Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Heisann damer! Så er permisjonstiden over, og den vanlige hverdagen har begynt. Ting går ganske greit til tross for at jeg jobber turnus, men vi har støtt på ett problem. Hver 3. helg har jeg nattevaktshelg (etter eget ønske for å få nok netter og helg i samme slengen). Så har det seg slik at både jeg og mannen har uheldigvis fått samme arbeidshelg, og det lar seg ikke rikke på for noen av oss. Før jeg gikk ut i permisjon hadde jeg og mannen ulike turnuser, så det var ikke noe problem med de andre barna. Vi har nå kommet frem til at vi ønsker noe som kan være betalt barnevakt når vi jobber, men lurer på hvor og hvordan man kan få tak i dette. Vi ønsker selvfølgelig noen vi kan stole på, som hører barna når dem våkner på natten. Vi lurer også på hvor mye vi bør betale? Vi har 3 barn på 7, 4 og 1 år. De største sover natten gjennom, men minste kan våkne alt fra 1-5 ganger om natten. Noen ganger må hun kanskje ha ei flaske, men som oftest holder det å gi smokk. Vi kommer ikke på noen andre løsninger, da ingen av oss kommer oss unna denne jobbhelgen, selv om vi reduserer stilling. Anonymkode: eca11...ca4
tvkrus Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Har dere vgs eller andre skoler i nærheten. Heng på lapp om barnevakt. Hør med venner og familie vet de om noen. Pris er være med er så lenge siden jeg var barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 Hvem skal passe ungene når dere skal sove etter endt nattevakt!? Dere trenger jo barnevakt fra dere går på vakt i 22-23 tiden til i hvertfall 14-tiden påfølgende dager.. ? For dere må jo sove etter natt.. Er nok vanskelig å få noen til å bo hos dere ei hel helg; våkne 2-3 ganger med 1-åringen, stå opp i 6-7tiden og passe til dere har sovet ferdig.. Anonymkode: 49a8a...663
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Bor dere i nærheten av et studiested? Og enda heldigere et sted med helsefaglige studier? I så fall ville dette vært en ypperlig jobb for en student Anonymkode: 596c0...35f
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #5 Skrevet 31. mars 2017 Her bør vel en av dere bytte jobb? Barnevakt for ett-åring på natt, huff.. Anonymkode: f2a83...c32
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #6 Skrevet 31. mars 2017 Samme problemet hadde vi,men vi fikk naboen som barnevakt. Hun har barn selv,og hver 3.helg sover hun hos oss. Hun står opp med barna og tar de med over til seg før vi er hjemme. Vi henter barna kl 15 lørdag og søndag. Anonymkode: 714cb...aed
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2017 #7 Skrevet 31. mars 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem skal passe ungene når dere skal sove etter endt nattevakt!? Dere trenger jo barnevakt fra dere går på vakt i 22-23 tiden til i hvertfall 14-tiden påfølgende dager.. ? For dere må jo sove etter natt.. Er nok vanskelig å få noen til å bo hos dere ei hel helg; våkne 2-3 ganger med 1-åringen, stå opp i 6-7tiden og passe til dere har sovet ferdig.. Anonymkode: 49a8a...663 Så vanskelig trenger det da ikke å være, det finnes mange som ikke har noe bedre å gjøre likevel. Pensjonister f.eks. Eller studenter som heller vil tjene litt penger i stedet for å feste noen av helgene, de finnes også. Selv er jeg ufør og kunne fint påtatt meg noe sånt hvis jeg kunne ta med mitt eget barn. Anonymkode: ea69a...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå