Gå til innhold

Krise på jobben, men er dette lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjefen min ringte meg nå og sa det var krise, ingen kan jobbe, ville at jeg skulle komme noen timer i morgen. Men jeg er i foreldrepermisjon, skal starte igjen om noen uker, har jeg egentlig lov til å jobbe? Jeg sa nei, men kjenner en stor klump av dårlig samvittighet... 😔

Anonymkode: 80d4e...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ringt NAV og spurt dem.

Skrevet
2 minutter siden, Superdolly skrev:

Ville ringt NAV og spurt dem.

De har stengt for dagen...

Skrevet

Nei det er ikke lov. Du gjorde rett i å si  nei.

Anonymkode: 711ad...dd7

Skrevet

Du har lov, men må melde fra/"søke" nav. Tiden du jobber blir lagt til permisjon. Fin måte å forlenge permisjon på :)

Anonymkode: 8f72e...fec

Skrevet

Gradert uttak heter det 

Anonymkode: 8f72e...fec

Skrevet

Jada det er lov, men du må søke. Søknadsskjema 14-16.05. Jeg mener imidlertid å huske at søknaden må ha kommet frem til nav minst 10 dager før du skal jobbe.

Du kan jo velge å gjøre dette på en mer uformell måte: jobbe "gratis" nå mot at du avspaserer tilsvarende når du har kommet tilbake fra permisjon. 

Anonymkode: d486f...092

Skrevet

Jeg har hørt om gradert uttak, men om jeg må søke først går det jo ikke siden vakten er i morgen. Du som sier det ikke er lov, vet du om det står noe sted? Så jeg kan vise arbeidsgiver? 

Hi 

Skrevet

Jeg er for tiden i permisjon, men deltar på noen møter, seminar o.l på jobb. Dette får jeg igjen som avspasering når jeg er tilbake. Det er avklart med Nav og var ingen problem. Har ikke søkt på nytt om gradert uttak.

Anonymkode: f7a95...1c0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er for tiden i permisjon, men deltar på noen møter, seminar o.l på jobb. Dette får jeg igjen som avspasering når jeg er tilbake. Det er avklart med Nav og var ingen problem. Har ikke søkt på nytt om gradert uttak.

Anonymkode: f7a95...1c0

Her er det ikke avklart noe som helst, det har aldri vært snakk om gradert uttak eller at jeg skal komme tilbake tidligere enn avtalt. Sjefen hadde prøvd "alt" og ringte til slutt meg. Jeg sitter og vrir hjernen min for å finne en løsning, men tør ikke jobbe i tilfelle det ikke er lov...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...