Gå til innhold

Jeg syns det er vanskelig når stebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får lov til mye mer enn mine barn.

Sosiale medier f.eks. Får alt barnet peker på. Mange ferier osv.

Hva gjør jeg med dette?

Anonymkode: 43d39...474

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvem som gir de alt dette det. Men barn må lære seg at det er forskjell på folk også

Anonymkode: 212c8...4b4

Skrevet

Det er prisen å betale for å ha en sammensatt familie. Noen får bunad av besteforeldre, de andre ingenting. Noen har reist jorda rundt, mens dere kanskje nesten ikke har råd til feier.(bare et eks altså) Bare vent til det ene kullet arver masse penger og det andre ingenting.

Skrevet

Hva du gjør? Du godtar det selvsagt. Det er ikke dine unger. 

Anonymkode: 2bef5...05e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva du gjør? Du godtar det selvsagt. Det er ikke dine unger. 

Anonymkode: 2bef5...05e

Det er vanskelig. Jeg bestemmer heldigvis over mitt liv og hvem jeg tar med meg på mine ferier osv.

Hi

Skrevet
17 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Det er prisen å betale for å ha en sammensatt familie. Noen får bunad av besteforeldre, de andre ingenting. Noen har reist jorda rundt, mens dere kanskje nesten ikke har råd til feier.(bare et eks altså) Bare vent til det ene kullet arver masse penger og det andre ingenting.

Ja. Merker hvor urettferdig det er.

Men jeg må være glad i stebarna og ta imot de og være snille med de. Selv om de er grunnen til at mine barn har det vondt. Hater det. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg må være glad i stebarna og ta imot de og være snille med de. Selv om de er grunnen til at mine barn har det vondt. Hater det. 

De er grunnen til at barna dine har det vondt?! Hvordan kom du til den konklusjonen?

Anonymkode: 212ac...6b3

Skrevet

Hvis dine barn har det vondt pga stebarn så er det jo du som er grunnen til det.

Skrevet

Hvis dine barn har det vondt (!) på grunn av stebarna, da tar du med deg barna dine og flytter for deg selv. Det er vel ikke så mye å lure på?

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i alle dager, det er da ikke stebarna dine sin feil at livet er urettferdig!

Ærlig talt, du kan da ikke legge skylden for det på stebarna dine.

Barn opplever ting de finner urettferdig overalt, blant venner på skolen, i nabolaget, i kjernefamilien og selvfølgelig i forhold til stesøsken, dette er det vår jobb å lære de leve med. Livet har aldri vært rettferdig, ikke for noen.

Men om barna dine har det vondt i deres sammensatte familie så er det langt fra stebarna sin feil, da er de ti tilfelle din feil som har utsatt de for å leve i en slik lappeteppefamilie. Da er det også din oppgave å bryte ut om din lykke med den nye mannen går på bekostning av dine barns trivsel og lykke.

Anonymkode: 54a62...cc0

Skrevet

Barna mine bor bare her.

Og må dele likt med sine stesøsken. Selv om vi vet at stesøsken får alt de peker på hos sin mor.

Vi kan ikke gjøre forskjell på barna her i huset. Det er det som er vondt og irriterende. 

Sant nok, stesøsken har ikke valgt dette selv. Men det har virkelig ikke mine barn heller !

Bidraget er skyhøyt og vi har ikke råd til ferier f. Eks 

Hi

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine bor bare her.

Og må dele likt med sine stesøsken. Selv om vi vet at stesøsken får alt de peker på hos sin mor.

Vi kan ikke gjøre forskjell på barna her i huset. Det er det som er vondt og irriterende. 

Sant nok, stesøsken har ikke valgt dette selv. Men det har virkelig ikke mine barn heller !

Hi

Det er du som har valgt dette for dine barn da du flyttet sammen med mannen din. Du visst jo at han hadde barn fra før.

Hvis stebarn dine får mye hos moren sin, så er det slik. Bra at dere ikke gjør forskjell hjemme.

Anonymkode: 4d285...29d

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er du som har valgt dette for dine barn da du flyttet sammen med mannen din. Du visst jo at han hadde barn fra før.

Hvis stebarn dine får mye hos moren sin, så er det slik. Bra at dere ikke gjør forskjell hjemme.

Anonymkode: 4d285...29d

Jeg visste ikke hva jeg gikk til.

Fortvilende. Hi.

Jeg kommer til å gjøre forskjell 

Skrevet

Er de stesøsken eller halvsøsken? 

Anonymkode: e5266...7a0

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine bor bare her.

Hi

Dersom bidraget er skyhøyt så er vel også lønna skyhøy. Mor på den andre siden har såpass lav lønn at bidraget blir høyt? Eller det er lite samvær som gjør at bidraget blir høyt? Er uansett en merkelig uttalelse at mor har så god råd dersom grunnen til det er at bidraget er høyt. Da tjener jo mannen din godt? Hva mor gir sine barn kan jo ikke akkurat du legge deg opp i? Det viktige må vel være at dere ikke gjør forskjell på barna?

Anonymkode: 4e488...b93

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg visste ikke hva jeg gikk til.

Fortvilende. Hi.

Jeg kommer til å gjøre forskjell 

Men nå vet du hva du har å forholde deg til. Du vet at du synes det er vanskelig å tåle at hans barn tilsynelatende får langt mer enn deres felles barn. Du vet at du synes det er vanskelig å tåle at fellesbarn gråter fordi halvsøsken får ting de ikke får, du vet at du ikke tåler at hans barn reiser på ferier dere ikke har råd til. Å konkludere med at det er greit at stebarna blir hjemme neste gang dere reiser på ferie, er i i hvert fall ikke en god investering i den sammensatte familien. 

Skrevet

Hvor gamle er barna? Hvorfor skulle de ha "vondt" av at stesøskenet får opplevelser og goder hos sin mor? Jeg tenker at her overfører du enten dine følelser, ellers så er det på tide å lære barna annet fokus/verdier. 

Skrevet

Problemet er jo at stebarna føler at egne foreldre ikke bryr seg. Argumentene for å holde igjen er jo at det er farlig og jeg bryr meg om deg, derfor får du ikke lov. 

Det er ikke særlig kult for barn å ikke ha grenser. 

Anonymkode: b25a2...4df

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine bor bare her.

Hi

Er det stesøsken eller halvsøsken?

Barna dine har vel en far de også, får du ikke bidrag/bidragsforskudd?

Selvfølgelig kan dere ikke gjøre forskjell på barna hjemme hos dere, dine barn og mannen sine barn skal føle seg akkurat like elsket, velkommen og inkludert. Men ingen kan si noe om dere f.eks reiser på en ferie samtidig som stebarna dine er på ferie med sin mor. De trenger ikke to ferier hvert år selv om de er skilsmissebarn.

At mor har bedre råd enn dere virker det jo som du er mer bitter over enn barna? 

Skyhøyt bidrag? Det er ingen som betaler høyere bidrag enn de kan leve med i dette landet, betaler mannen din mye bidrag tjener han greit også. Hva med deg da, hvor høy lønn bidrar du med til nyfamilien?

Virker som du er både sjalu, bitter og litt aggresiv selv? Kanskje du med dine erfaringer og din personlighet ikke passer til å leve i en lappeteppefamilie. For å få det godt i en slik familie må man være inkluderende, villig til å svelge kameler, velge sine kamper, akseptere fortiden, være overbærende osv osv. Det er en for stor pille og svelge for mange, kanskje du er en av dem? Da har nok du og barna dine det bedra alene frem til de flytter hjemmefra og du kan finne deg en enslig eldre herreman som ikke lenger betaler bidrag til sine barn.

Anonymkode: 54a62...cc0

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får lov til mye mer enn mine barn.

Sosiale medier f.eks. Får alt barnet peker på. Mange ferier osv.

Hva gjør jeg med dette?

Finner deg en mann med verdier som stemmer mer overens med dine egne....

Anonymkode: 90989...d77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...