Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Jeg har gått i behandling hos psykolog og i grupper i over to år nå. Synes ikke helt jeg kommer noen vei. Jeg kjenner at jeg har et ønske om å bli en ordentlig bruker av incestsenteret,men det er så skummelt! Bør jeg i så fall ringe først, eller kan man bare stikke innom i åpningstiden? Jeg har vært der til én samtale tidligere, men så ble det litt vanskelig å få til,og så bare sluttet jeg igjen uten å komme tilbake. Uansett, vil noen fortelle om sine erfaringer? Anonymkode: 9e0ff...f08
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Dytte litt da på en lørdag kveld. Anonymkode: 9e0ff...f08
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #3 Skrevet 2. april 2017 Jeg har veldig god erfaring! Jeg hadde også vært i psykiatrien en periode før jeg tok kontakt med senteret. Jeg hadde et visst utbytte av behandlingen i psykiatrien, men opplevde på en måte at de bare lappet sammen uten å ta skikkelig tak i det som forårsaket problemene. På senteret fikk jeg jobbet meg gjennom alt. De hadde tid, og jeg hadde tryggheten ved at her kan jeg bruke så lang tid som jeg trenger. I motsetning til i psykiatrien, hvor jeg fikk innvilget behandling av en viss varighet. Senteret har mange forskjellige tilbud, og man kan selv velge hva man vil delta på. Jeg brukte i hovedsak enesamtaler, kreative aktiviteter og deltok på div. temakvelder. I tillegg brukte jeg mye tid i fellesmiljøet, der man kan bli kjent med andre med samme bakgrunn. Det er godt å ha noen å speile seg i, man oppdager at de reaksjonene man har ikke er så unormale likevel. Jeg vil absolutt anbefale å ta kontakt med et senter! Du kan ta kontakt på den måten du finner lettest. Hvis du ringer eller skriver en mail og lager en avtale først så vet du at det er noen ser til å ta i mot deg når du kommer den første gangen. For mange føles nok det tryggere enn å bare stikke innom. Det er heller ikke noe o veien for å bare dukke opp i åpningstiden, hvis du synes det er lettere. Men sa kan det jo hende du må vente litt før noen har tid til å snakke med deg, og siden de ikke har beregnet tid til deg er det ikke sikkert de har så mye tid til deg. For min egen del er jeg veldig glad at jeg hadde en avtale da jeg kom første gang, men vi er alle forskjellige, kjenn etter hva du trenger. Lykke til! Anonymkode: 815a1...7a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå