Gå til innhold

Pinlig med en så feig statsminister!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Atter en gang viser hun at hun legger seg flat for Kina. Først var det at hun ikke ville hilse på Dalai Lama fordi det kunne sende feil signal til Kina og Norge kunne tape penger på det. Nå skal hun til Kina og vil ikke ta opp menneskerettighetsspørsmål med kineserne. Enda en gang viser hun at økonomi er viktigere enn menneskeverd.

https://www.nrk.no/norge/amnesty-om-solberg_-_-sender-et-farlig-signal-1.13454273

Anonymkode: f30fc...19d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penger er vår nye gud. Milliardærer er vår tids yppersteprester. Å kritisere de som sitter med ressurser som gir oss penger er som å kritisere selveste paven. Tenk om vi blir lyst i bann?! :overrasket:

Heller går jeg rakrygget med filler på kroppen og utslitte klær til barna enn å gå krumrygget med klær av reneste gull og diamanter. Med andre ord, om jeg mener det er moralsk riktig å ta opp dette med menneskerettighetene med myndighetene i Kina og jeg er selveste statsministeren, da gjør jeg det. Jeg lar meg ikke hverken skremme eller imponere av falske guder eller trusler om helvete og onde ånder (konkurs og utfrysing). Tvert i mot ville slike trusler bare overbevise meg så langt mye mer om at det jeg gjorde og det valg jeg tok var riktig.

Anonymkode: 764fd...344

Skrevet

Beklager men i en kapitalistisk verden er penger og handel mer betydningsfullt enn menneskeverd. Å tro noe annet er naivt. 

Det er å trygge norske interesser. Syns det er bra at vi ordner ting med Kina da de har et stort marked. Før vi skal tenke på menneskerettighetene i alle andre land bør vi rydde opp hos oss først. Amnesty har påpekt brudd på mennekserettigjeter her og. 

Syns det er tøft gjort av henne å prøve å begrave stridsøksen. Vi trenger de allierte vi kan få nå. 

Anonymkode: 5d9fd...7fd

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Penger er vår nye gud. Milliardærer er vår tids yppersteprester. Å kritisere de som sitter med ressurser som gir oss penger er som å kritisere selveste paven. Tenk om vi blir lyst i bann?! :overrasket:

Heller går jeg rakrygget med filler på kroppen og utslitte klær til barna enn å gå krumrygget med klær av reneste gull og diamanter. Med andre ord, om jeg mener det er moralsk riktig å ta opp dette med menneskerettighetene med myndighetene i Kina og jeg er selveste statsministeren, da gjør jeg det. Jeg lar meg ikke hverken skremme eller imponere av falske guder eller trusler om helvete og onde ånder (konkurs og utfrysing). Tvert i mot ville slike trusler bare overbevise meg så langt mye mer om at det jeg gjorde og det valg jeg tok var riktig.

Anonymkode: 764fd...344

Enig med deg. Men når det kommer til Kina er det vi som gir dem penger, ikke motsatt. Norges handelsunderskudd med Kina er enormt.

Og ikke nok med det - Norge gir bistandspenger til Kina, en av verdens største økonomier. Siste tallene jeg leste på dette var nærmere 150 millioner bistandskroner årlig. Til et land som fordømmer Norge, til et land som har svært alvorlige menneskerettighetsbrudd, et land som ikke har ønsket dialog med Norge fordi en av deres egne menneskerettighetsforkjempere fikk Nobels fredspris. Mens Erna har sittet på makten har Norge med andre ord betalt mellom en halv milliard og 600 millioner kroner i bistand til dette landet. Men si fra til dem at vi ikke aksepterer de alvorlige menneskerettighetsbruddene de er ansvarlige for, nei, det kan vi selvfølgelig ikke gjøre - for vi må jo fortsette å sørge for at vi får fortsette å gi dem bistand uten å sette krav til dem, vi må jo også sørge for at de får fortsette å selge enormt mer til oss enn vi får selge til dem. Vi må jo også sørge for at norske fiskeproduktprodusenter kan fortsette å sende norsk fisk til Kina hvor fisken blir tint opp og filetert av billig kinesisk arbeidskraft for så å bli fryst ned igjen og sendt tilbake til Norge og solgt som "fryst ombord innen tre timer etter fangst".

Andre statsledere har ryggrad til å ta opp temaet menneskerettigheter når de har samtaler med de kinesiske statslederne, men vi skal legge oss flate. Det er pinlig.

Anonymkode: f30fc...19d

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Beklager men i en kapitalistisk verden er penger og handel mer betydningsfullt enn menneskeverd. Å tro noe annet er naivt. 

Det er å trygge norske interesser. Syns det er bra at vi ordner ting med Kina da de har et stort marked. Før vi skal tenke på menneskerettighetene i alle andre land bør vi rydde opp hos oss først. Amnesty har påpekt brudd på mennekserettigjeter her og. 

Syns det er tøft gjort av henne å prøve å begrave stridsøksen. Vi trenger de allierte vi kan få nå. 

Anonymkode: 5d9fd...7fd

Det er jo du som er den naive, hvis du tror våre interesser blir tryggere av å legge seg flat for udemokratiske krefter. 

Anonymkode: 38773...1bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...