Gå til innhold

Lavtliggende celleforandringer (lsil)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og positiv hpv.

 

Hjelp. Hva betyr det?

Anonymkode: fc199...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så utrolig dumt at de sender ut sånne brev uten noen forklaring !

jeg vet jo ingenting. Og blir redd. Er det livmoren som må fjernes med tiden? Kan jeg ikke få barn nå?

 

Anonymkode: fc199...356

Skrevet

Ingen erfaringer?

 

😔😔😔

Anonymkode: fc199...356

Skrevet

LSIL er lette celleforandringer. Med positiv hpv prøve skal du tilbake på kontroll om 6-12 mnd. Hvis du fortsatt har celleforandringer og hpv så vil du innkalles til biopsi, som er en vevsprøve. 

Den vil da avgjøre om de vil fjerne området av livmorhalsen med celleforandringer. Dette skjer via laser og er en relativt lett prosedyre. 

Det er ikke livmoren celleforandringene sitter. Men i overgangen mellom skjeden og livmor. Denne er flere cm lang. Det er i så fall deler av dette områder hvor de brenner bort vevet med celleforandringer. 

Dette er veldig vanlig og flere kvinner enn du tror har gjennomgått dette. Senk skuldrene. Du blir tatt godt vare på. Og husk - du har IKKE kreft. 

Skrevet
9 timer siden, Gemini77/ skrev:

LSIL er lette celleforandringer. Med positiv hpv prøve skal du tilbake på kontroll om 6-12 mnd. Hvis du fortsatt har celleforandringer og hpv så vil du innkalles til biopsi, som er en vevsprøve. 

Den vil da avgjøre om de vil fjerne området av livmorhalsen med celleforandringer. Dette skjer via laser og er en relativt lett prosedyre. 

Det er ikke livmoren celleforandringene sitter. Men i overgangen mellom skjeden og livmor. Denne er flere cm lang. Det er i så fall deler av dette områder hvor de brenner bort vevet med celleforandringer. 

Dette er veldig vanlig og flere kvinner enn du tror har gjennomgått dette. Senk skuldrene. Du blir tatt godt vare på. Og husk - du har IKKE kreft. 

Hei .

Tusen hjertelig takk for svar 😊

Jeg er gravid nå og fikk beskjed om å komme tilbake i Juli som er etter at jeg er født.

Skulle ønske de bare kunne svidd av det som er allerede nå.

Er redd jeg ikke kan få flere barn 😔😔

 

Anonymkode: fc199...356

Skrevet

Dette er ganske udramatisk HI... jeg har hatt det samme, tatt biopsi og konisert livmorhalsen. Fikk barn etterpå på vanlig måte. Du er på ingen måte døende av kreft, blir ikke steril og du kan ta det med ro. 

Anonymkode: 9d1ec...087

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ganske udramatisk HI... jeg har hatt det samme, tatt biopsi og konisert livmorhalsen. Fikk barn etterpå på vanlig måte. Du er på ingen måte døende av kreft, blir ikke steril og du kan ta det med ro. 

Anonymkode: 9d1ec...087

Så godt å høre 😍😍

Tusen takk 😘

Anonymkode: fc199...356

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...