Gå til innhold

Når fritidsaktiviteter koliderer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn som er med på to faste aktiviteter. En kulturell og en idrett. Det er jo vanlig for mange. Vanligvis er jo det helt uproblematisk. Det foregår ikke på samme dag, men av og til blir det kollisjoner. Det hender for eksempel at en kamp kolliderer med en konsert. Hvordan velger vi da? Er det en selvfølge at lagaktiviteten bestandig skal gå forran det individuelle og bør det ikke være akseptabelt å gi beskjed om at barnet ikke kan være med på en kamp hvis vi gir beskjed 2 mnd før? Må barnet være med på absolutt alt?

Anonymkode: c8fe3...3d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da må mor og far dele seg. Eller at besteforeldre tar det ene, og foreldre det andre.

Dersom det er slik at man har et barn som er unikt, og heeeele familien MÅ se det ene barnet. Ja, da må den andre droppe kampen sin da, gi beskjed i god tid så løser det seg.... Eller andre veien, at det er finale og alle bør få med seg fotballkampen, da får konserten droppes

Endret av Eliseflisa
Skrevet
5 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Da må mor og far dele seg. Eller at besteforeldre tar det ene, og foreldre det andre.

Dersom det er slik at man har et barn som er unikt, og heeeele familien MÅ se det ene barnet. Ja, da må den andre droppe kampen sin da, gi beskjed i god tid så løser det seg.... Eller andre veien, at det er finale og alle bør få med seg fotballkampen, da får konserten droppes

Det dreier seg vel om samme barn? Litt upraktisk å dele barnet.

Anonymkode: 3cf86...0aa

Skrevet
5 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Jeg forklarte meg tydelig vis dumt. Problemet er ikke at barna har hver sin aktivitet som koliderer, men at et barn har to aktiviteter samtidig.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hahahahahaha, sorry.... trodde det var snakk om søsken... hehehee

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg forklarte meg tydelig vis dumt. Problemet er ikke at barna har hver sin aktivitet som koliderer, men at et barn har to aktiviteter samtidig.

Var bare jeg som ikke skjønte det tror jeg=)))))))  Ja da er det heeeelt greit å droppe den ene aktiviteten. Jeg ville da ha droppet lagidretten tenker jeg ????

Skrevet

Helt greit å droppe den ene aktiviteten så lenge man gir beskjed i god tid.

I lagidrett f.eks er det som regel ikke noe problem å stille lag om man vet om frafall på forhånd, min sønn har f.eks spilt kamp for laget som er et år eldre når de har slitt med å stille lag. Det ordner seg så lenge treneren får tid til å skaffe erstatninger om det er mye frafall til samme kamp

Det som er skikkelig irriterende er de som bare lar være å stille til kamp uten å gi beskjed først.

Anonymkode: 84c86...0d5

Skrevet

Det er få konserter og mange kamper. Hadde skippet en kamp.. 

Anonymkode: 5bc06...121

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er omtrent like mange, litt fler konserter enn kamper.

Skrevet

Da hadde jeg latt barnet velge hva h*n ville være med på, og så gitt beskjed der h*n ikke kommer i så god tid som mulig.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er omtrent like mange, litt fler konserter enn kamper.

What? Hvem er det de driver og spiller for da? Er ikke veldig vanlig med så mange konserter vel?

Skrevet

Det viktige er at man gir beskjed i god tid. Her driver barna med to idretter hver. Vi sier at når ting kolliderer, velger vi den idretten som har sesong. Skirenn prioriteres før innefotball om vinteren. Alt av fotball prioriteres før løpetrening med skigruppa i barmarkssesongen. Men kamper, konkurranser og renn prioriteres alltid før trening. 

Anonymkode: c79ba...598

Skrevet

Det kommer jo også litt an på hvor mange det er på laget, og hvorvidt konserten blir skadelidende uten barnet. Jeg er i hvert fall ikke enig i at barnet skal få velge selv, hvis det er sånn at det går utover mange hvis barnet velger det ene alternativet, mens det andre ikke ville vært skadelidende. 

I hovedsak tenker jeg at laget bør være robust nok til å tåle at en spiller blir borte, særlig hvis det er varslet i god tid. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leeeeeeer. Avansert form for skilsmissebarn. 

Kan jo forsøke kloning?

Anonymkode: 4c5f4...a76

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

What? Hvem er det de driver og spiller for da? Er ikke veldig vanlig med så mange konserter vel?

I løpet av et år er det høstkonsert og julekonsert +spilling i kirken på julaften. Så er det Nyttårskonsert, distriktsmesterskap, 2 vervekonsèter på skoler, 2 konserter på loppemarkeder, spilling med garden, spille g i 3 barnehager på 16.mai og spilling 17.mai. Før det avsluttes med konsert på sankthansaften. Det er konsertene med korpset. Så kommer solokonsertene. Det er 2 elevkonserter, 2 opptredener på sykehjem, juleavsluttning, 2 konserter med et lokalt "spel", bibilotekskonsert og en større konsert med et orkester.

Det blir ganske mye. Idretten har ikke mer enn 7 kamper i året det er mulig å være med på.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I løpet av et år er det høstkonsert og julekonsert +spilling i kirken på julaften. Så er det Nyttårskonsert, distriktsmesterskap, 2 vervekonsèter på skoler, 2 konserter på loppemarkeder, spilling med garden, spille g i 3 barnehager på 16.mai og spilling 17.mai. Før det avsluttes med konsert på sankthansaften. Det er konsertene med korpset. Så kommer solokonsertene. Det er 2 elevkonserter, 2 opptredener på sykehjem, juleavsluttning, 2 konserter med et lokalt "spel", bibilotekskonsert og en større konsert med et orkester.

Det blir ganske mye. Idretten har ikke mer enn 7 kamper i året det er mulig å være med på.

Hjelp! Jeg holder igjen. Ikke korps på mine barn :D

Skrevet
5 minutter siden, Iiiiik skrev:

Hjelp! Jeg holder igjen. Ikke korps på mine barn :D

Ikke våre heller. ikke tale om :sjokk:

Anonymkode: 54591...20c

Skrevet

Hos oss var det veldig greit iforhold til kamper siden laget stilte med to lag. De delte opp laget i to og dette laget spilte de fast kampe med, men kræsjet det meldte vi avbud på kampen. Meldte flere avbud lånte de spillere av det andre laget og omvendt. Vi kunne også bytte med en på det andre laget slik at vi slapp å melde avbud. Dette var veldig greit siden fler epå laget gikk på flere ting. Da ble det ikke så vanskelig for noen om ting kræsjet. 

Har laget nok spillere til at ditt barn ikke er der engang? Om de har det så hadde jeg ikke hatt problemer med å droppe en kamp innimellom. Men har laget få spillere hadde nok fotballen gått forran de fleste gangene. 

Anonymkode: 37d18...8fe

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 kamper i året? Hva slags idrett er det? 

Min spiller fotball og har en kamp i uka hele sesongen.. 

Anonymkode: 84c86...0d5

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å milde! Glad det ikke er mine barn. :sjokk:

Takke meg til håndballen.

Anonymkode: 77edc...904

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenker jeg. Man gir beskjed i god tid. Alle trenger ikke være med på alt. 

Anonymkode: 1d021...c8a

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hvordan rekker de å øve inn stoff til både høstkonsert, julekonsert og nyttårskonsert...?

Jeg spør fordi jeg selv er dirigent, og så mye rekker ikke vi.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hvordan rekker de å øve inn stoff til både høstkonsert, julekonsert og nyttårskonsert...?

Jeg spør fordi jeg selv er dirigent, og så mye rekker ikke vi.

De har noen stykker som spilles på flere konserter og så øver de ganske hardt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...