Gå til innhold

Hva er dine symptomer på astma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

😊

Anonymkode: 53193...a0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tett pust og piping

Anonymkode: 210d6...b20

Skrevet

Det klister seg sammen i halsen og blir trangt i brystet.

Skrevet

Er det vondt å puste inn eller ut?

Skrevet

Jeg har ikke astma. Men får astmaanfall.  Da føles det som jeg puster gjennom et tykt ullteppe, og at all lufta smaker brent. Det svir på en måte i lungene. 

Når ungene mine får anfall klager de ikke på smerter eller ubehag, men de får en enorm pustefrekvens, og blir helt slakke. De bare ligger rett ut, som ved høy feber, mens magen og lungene puster intenst. 

Så føles varierer. 

Anonymkode: 0dc38...5e2

Skrevet

Jeg hadde langvarig hoste etter forkjølelse. Hostet selv om jeg ikke hadde mer utpust, var forferdelig. Legen jeg hadde da sa det kun var postviral hoste,og mente det gikk over av seg selv. Gikk tilbake etter noen uker da jeg hadde begynt å hoste opp små harde hvite slimklumper, og jeg var nervøs pga det. Legen sto fortsatt på sitt så jeg byttet fastlege. Da jeg kom til den nye legen hadde det begynt å pipe i brystet når jeg pustet, han lyttet på meg og sa det var ingen tvil om at det var astma. Ble satt på to forskjellige medisiner, og etter 5 dager hostet jeg nesten ikke, og det var helt nydelig. Trenger kun å ta medisiner forebyggende når jeg merker en forkjølelse er på gang, og har sluppet unna sånn hoste igjen.

Anonymkode: 271e8...249

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vondt å puste inn eller ut?

noen ganger, men stort sett ikke

Skrevet

Jeg har lurt på om jeg kan ha astma etter å ha slitt med pusten i 20 år..Men har samtidig vonde og stive muskler i brystkassa..Har vært på sykehuset og tatt test men jeg blåste helt perfekt og jeg har blåst hos fastlegen uten at det var unormalt..Ikke har jeg piping i bryst eller når jeg puster heller.. Og pusten er værst når musklene er vonde i brystet..Før fikk jeg ikke trekt pusten ordentlig inn og nå får jeg ikke blåst nok ut..Samtidig kjennes det ut som at jeg har 10 mursteiner på brystkassa som presser ned..Litt hostete om dagen og da brekker jeg meg lett og akkurat da føler jeg meg tett i halsen. Har en slik liten sak jeg skal puste i hjemme og jeg ligger midt på treet,klarer like mye som når pusten er bra.. Både lege og fysioterapeut sier at det er musklene som gjør det så da er det vel det..Bare jeg som har tenkt på astma når jeg blir bekymret..

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lurt på om jeg kan ha astma etter å ha slitt med pusten i 20 år..Men har samtidig vonde og stive muskler i brystkassa..Har vært på sykehuset og tatt test men jeg blåste helt perfekt og jeg har blåst hos fastlegen uten at det var unormalt..Ikke har jeg piping i bryst eller når jeg puster heller.. Og pusten er værst når musklene er vonde i brystet..Før fikk jeg ikke trekt pusten ordentlig inn og nå får jeg ikke blåst nok ut..Samtidig kjennes det ut som at jeg har 10 mursteiner på brystkassa som presser ned..Litt hostete om dagen og da brekker jeg meg lett og akkurat da føler jeg meg tett i halsen. Har en slik liten sak jeg skal puste i hjemme og jeg ligger midt på treet,klarer like mye som når pusten er bra.. Både lege og fysioterapeut sier at det er musklene som gjør det så da er det vel det..Bare jeg som har tenkt på astma når jeg blir bekymret..

Hi

Jeg har astma. Men har 8% BEDRE pust enn gjennomsnittet.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har astma. Men har 8% BEDRE pust enn gjennomsnittet.

Hvordan fant de ut at du hadde det da?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fant de ut at du hadde det da?

Astma? De diagnostiserte utifra symptomene.

Skrevet

Astma? De diagnostiserte utifra symptomene.

Hvilke symptomer hadde du da?

Skrevet

Hvilke symptomer hadde du da?

Som jeg skrev høyere opp: tett pust og piping

Jeg har anstrengelsesastma, særlig i kaldt vær (minusgrader) får jeg astma. Hvis jeg løper/trener. Alltid vært sånn så lenge jeg kan huske.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Som jeg skrev høyere opp: tett pust og piping

Jeg har anstrengelsesastma, særlig i kaldt vær (minusgrader) får jeg astma. Hvis jeg løper/trener. Alltid vært sånn så lenge jeg kan huske.

Ok 😊 Takk for svar! Tror egentlig ikke at jeg har det, for når jeg puster så gjør musklene vondt..

Skrevet

Ok 😊 Takk for svar! Tror egentlig ikke at jeg har det, for når jeg puster så gjør musklene vondt..

Kan være astma/allergi. Jeg har fått vondt av det også. Men beste er å høre med en lege, da

Skrevet

Kan være astma/allergi. Jeg har fått vondt av det også. Men beste er å høre med en lege, da

Har legetime 10 april så skal høre da 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...