Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Min jente er veldig kresen og småspist. Hun var lubben da hun var mindre og spiste godt, nå synes jeg hun har blitt tynn( har dog vokst mye i lengden). Hvordan er det hos dere. Hva og hvor mye spiser de? Spiser de godt til middag? Anonymkode: f9e29...216
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Min gutt spiser : Frokost; en youghurt eller en brødskive Lunsj; 3 brødskiver eller middagsrester ala 3 fiskekaker, potetmos feks. Mellommåltid; en brødskive eller to. Middag: to eller tre porsjoner (storspist på varmmat) Kveldsmat; ei skål havregryn, eller to-tre brødskiver med godt pålegg han liker som feks makrell i tomat eller ost og skinke.. Storspist men spinkel gutt... Anonymkode: 25ab1...b96
TPK Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 Akkurat 7 år, veldig lang og mager. Frokost er 1-2 skiver med vanlig variert pålegg (tar det han får servert, heldigvis ikke så nøye på det). På skolen spiser han 4 skiver, en frukt og en gulrot, og i blant en wrap eller lompe også. Han er tydeligvis i en vekstperiode! Til middag spiser han ikke all verden til vanlig. Kan virkelig stappe innpå hvis vi har noe ekstra godt, men ellers blir det en liten porsjon. Glad i grønnsaker da, så det er jo bra. Kvelds er 1-2 skiver eller havregryn med melk. Blir litt mye brød ser jeg...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Har en jente i 2.klasse, akkurat fylt 8 år Frokost: to skiver og et glass melk Lunsj: en-to skiver og frukt/grønt. Veldig viktig for henne med frykt/grønt i matpakken, det spiser hun alltid opp. I dag fikk hun en gulrot og noen cherrytomater. Drikker vann på skolen Etter skolen: en yoghurt Middag: 1-2 porsjoner. Veldig glad i middag og spiser alt så lenge det er saus på 😉. Spiser både fugl, fisk og kjøtt, grønnsaker og poteter, ris, men ikke veldig glad i pasta Kvelds: som regel noe frukt, av og til en skål havrefras Aktiv jente, spiser godt synes jeg og er normalvektig. Har strekt seg en del i det siste så den småbarnsrundheten i kinn og mage har forsvunnet. Ansiktet er iferd med å gå fra liten jente til stor jente og den myke litt runde magen o.l har blitt flatere og hardere å ta i. Hun har aldri vært lubben altså, men en liten barnekropp er jo gjerne litt myk i fasongen, det har forandret seg idet siste. Anonymkode: 32ee4...492
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 Typisk er en skive med ost og et glass juice til frokost. Til lunch på skolen blir det gjerne en skive med salami, en minigulerot, to tørkede Aprikoser og et eple med skolemelk ved side nav. Etter skolen en skål musli med biola og noen bær. Middag blir kanskje en potet, et halvt kyllingbryst, 1/5 brokkoli og noen skjeer saus. Anonymkode: 8ccf1...c56
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 Min jente er snart åtte. Hun spiser litt yoghurt naturell med en neve havregryn til frokost. På skolen spiser hun én - to skiver, litt frukt og kanskje en smoothie. Middag i går var én wienerpølse, det kan være en fiskekake og en halv potet, eller litt pasta med kjøttdeig. Frukt og yoghurt til kvelds, eller kanskje en skål cherioos. Småspist, altså, men vokser som hun skal! Anonymkode: 34ccd...222
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #7 Skrevet 30. mars 2017 Oj, har vist at min 8åring har spist lite, men hun spiser tydeligvis veldig lite! Normal dag for henne er slik: Frokost: halv skive Lunsj : kvart skive + en halv banan eller annen halv frukt. Kan finne på å spise en halv yoghurt eller drikke litt smoothie også, men som regel kommer det hjem igjen uåpnet. Mellommåltid: en til to skiver uten skorpe og frukt. Middag: en posjon bestående av en potet, noe grønnsaker og litt kjøtt/fisk. Har prøvd mye for å få henne til å spise mer, men går ikke . Hun er tynn som bare det, men er jo aktiv og blid. Helsesøster har ikke reagert på at hun er for tynn da. Kvelds: havregrøt Anonymkode: d7886...51c
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oj, har vist at min 8åring har spist lite, men hun spiser tydeligvis veldig lite! Normal dag for henne er slik: Frokost: halv skive Lunsj : kvart skive + en halv banan eller annen halv frukt. Kan finne på å spise en halv yoghurt eller drikke litt smoothie også, men som regel kommer det hjem igjen uåpnet. Mellommåltid: en til to skiver uten skorpe og frukt. Middag: en posjon bestående av en potet, noe grønnsaker og litt kjøtt/fisk. Har prøvd mye for å få henne til å spise mer, men går ikke . Hun er tynn som bare det, men er jo aktiv og blid. Helsesøster har ikke reagert på at hun er for tynn da. Kvelds: havregrøt Anonymkode: d7886...51c Høres egentlig ganske lik ut min over her? Jeg er ikke bekymret! Anonymkode: 34ccd...222
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå