Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #1 Skrevet 30. mars 2017 Får man ha babyen hos seg hele tiden? Hvis man tar keisersnitt, da må man på oppvåkning uten baby? Hvem passer evt baby? Ser man mindre til babyen ved keisersnitt? Anonymkode: a10f6...3e0
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Når man føder vanlig er babyen hos deg hele tiden ja. Er mor forhindret fra å ha den er det far som tar seg av den. Jeg har ingen erfaring fra keisersnitt, men såvidt jeg har skjønt er baby hos far når mor er på oppvåkning. Men sånn utover det har man nok babyen hos seg like mye som ellers. Med mindre babyen trenger ekstra tilsyn. Anonymkode: 79f43...903
hopla Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 (endret) . Endret 30. mars 2017 av hopla Feiltrykk
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Målet nå er at babyen skal være hos deg mest mulig. Da jeg fødte vanlig fikk jeg barnet i armene umiddelbart da det var ute. Der lå det ei stund mens jeg ble sydd. Det er ønskelig at navlestrengen sitter i så lenge den pulserer. Så var det etterhvert tid for vask for oss begge. Jeg fikk dusje, mens babyen ble vasket og kledd. Så var det opp på rommet vårt, der var babyen med meg hele tiden. Så utenom da jeg var i dusjen på føden hadde jeg barnet hele tiden. Da jeg hadde keisersnitt var dette hastekeisersnitt og jeg var utslitt. Så jeg ble sendt på oppvåkning, mens far hadde barnet alene på rommet vårt i de fire timene jeg fikk ligge og sove. Da satt faren i bar overkropp med babyen i bare bleie på brystkassen. Slik at barnet fikk mest mulig hudkontakt. Men jeg tror ikke man sover i 4 timer etter planlagt keisersnitt. Deretter hadde jeg barnet hele tiden. Men mine barn har vært friske og raske. Blir jo noe annet om barnet trenger hjelp. Målet for mor-barn-vennlige sykehus er at mor og barn skal være sammen så mye som det er mulig. Anonymkode: 66a3e...232
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #5 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har tre vaginale fødsler og et hastesnitt Ved de vanlige fødslene har jeg hatt var et hos meg hele tiden Ved hastesnittet fikk jeg enerom på akuttmottaket etterpå så mannen min satt i en stol ved siden av sengen med babyen mens jeg sov. Jeg var veldig dårlig, og da jeg ble trillet til barsel klokken tre om natta ble far sendt hjem mens pleierne tok seg av babyen. Jeg var helt i ørska. Neste morgen fant de ut at jeg fremdeles var veldig i underskudd på blod, jeg hadde mistet så mye under snittet så jeg fikk enda to blodoverføringer. Da begynte jeg endelig å komme meg. I titiden, nøyaktig 12 timer etter snittet ble jeg sendt i dusjen og etter det hadde jeg barnet hos meg hele tiden. Anonymkode: 2c7a4...224
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #6 Skrevet 30. mars 2017 De to barna jeg har født vaginalt har vært med meg hele tiden. Minsten var svært syk da han ble hentet ut med keisersnitt. Så han fikk jeg ikke ha hos meg før han var blitt 4 dager gamnel. Vi har fin kontakt i dag, så verken han eller jeg har lidd skade i etterkant, selv om det var grusomt å ikke ha babyen hos seg rett etter fødsel. Anonymkode: 14522...a79
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #7 Skrevet 30. mars 2017 Tusen takk for så mange erfaringer. Da vet jeg mer hva jeg går til. Jeg har tatt 2 keisersnitt men da var begge ungene premature og måtte rett på barneavdelingen. Så lurer jo på hvordan det blir nå med fullgått svangerskap 😊😊😊 Anonymkode: a10f6...3e0
MTF Skrevet 30. mars 2017 #8 Skrevet 30. mars 2017 (endret) Jeg hadde hastesnitt med eldstemann, og da jeg var på oppvåkningen var han med pappaen sin. Da jeg ble trillet opp på barsel var han hos meg hele tiden. Endret 30. mars 2017 av MTF
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2017 #9 Skrevet 30. mars 2017 Ja, du har babyen "hele tiden", bortsett fra ved føllings prøve. Hvis du og babyen er helt friske. Absolutt best for mor og barn. Anonymkode: 8d1f3...260
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå