Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Hva gjør dere som har barn som spiser lite? Sier dere at barnet må spise så og så mye selv om barnet sier han er mett? Jeg har en gutt på 5 år som plutselig er begynt å spise så lite.Til frokost spiste han bare en halv skive,mens hans til vanlig spiser 2 skiver.Bør jeg si at han må sitte med bordet til han hvertfall har spist en hel skive eller gjør det bare problemet verre? Å hva når han sier at han er mett etter 2 skjeer når han spiser middag? Bør jeg si at han skal spise så og så mye eller la han slippe å spise mer? Jeg er overhodet ikke vant med ett barn som spiser lite så føler meg litt lost her. Anonymkode: 4a334...505
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Barn regulerer veldig godt selv hva de spiser. Ikke gi mellommåltider fordi du er desperat etter å få i han noe. Ha faste måltider (slik du antakelig pleier) og så kommer spisegleden tilbake etterhvert. Så lenge han ikke raser ned i vekt, og så lenge han orker det han pleier å orke av aktivitet, så er det null stress Anonymkode: db75e...a2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå