Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Noen som vet hvor lang tid det tar før bivirkninger av p-piller opphører når en slutter på p-piller? Har bare gått på pillene i to uker og har blitt så nedstemt og ser at dette er en vanlig bivirkning. Vet ikke om det er en fødseldepresjon eller bivirkninger fra p-piller men tenker det er verdt et forsøk å slutte på pillene. Anonymkode: 8df78...391
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 Jeg tror det er individuelt, men vil tro det kanskje går raskere siden du har gått så kort tid på p-pillene. Mange år siden jeg gikk på p-piller. Først da jeg sluttet oppdaget jeg hvor mye de hadde påvirket min fysiske og psykiske helse. Mine "bekkenløsningssmerter" (hadde ikke født barn da, men hadde store smerter i bekkenet) kom bare uker etter jeg begynte på pillen, de forsvant helt etter at jeg sluttet på pillen, men jeg husker ikke hvor lang tid det tok. Jeg som aldri hadde hatt ett eneste pms-symptom noensinne før jeg startet på p-pillen fikk pms på pillen. Det ble ikke borte, men bedre etter jeg sluttet på pillen. Jeg hadde reagert på at jeg var blitt så ustabil i humør hele tiden, ikke bare pms. Jeg som hadde vært rolig og harmonisk hadde på pillen humørsvigninger, tendenser til depresjoner og var stadig kjempefrustrert over noe eller noen. Etter at jeg sluttet på pillen ble jeg mitt normale jeg igjen, og det var som sagt først etter at jeg sluttet på p-pillen at jeg forstod sammenhengene. Jeg mener det er verdt å slutte på pillen en stund og se. Se det an i hvert fall noen måneder. Vanskelig for meg å huske akkurat hvor lang tid det tok før psyken min stabiliserte seg igjen. Men jeg vet hvor jeg var da jeg sluttet på pillen, og de neste ukene etter det vet jeg at jeg følte meg roligere og mer "stabil" og gladere enn på lenge. Så jeg tror jeg merket det allerede etter første mens etter jeg kuttet pillene. Lykke til Forresten, det kan være lurt å snakke med jordmor eller lege også om dette, for hvis det skulle være en fødselsdepresjon så er det godt å ha støtte. Anonymkode: f75c4...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå