Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Vi har tre barn under 6 år som kunne trengt litt sol og varme og badeferie. Hvor bør vi reise. Vi har ikke veldig stort feriebudsjett. Lønner det seg å få hjelp til å bestille av byråer som Ticket? Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 Når tenker dere å resie da? Nå eller til sommeren? Anonymkode: 32fb0...30a
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Akkurat nå, KellyTaylor skrev: Hva er budsjettet da? Gresk eller spansk jord? Vi har ikke noe avsatt budsjett, men dette blir en ekstratur, så ikke 50-100 000 liksom. Vi vil gjerne gjøre det billigst mulig, men ha det fint. Gresk eller spansk, aner ikke, derfor jeg spør:) Det viktige er at det er garantert varmt, med palmer (sier barna), og fint for barn mellom 2 og 6 å bade trygt, samtidig som mor og far kan kose seg. Et pluss såklart at det ikke er altfor tett mellom folka, men det slipper man vel ikke unna på charter. Barnevennlighet er det viktigste! Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når tenker dere å resie da? Nå eller til sommeren? Anonymkode: 32fb0...30a Vi tenker slutten av Mai eller Juni Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi tenker slutten av Mai eller Juni Anonymkode: bafd8...212 Så lenge dere kan reise utenom skoleferien sparer dere en del. Var selv i Chania, Kreta med små barn for et par år siden. Vi ville ha en uke sol og bad og thats it, storkoste oss der. Bodde på hotell med leiligheter, hadde ingen måltider, ordnet oss med frokost selv, og lagde enten enkel lunsj og tok med på stranda, evt gikk tilbake til hotellet og kjøpte lunsj der. Middag spiste vi ute på forskjellige restauranter. Vi reiste i slutten av september da, og betalte 12000 Anonymkode: 32fb0...30a
Gjest Skrevet 30. mars 2017 #7 Skrevet 30. mars 2017 Siden de er under 6 år så har de ikke begynt på skolen? Hvis de ikke har gjort det, så kan virkelig anbefale Sunwing Sandy Bay på Kypros rundt den 18.aug. Barna spiser gratis frokost - lunsj og middag ved fullt betalende voksen Lollo & Bernie klubb om dere / de ønsker dette. Show om kvelden. Flere strender å velge i mellom, som Nissi og Sandy om dere ønsker dette. Jeg har aldri opplevd å ligge i trengsel på strendene. Men har også noen andre strender å anbefale om dere tar taxi eller leier bil. Flotte bassengområder er det også, siden de har pusset opp stedet i vinter. Bilder har ikke kommet ennå. 22K
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 5 minutter siden, KellyTaylor skrev: Siden de er under 6 år så har de ikke begynt på skolen? Hvis de ikke har gjort det, så kan virkelig anbefale Sunwing Sandy Bay på Kypros rundt den 18.aug. Barna spiser gratis frokost - lunsj og middag ved fullt betalende voksen Lollo & Bernie klubb om dere / de ønsker dette. Show om kvelden. Flere strender å velge i mellom, som Nissi og Sandy om dere ønsker dette. Jeg har aldri opplevd å ligge i trengsel på strendene. Men har også noen andre strender å anbefale om dere tar taxi eller leier bil. Flotte bassengområder er det også, siden de har pusset opp stedet i vinter. Bilder har ikke kommet ennå. 22K Eldste blir 6 i desember, så han begynner på skolen til høsten, derfor tenkte vi reise i slutten av Mai eller Juni. Er det ikke det samme på dette stedet da? Anonymkode: bafd8...212
Gjest Skrevet 30. mars 2017 #9 Skrevet 30. mars 2017 Eneste jeg har sjekket er at det er lite utvalg nå i mai og juni pga pinsen som kommer. Skal selv reise i midten av juni, og da er det nogenlunde rimlig. 33K den 16.juni for dere. Sparer endel på å reise i aug. Ellers finnes det Sunwing/ O.B.C på Kreta med samme konsept, langgrunn strand, men 2 1/2 times busstur som noen kan føle som langt :/
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #10 Skrevet 30. mars 2017 Fra oslo med Star Tour rundt 12mail er veldig billig både til Hellas og Spania Anonymkode: 15f28...afc
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #11 Skrevet 30. mars 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fra oslo med Star Tour rundt 12mail er veldig billig både til Hellas og Spania Anonymkode: 15f28...afc Sønnen vil så gjerne ferie 17 mai i bhg, siden de er rosaruss i år.. så må nesten reise etter 17 mai... Anonymkode: bafd8...212
fikas Skrevet 30. mars 2017 #12 Skrevet 30. mars 2017 Vi har reist til Mallorca og bodde på Sunwinghotell i Alcúdia i juni ett år. Langgrunn strand fine hotellområder. Fikk god pris på ving, restplass den gangen. Ellers er min opplevelse at både Ving og Tui sine familiehotell er allrighte for barna (og voksne). I mai/juni kan dere være uheldige med været hvis dere velger Spania, mulig Hellas er ett mer værsikkert (med tanke på varme) sted, og jeg ville drøyd mot midten/slutten av juni. Vi var på Mallorca i slutten av juni og pratet med noen som hadde vært der i mai, rundt 17. Og det hadde vært kaldt og regn. Ved å følge med så syns jeg det er greit å finne gode priser på ving.no og tui.no og vil tro du kan få en pakketur fra ca 15000- 30000 for dere fem, avhengig av hvor raskt dere kan bestemme dere 😊
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #13 Skrevet 30. mars 2017 1 minutt siden, fikas skrev: Vi har reist til Mallorca og bodde på Sunwinghotell i Alcúdia i juni ett år. Langgrunn strand fine hotellområder. Fikk god pris på ving, restplass den gangen. Ellers er min opplevelse at både Ving og Tui sine familiehotell er allrighte for barna (og voksne). I mai/juni kan dere være uheldige med været hvis dere velger Spania, mulig Hellas er ett mer værsikkert (med tanke på varme) sted, og jeg ville drøyd mot midten/slutten av juni. Vi var på Mallorca i slutten av juni og pratet med noen som hadde vært der i mai, rundt 17. Og det hadde vært kaldt og regn. Ved å følge med så syns jeg det er greit å finne gode priser på ving.no og tui.no og vil tro du kan få en pakketur fra ca 15000- 30000 for dere fem, avhengig av hvor raskt dere kan bestemme dere 😊 Det er bare det at inne på de sidene så blir jeg helt overveldet av hvor mange reisemål og hoteller og valg jeg har. Greier ikke få oversikt til å følge med... har aldri reist charter før, så det her er nytt. Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #14 Skrevet 30. mars 2017 Hvis palmer og varme er kravet kan dere dra hvor som helst. Det er utrolig mange fine steder. Søk på barnevennlig og reis opp mot skoleslutt i juni, da er det full sommer overalt og mange gode tilbud. Anonymkode: 40ef6...bc0
fikas Skrevet 30. mars 2017 #15 Skrevet 30. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bare det at inne på de sidene så blir jeg helt overveldet av hvor mange reisemål og hoteller og valg jeg har. Greier ikke få oversikt til å følge med... har aldri reist charter før, så det her er nytt. Anonymkode: bafd8...212 Da ville jeg valgt å fokusere på ett land og ett par reisemål. Feks Hellas som land og Kreta og Rhodos som reisemål. Legg inn ønsket avreisedato +/- siden det ikke virket som dere hadde en spesifikk dato og forholde dere til. For oss skilte det ca 10-15' ved å velge avreise en lørdag fremfor fredag og søndag samme helg på den siste turen vi bestillte. Tydelig at den lørdagen var mindre populær og derfor satt ned i pris for å 'presse' folk til å velge den fremfor fre/søn. Så finner dere ut hva som er viktig for dere. Er pris mer avgjørende enn avstand til strand eller antall/bra barnebasseng ved hotellet? Er det viktig med kort reise fra flyplassen? Må hotellet ligge i kort/gangavstand til sentrum/lokalt senter - dette kan være fordelaktig om dere ikke ønsker mat på hotellet slik at det ikke blir så mye gåing/taxi for å spise. Vi reiser for første gang med all inclusive nå i vår, fordi ungene er såpass store (4 og 9) at de kan 'ordne seg selv' med drikke og snacks i løpet av dagen, vi slipper å velge en plass å spise hver kveld og det er forutsigbart. Jeg er i tillegg i ganske dårlig form så det passer bra denne gangen å slippe og tenke. Andre ganger syns jeg det er like verdifullt å bruke lokale spisesteder (og for de lokales økonomi foretrekker jeg i utgangspunktet det). Vår erfaring er som sagt at barnehotellene er godt tilrettelagt for barn og at det også gir foreldrene en bra ferie. 😊
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #16 Skrevet 30. mars 2017 2 minutter siden, fikas skrev: Da ville jeg valgt å fokusere på ett land og ett par reisemål. Feks Hellas som land og Kreta og Rhodos som reisemål. Legg inn ønsket avreisedato +/- siden det ikke virket som dere hadde en spesifikk dato og forholde dere til. For oss skilte det ca 10-15' ved å velge avreise en lørdag fremfor fredag og søndag samme helg på den siste turen vi bestillte. Tydelig at den lørdagen var mindre populær og derfor satt ned i pris for å 'presse' folk til å velge den fremfor fre/søn. Så finner dere ut hva som er viktig for dere. Er pris mer avgjørende enn avstand til strand eller antall/bra barnebasseng ved hotellet? Er det viktig med kort reise fra flyplassen? Må hotellet ligge i kort/gangavstand til sentrum/lokalt senter - dette kan være fordelaktig om dere ikke ønsker mat på hotellet slik at det ikke blir så mye gåing/taxi for å spise. Vi reiser for første gang med all inclusive nå i vår, fordi ungene er såpass store (4 og 9) at de kan 'ordne seg selv' med drikke og snacks i løpet av dagen, vi slipper å velge en plass å spise hver kveld og det er forutsigbart. Jeg er i tillegg i ganske dårlig form så det passer bra denne gangen å slippe og tenke. Andre ganger syns jeg det er like verdifullt å bruke lokale spisesteder (og for de lokales økonomi foretrekker jeg i utgangspunktet det). Vår erfaring er som sagt at barnehotellene er godt tilrettelagt for barn og at det også gir foreldrene en bra ferie. 😊 Men hvordan ser jeg hvilke som er "barnehoteller"? Anonymkode: bafd8...212
fikas Skrevet 30. mars 2017 #17 Skrevet 30. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hvordan ser jeg hvilke som er "barnehoteller"? Anonymkode: bafd8...212 Både Ving og Tui annonserer det ganske tydelig når du gjør ett søk, står på bildet av hotellet hvilken kategori de tilhører. Og du kan gå inn på nettsidene og lese om de forskjellige kategoriene deres og søke spesifikt etter det som appelerer best til deres familie.
tante grusom master of law Skrevet 30. mars 2017 #18 Skrevet 30. mars 2017 På den tiden av året vil jeg anbefale Rhodos, da feks Mallorca kan være kjølig da. Vi er veldig glad i sunwing kallithea, der er det barnevennlig og nærme til rhodos by. Det er imidlertid rullesteinstrand og ikke sand der.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #19 Skrevet 30. mars 2017 Her var vi for to år siden, månedsskiftet mai/juni. Var knallfint! http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/platanias/hotell/santa-helena-beach?isLastMinuteSalesPrice=false&displayBrochurePrice=false&productCategoryCode=flightAndHotel&departureAirportCode=OSL&departureDate=2017-05-26&durationGroupCode=7&bookingEngineCountryCode=GR&bookingEngineDestinationCode=G10&paxAges=18,18,2,2,0&arrivalAirportCode=CHQ&flightPackageCode=OSLCHQ51%23OSL%232017-05-26%237%23OSLCHQ51&reviewType=tripadvisor&paxAddOns=1,18[0,INF]&paxAddOns=2,18[0]&paxAddOns=3,2[0]&paxAddOns=4,2[0]&paxAddOns=5,0[]&page=roomAndMeal&hotelId=PLTSBH&productId=apollo%23norway%23fah%23%23OSLCHQ51%23OSL%232017-05-26%237%23OSLCHQ51%23e%23PLT%23SBH%233L%23XG 5 %232017-05-26%237%232021%234000 Anonymkode: 1ce0c...e55
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #20 Skrevet 1. april 2017 så små trives best hjemme Anonymkode: 67df1...b7d
fikas Skrevet 1. april 2017 #21 Skrevet 1. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: så små trives best hjemme Anonymkode: 67df1...b7d 😂😂 de trives hjemme også, men ingen tvil om at ungene koooser seg i sommervarme og med badebasseng og sandstrand utenfor rommet 😊
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #22 Skrevet 1. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: så små trives best hjemme Anonymkode: 67df1...b7d Klart de liker seg hjemme også. Men dårlig med sandstrand, basseng og varme der gitt. Er du en av de som prøver å overbevise deg selv om det der fordi du ikke har råd til å dra bort? Mine elsker å dra på ferie, men ikke være borte hele ferien hele tiden såklart. Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #23 Skrevet 1. april 2017 Hvilket "sydensted" du skal dra til? Dra hvor som helst sydover i juni. Hva skal du med Ticket til?? Gå inn på Internett og søk på reiser. Hvis man er uerfaren-reis med et selskap, feks TUI, ving. Anonymkode: be7f4...d2a
Anonym bruker Skrevet 1. april 2017 #24 Skrevet 1. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvilket "sydensted" du skal dra til? Dra hvor som helst sydover i juni. Hva skal du med Ticket til?? Gå inn på Internett og søk på reiser. Hvis man er uerfaren-reis med et selskap, feks TUI, ving. Anonymkode: be7f4...d2a Noen som har stått opp med feil ben i dag? Anonymkode: bafd8...212
Anonym bruker Skrevet 2. april 2017 #25 Skrevet 2. april 2017 http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/rethymnonkysten/hotell/aquila-rithymna-beach?reviewType=tripadvisor&productCategoryCode=flightAndHotel&paxAddOns=1,18[1]&paxAddOns=2,18[1]&paxAddOns=3,2[1]&paxAddOns=4,2[1,unitPriceChildDiscount]&paxAddOns=5,2[1]&displayBrochurePrice=false&page=roomAndMeal&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18,2,2,2&departureDate=2017-05-05&arrivalAirportCode=CHQ&flightPackageCode=OSLCHQ54%23OSL%232017-05-05%236%23OSLCHQ41&hotelId=RETAQB&productId=apollo%23norway%23fah%23%23OSLCHQ54%23OSL%232017-05-05%236%23OSLCHQ41%23e%23RET%23AQB%23DR%23XBH5 %232017-05-05%236%232030%232100-2000 hvis du har muligheten til å reise i tidlig mai er dette virkelig et sted som anbefales. Store bassengområder, større mulighet å bli oppgradert uten ekstra kostnad, anbefaler halvpensjon (drikke kommer i tillegg til middagen- juice/vann/te/kaffe inkludert i frokosten) slik at dere spiser frokost og middag (masse god mat - ekstremt barnevennlig), gratis barneklubber, flere lekeområder, kino og forestillinger for barna utover det vanlige på kvelden, veldig grønt og fint. Hotellet ligger bokstavlig talt rett på stranda. Mange bassenger å velge mellom hvis det er mange ved en av dem. Matbutikker etc like bortover gata utenfor hotellet slik at dere kan skaffe lunsj. Vi kjøpte yoghurter, frukt, snacks og drikkevarer. Gratis wifi og hyggelige ansatte. Stranda er veldig fin og både håndklær og stoler er inkludert. Kan være litt høye bølger utover sommeren, men da velger man bassenget. Vi har vært der nå 2 ganger, og det er et fantastisk sted! Vi ble oppgradert til et familierom første turen. Andre turen ble vi oppgradert til villa med privat basseng og hage de siste 3-4 dagene av turen (ingen ekstra kostnad). PS: Både Apollo og TUI har denne turen. Sist vi reiste skilte det over 10 00 mellom dem. Anonymkode: 9a96c...056
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå