Greit å lage store porsjoner og fryse ned. Merkes med innhold og dato. Kan også lage god pastasaus av boks tomater (du kan jo se om de har billige boks tomater på europris). Frys ned og porsjoner. Men lag alltid god kvalitet, slik at det frister å ta opp av frysen. Kjøttdeig på tilbud, lag i helgene og frys ned. Fungerer veldig bra for oss, ikke fordi vi absloutt skal leve billig (men sier ikke neitakk til det) men mest pga tidsklemma og da slår man to fluer i en smekk. Google god oppskrift på ertersuppe feks. Min ble langt bedre da jeg tilsatte løk. Lag gjerne grønnsakssuppe av rester fra grønnsaker (ikke kast). Ta vare på kraft også. Håper du får det til Et av problemene er at vi ikke har stor fryser, bare kjøleskapsfryser (stor nok, men savner fryseboks.. men har ikke plass nå), så vi impulshandler endel og må handle ferskt uten mulighet for nedfrysning. Anonymkode: 5ddcb...f4f
koro51 Skrevet 1. april 2017 #9 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Et av problemene er at vi ikke har stor fryser, bare kjøleskapsfryser (stor nok, men savner fryseboks.. men har ikke plass nå), så vi impulshandler endel og må handle ferskt uten mulighet for nedfrysning. Anonymkode: 5ddcb...f4f Fortsatt mulig å fullføre ved å la stå i kjøleskap noen dager og veksle middag. Vi kjører ofte samme middag to dager på rad men kan hoppe over en dag om ønskelig for så å spise igjen dag 3. Billige retter er spaghetti en dag, ovnstekt spaghetti dagen etter. Bare pass på at dere får i nok grønnsaker. Supper er slik sett veldig næringsrikt.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #10 Skrevet 1. april 2017 4 minutter siden, koro51 skrev: Fortsatt mulig å fullføre ved å la stå i kjøleskap noen dager og veksle middag. Vi kjører ofte samme middag to dager på rad men kan hoppe over en dag om ønskelig for så å spise igjen dag 3. Billige retter er spaghetti en dag, ovnstekt spaghetti dagen etter. Bare pass på at dere får i nok grønnsaker. Supper er slik sett veldig næringsrikt. Ok! Lurt, det. Må bli flinkere til det rett og slett... Et av problemene er at vi ofte spiser opp alt samme dagen da Men billige middager må vi få til. Men vi kjøper ikke luksus pr idag heller! Kjøper kjøttdeig, kylling, fisk, grønnsaker, billig ris i store porsjoner. Tror baby/ettåringsgreiene spiser opp mye av pengene. Bleier, våtservietter, sinlac (melkefri grøt) koster 50 kr/stk. Men må bare bli mer bevisste. Anonymkode: 5ddcb...f4f
koro51 Skrevet 1. april 2017 #11 Skrevet 1. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok! Lurt, det. Må bli flinkere til det rett og slett... Et av problemene er at vi ofte spiser opp alt samme dagen da Men billige middager må vi få til. Men vi kjøper ikke luksus pr idag heller! Kjøper kjøttdeig, kylling, fisk, grønnsaker, billig ris i store porsjoner. Tror baby/ettåringsgreiene spiser opp mye av pengene. Bleier, våtservietter, sinlac (melkefri grøt) koster 50 kr/stk. Men må bare bli mer bevisste. Anonymkode: 5ddcb...f4f Til babyen kan du lage havregrøt av vann og spe på med litt melk. Litt kanel (men pass på, det kan sette seg i lungene), litt rosiner, så har du en veldig næringsrik rett! bruk heller vaskeklut.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #12 Skrevet 1. april 2017 3 minutter siden, koro51 skrev: Til babyen kan du lage havregrøt av vann og spe på med litt melk. Litt kanel (men pass på, det kan sette seg i lungene), litt rosiner, så har du en veldig næringsrik rett! bruk heller vaskeklut. Bruker ikke vaskeklut på bæsj altså. Da spiser jeg heller billigere middager Anonymkode: 5ddcb...f4f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #13 Skrevet 1. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bruker ikke vaskeklut på bæsj altså. Da spiser jeg heller billigere middager Anonymkode: 5ddcb...f4f Engangskluter du selv dypper i vann er gjerne billigere enn våtservietter, og mye bedre for barnets hud. Sånn type som dette: https://www.europris.no/engangsklut-100-pk-soft-156546.html Anonymkode: e49f6...854
koro51 Skrevet 1. april 2017 #14 Skrevet 1. april 2017 Glemte å si til deg: Når det gjelder vaskemiddel, ikke kjøp de som er ferdig porsjonert. Kjøp pulver og ikke bruk for mye. Vi bruker altfor mye såpe. Mer miljøvennlig. Husk at såpen skylles ut i havet. Jeg tar halvparten av hva jeg tror jeg trenger. Blir rent. Du kan også kjøpe billige bead head produkter på Europris når de har kampanjer. Tenker på shampoo.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #15 Skrevet 1. april 2017 55 minutter siden, koro51 skrev: Til babyen kan du lage havregrøt av vann og spe på med litt melk. Litt kanel (men pass på, det kan sette seg i lungene), litt rosiner, så har du en veldig næringsrik rett! bruk heller vaskeklut. Kanel kan gi leverskade hos små barn. Anonymkode: d54df...63f
koro51 Skrevet 1. april 2017 #16 Skrevet 1. april 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanel kan gi leverskade hos små barn. Anonymkode: d54df...63f Ja, derfor må det gis i små mengder eller kuttes.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #17 Skrevet 1. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanel kan gi leverskade hos små barn. Anonymkode: d54df...63f Hvor lenge regnes de som små i forhold til å bruke kanel? Anonymkode: f0b6a...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå