Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #1 Skrevet 1. april 2017 Inspirert av en annen tråd her,men hva ville du gjort hvis ditt barn ble mobbet? Jeg blir litt matt når jeg leser at det har gått mnd og år før en endring tar til. Hvorfor tillater foreldre ? Jeg har hatt barn i skolen i 20 år, og aldri har vi latt oss overkjøre av skolevesenet når det har vært episoder. Ved et tilfelle meldte jeg en familie hvis 12 årige barn var voldelig mot min 8 åring, til barnevernet og politiet. Skolen ble også anmeldt til politiet for brudd på lover og regler. Hadde ikke dette hjulpet hadde jeg tatt mitt barn ut av skolen, hatt hjemmeundervisning en tid,byttet skole, hva som helst. Jeg hadde ikke latt mitt barn ha en forferdelig hverdag bare fordi skolen/fylkesmannen ikke hadde gjort jobben sin. Anonymkode: 14f9e...ee7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #2 Skrevet 1. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Inspirert av en annen tråd her,men hva ville du gjort hvis ditt barn ble mobbet? Jeg blir litt matt når jeg leser at det har gått mnd og år før en endring tar til. Hvorfor tillater foreldre ? Jeg har hatt barn i skolen i 20 år, og aldri har vi latt oss overkjøre av skolevesenet når det har vært episoder. Ved et tilfelle meldte jeg en familie hvis 12 årige barn var voldelig mot min 8 åring, til barnevernet og politiet. Skolen ble også anmeldt til politiet for brudd på lover og regler. Hadde ikke dette hjulpet hadde jeg tatt mitt barn ut av skolen, hatt hjemmeundervisning en tid,byttet skole, hva som helst. Jeg hadde ikke latt mitt barn ha en forferdelig hverdag bare fordi skolen/fylkesmannen ikke hadde gjort jobben sin. Anonymkode: 14f9e...ee7 Nei, det samme tenker jeg. At jeg ikke ville latt barnet mitt hatt det sånn lenge, og det er helt klart foreldre som ikke verner barna sine så godt som de burde. Samtidig handler nok de aller fleste sånne langvarige saker om andre ting også. Liv er sammensatte og av og til kompliserte. Barna har venner de ikke vil skilles fra. Det er skummelt å begynne på nytt et annet sted. Det kan være opprivende å anmelde en sak. Mange tenker kanskje at de ikke vil kritisere lærere og skoleledelsen i frykt for å virke vanskelig eller udiplomatisk. I mange tilfeller blir nok familien klandret selv. Folk tenker at "om han ikke hadde vært så vanskelig så hadde det ikke skjedd" eller lignende ting. Det er vondt å bli stemplet og det er vondt at andre stiller spørsmålstegn ved om det er deg det er noe galt med og det kan gjøre folk tafatte tror jeg.. Anonymkode: 51a03...f52
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #3 Skrevet 1. april 2017 Å ta et barn ut av skolen kan oppleves som en straff, selv om det er ment som beskyttelse. Anonymkode: f0dc6...cbf
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #4 Skrevet 1. april 2017 Hadde nok vært fristet til å skremme livskiten ut av dem, men melde til politi og barnevern høres mer fornuftig ut. Anonymkode: f3cde...cba
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #5 Skrevet 1. april 2017 Etter å ha prøvd dialog og det ikke virket tok jeg barnet mitt ut av skolen. Meldte mobberen til barneverntjenesten. Barn som mobber og utøver fysisk vold mot andre barn trenger hjelp. Barnet mitt trives veldig godt på den nye skolen og er fornøyd med at det ble bytte av skole. Anonymkode: a95f2...0e8
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #6 Skrevet 1. april 2017 Jeg ville uten tvil byttet skole. Men kanskje er det vanskelig å få til mange steder. Uansett ville jeg nok da fysisk flyttet for å ikke ødelegge barnet mitt helt. Men jeg tror det ofte kan være vanskelig for foreldre å forstå fullt hvor vanskelig barnet har det. Anonymkode: 18330...be7
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #7 Skrevet 1. april 2017 jeg har heldigvis ikke vært i den situasjon at barnet mitt blir mobbet. men jeg har et forhold til mobbing, og jeg oppfatter ikke skolen som en samhandlingspartner. mitt barns venn ble mobbet grunnet ikke-hvit hudfarge. (utrolig hvor mange drittord om hudfarge barn lærer i sine hjem...) jeg passet på på skoleveien og skremte omtrent inkontinens på mobberne. da foreldrene til mobbisene sto på døren, så jeg det som en gullgjev anledning til å drøfte hvilke holdninger deres barn profilerer og hvor stolt de måtte være av familens verdisyn jeg var et mobbet barn selv da jeg vokste opp. religiøs mor og rødt hår. jeg har ingen tro på pedagogiske tilnærminger - her er det samme mynt som gjelder. Anonymkode: 00ae7...349
Gjest Skrevet 1. april 2017 #8 Skrevet 1. april 2017 Innlegget er moderert grunnet oppfordring til voldshandlinger. Mod K. Taylor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå