Gå til innhold

Har du noen fordommer du ikke våger å si høyt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man er hatsk om man støtter palestinere? Hvem har hjernevasket deg? 

Anonymkode: d6a75...948

Man er hatsk om man tar side i den saken. 

Anonymkode: c4e79...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man er hatsk om man tar side i den saken. 

Anonymkode: c4e79...8bb

Hvorfor det?

Anonymkode: d6a75...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja...

- Folk med enkelte diagnoser

- Folk med enkelte diagnoser i foreldrerolle

- Romfolket

- Folk som har mistet foreldrerett/omsorg

- Forhold med veldig stor aldersforskjell og forhold med thaidamer og norske menn....

- NAVere, noen sosial klienter (de uten rus/psykiatri), og en del uføretrygdede (særlig under 40)

 

 

Anonymkode: d8da8...59b

Jøder også, regner jeg med?

Anonymkode: 54e0d...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesbiske og psykologer. Jeg har ikke noe imot at de liker noen av samme kjønn, men jeg har truffet noen som er dramatiske og lager problemer. Det er helt sikkert mange greie altså, men mine erfaringer har gitt meg den fordommen. Og jeg har truffet noen merkelige psykologer. 

Anonymkode: 5903b...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, har en del fordommer, særlig mot somaliere, kvinner i burka, romfolk, taxisjåfører...

Anonymkode: ed227...a18

Haha, hvorfor taxisjåfører?

Anonymkode: 49fb3...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringsjenter. Alltid så sure, tverre, gretne, irritable, egoistisk, giddalause. At de skulle være så mye mer modne enn gutter er noe jeg aldri har opplevd eller erfart. Unntatt meg da. 

Anonymkode: bee91...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenåringsjenter. Alltid så sure, tverre, gretne, irritable, egoistisk, giddalause. At de skulle være så mye mer modne enn gutter er noe jeg aldri har opplevd eller erfart. Unntatt meg da. 

Anonymkode: bee91...a4c

Deg og  Malala?

Anonymkode: 54e0d...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Deg og  Malala?

Anonymkode: 54e0d...8a4

Hvordan skal jeg kunne vite noe om Malatralala? Jeg kjenner henne ikke.

Anonymkode: bee91...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har store problemer med å styre mine fordommer mot de som med viten og vilje, og med fullt overlegg har løyet, survet og svindlet seg til uførepensjon, og som i tillegg går rundt og er stolte av det. Det finnes noen sånne, og de er en viktig årsak til mange misoppfatninger av mottakere av uførepensjon generelt. 

Det finnes noen sånne familier «over alt», og de tristeste er de familiene der «uførhet» går i arv i mange generasjoner. Uførheten sitter aller mest i viljen og latskapen. Dette er også de som typisk nok får unge på unge, og som syter og klager på at pensjonen ikke strekker til, samtidig som de spiser på McDonalds og røyker 40 om dagen. 

 

Sånn. Da fikk jeg skrevet av med litt irritasjon. 

Anonymkode: fa94f...a00

Det finnes nok noen sånne (men de er nok i et fåtall om vi ser på alle uføre), men om du vet om slike så er det også ditt ansvar som medborger å melde fra om dette til Nav!

De aller fleste uføre ville heller vært friske slik at de kunne jobbe, tjene normale lønninger, delta på normale sosiale ting og ha valgfrihet i hverdagen og om fremtiden sin.

Anonymkode: 97563...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fordommer mot folk som røyker og ikke har råd til de mest nødvendige ting til barna, tigger på FB etter klær ol. Noen av disse har også dyre lommehunder.

Anonymkode: 0412b...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...