Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Hvorfor endrer menn seg fra å være passe avslappet, "vi tar det som det kommer i et rolig tempo", til å bli ordentlig klengete med x-antall meldinger hver dag og beskyldninger om at jeg ikke vil lenger siden jeg ikke svarer på alt og enhver asap??? Kjenner jeg får panikk her. Orker ikke dette. Finnes det noen normale menn der ute? Anonymkode: b275b...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Det er mange sårede menn der ute som ikke har bearbeidet tidligere forhold og derfor trenger veldig mye bekreftelse, har jeg inntrykk av. Har akkurat vært borti en slik selv. Ble ikke noe mer, for det er ikke min oppgave å plastre hans sår fra tidligere... Anonymkode: 1e650...f5b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er mange sårede menn der ute som ikke har bearbeidet tidligere forhold og derfor trenger veldig mye bekreftelse, har jeg inntrykk av. Har akkurat vært borti en slik selv. Ble ikke noe mer, for det er ikke min oppgave å plastre hans sår fra tidligere... Anonymkode: 1e650...f5b Godt mulig du har rett i det. I mitt tilfelle endte det med at jeg sa fra om at dette ikke gikk lenger og at jeg ble kvalt. Dette hadde han full forståelse for og hadde skjønt det på meg. Så nå skulle han holde seg unna til at jeg eventuelt ønsket å ta kontakt på nytt. Det gikk ikke et døgn før meldinger og telefoner tikket inn på nytt 😩 Har også prøvd meg på match. Tre stykker har jeg smått begynt å sende litt meldinger til. Ene var jeg dum nok til å legge til på snap. Gjengs med alle tre er at når jeg ikke har gitt livstegn i løpet av en dag, så har spørsmålet kommet om hvorfor jeg ikke svarer lenger...? Er ikke jeg interessert lenger...? Hvilken type mannfolk er det jeg tiltrekker meg? Kjenner jeg ikke orker dette lenger. Får fullstendig panikk... Anonymkode: b275b...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 Jeg opplever motsatt. Eller at de er så på til å begynne med så plutselig stopper all kommunikasjon uten forvarsel. Og jeg er ikke en som maser og skriver for mye altså skjønner meg ikke på folk lenger. Møter og kun noen med følelsesmessige problemer i livet sitt har nå gitt opp menn Anonymkode: 48104...bb1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg opplever motsatt. Eller at de er så på til å begynne med så plutselig stopper all kommunikasjon uten forvarsel. Og jeg er ikke en som maser og skriver for mye altså skjønner meg ikke på folk lenger. Møter og kun noen med følelsesmessige problemer i livet sitt har nå gitt opp menn Anonymkode: 48104...bb1 Skal ikke være enkelt dette skjønner jeg 🙄 Har innsett at nettdating er ikke tingen for meg. Problemet er bare å gå på byen for å finne noen ligger ikke heilt i min natur helle. Så takk Gud for at jeg har et par bekjentskaper som villig stiller opp når behovet er der...😜 For sant som du sier, det er snart så jeg gir opp...😩 Anonymkode: b275b...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt mulig du har rett i det. I mitt tilfelle endte det med at jeg sa fra om at dette ikke gikk lenger og at jeg ble kvalt. Dette hadde han full forståelse for og hadde skjønt det på meg. Så nå skulle han holde seg unna til at jeg eventuelt ønsket å ta kontakt på nytt. Det gikk ikke et døgn før meldinger og telefoner tikket inn på nytt 😩 Har også prøvd meg på match. Tre stykker har jeg smått begynt å sende litt meldinger til. Ene var jeg dum nok til å legge til på snap. Gjengs med alle tre er at når jeg ikke har gitt livstegn i løpet av en dag, så har spørsmålet kommet om hvorfor jeg ikke svarer lenger...? Er ikke jeg interessert lenger...? Hvilken type mannfolk er det jeg tiltrekker meg? Kjenner jeg ikke orker dette lenger. Får fullstendig panikk... Anonymkode: b275b...d6b Huff, den siste der ville jeg sagt veldig klart fra til: "Det blir ikke noe mer mellom oss. Jeg avslutter herved all kontakt videre og forventer at du respekterer det. Håper du finner det du leter etter hos en annen. Lykke til videre." Da er du veldig tydelig. Fortsetter han å kontakte deg så sender du ham én melding til, i den viser du til forrige melding og sier at hvis han nå ikke respekterer at du ikke ønsker mer kontakt med deg og fortsetter å kontakte deg, da anser du det som trakassering og vil gå videre med saken. Si at du forventer at han fra og med nå respekterer dette og at han aldri tar kontakt med deg på noen som helst måte. Det er noen tullinger der ute, og det er flere som er såret. Mange med veldig dårlig selvtillit, og mange med tilsynelatende overdreven selvtillit Jeg drev en del med nettdating tidligere. Måtte begynne å analysere de jeg hadde hatt kontakt med, og jeg fant ut at det ofte var noen fellesnevnere. Greier ikke helt å si hva det var lenger, men det gikk ofte på at jeg kunne kjenne igjen måten de skrev om seg selv på, måten de prøvde å være intim på før vi en gang hadde møtt (og med intim mener jeg da egentlig veldig fortrolig, ikke nødvendigvis hinting om sex), og en gjenganger var også de som mer eller mindre planla fremtiden vår før vi hadde møtt hverandre. Ikke alle var like rett ut, men jeg har sett at det er visse fellestrekk. I en nettdatingsituasjon så er det jo naturlig å snakke om hvilke ønsker man har for fremtiden, så det er mer måten disse gjør det på. En annen ting er hvor mye de egentlig får med seg av det jeg skriver. Om jeg f.eks. har skrevet med en og vet at jeg har en travel uke foran meg med mye jobbing, så sier jeg gjerne søndagen at den kommende uken blir jeg mye opptatt med jobb og aktiviteter utenom og at jeg derfor kommer til å bare være sporadisk innom og ønsker mannen en fin uke. Om han da skriver allerede mandag morgen og etterlyser svar samme kveld, da er det et klassisk eksempel på en slik mann. Eller at han venter til tirsdag, men da hinter om at du prioriterer andre ting og tydeligvis har tid til det. Det er en balansegang mellom nok interesse, ikke for lite og ikke for mye. Jeg er blitt veldig tydelig i min kommunikasjon og opplever at jeg nå slipper unna mange av disse "needy" mannfolka som uansett ikke passer meg. Har man først blitt sammen, og også etter at man har møtt hverandre et par ganger, så er jeg opptatt av å svare innen rimelig tid på meldinger, holde den andre varm, setter pris på meldinger selv. Men når dette begynner før man en gang har møtt hverandre, da er det som regel bare å kutte kontakten. Jeg måtte også ta et oppgjør med meg selv, fant ut at jeg er en "pleaser" i mange situasjoner, og det gjør at jeg kan gi andre forventninger og følelse av nærhet før jeg egentlig er der selv. Jeg måtte derfor også se på måten jeg kommuniserte med disse mennene. Så det er ikke bare dem, det er også deg selv du må se på Jeg måtte bli mye tydeligere enn jeg var tidligere, jeg gikk også gjennom profilen min for å endre profilen min litt for å luke ut noen som kunne ta enkelte formuleringer der som oppmuntringer. Er man en "pleaser" så kan man tiltrekke seg en del usunne menn. Jeg er det forsåvidt fremdeles, meg jeg er blitt veldig bevisst hvordan jeg formidler meg, jeg er ikke lenger redd for å si fra hvordan jeg vil ha ting, og jeg kutter kontakten helt om jeg føler det skurrer. Tenk gjennom hva disse tre mennene har felles, jeg er sikker på at du finner noe som sett i ettertid blir tydelig som et varselsignal. Se så også på hvordan du kommuniserer og hvordan du har presentert deg. Se også på bildene dine, mine er ganske konservative nå, og det gjør at jeg stort sett får seriøse henvendelser nå (selv om jeg aldri hadde utfordrende bilder før heller). Og ikke ta det så alvorlig. Nettdating er bare én arena man kan treffe en ny partner. Ikke legg for mye i det før dere har møttes et par-tre ganger. Og ikke vær redd for å være tydelig. Anonymkode: 1e650...f5b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #7 Skrevet 29. mars 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff, den siste der ville jeg sagt veldig klart fra til: "Det blir ikke noe mer mellom oss. Jeg avslutter herved all kontakt videre og forventer at du respekterer det. Håper du finner det du leter etter hos en annen. Lykke til videre." Da er du veldig tydelig. Fortsetter han å kontakte deg så sender du ham én melding til, i den viser du til forrige melding og sier at hvis han nå ikke respekterer at du ikke ønsker mer kontakt med deg og fortsetter å kontakte deg, da anser du det som trakassering og vil gå videre med saken. Si at du forventer at han fra og med nå respekterer dette og at han aldri tar kontakt med deg på noen som helst måte. Det er noen tullinger der ute, og det er flere som er såret. Mange med veldig dårlig selvtillit, og mange med tilsynelatende overdreven selvtillit Jeg drev en del med nettdating tidligere. Måtte begynne å analysere de jeg hadde hatt kontakt med, og jeg fant ut at det ofte var noen fellesnevnere. Greier ikke helt å si hva det var lenger, men det gikk ofte på at jeg kunne kjenne igjen måten de skrev om seg selv på, måten de prøvde å være intim på før vi en gang hadde møtt (og med intim mener jeg da egentlig veldig fortrolig, ikke nødvendigvis hinting om sex), og en gjenganger var også de som mer eller mindre planla fremtiden vår før vi hadde møtt hverandre. Ikke alle var like rett ut, men jeg har sett at det er visse fellestrekk. I en nettdatingsituasjon så er det jo naturlig å snakke om hvilke ønsker man har for fremtiden, så det er mer måten disse gjør det på. En annen ting er hvor mye de egentlig får med seg av det jeg skriver. Om jeg f.eks. har skrevet med en og vet at jeg har en travel uke foran meg med mye jobbing, så sier jeg gjerne søndagen at den kommende uken blir jeg mye opptatt med jobb og aktiviteter utenom og at jeg derfor kommer til å bare være sporadisk innom og ønsker mannen en fin uke. Om han da skriver allerede mandag morgen og etterlyser svar samme kveld, da er det et klassisk eksempel på en slik mann. Eller at han venter til tirsdag, men da hinter om at du prioriterer andre ting og tydeligvis har tid til det. Det er en balansegang mellom nok interesse, ikke for lite og ikke for mye. Jeg er blitt veldig tydelig i min kommunikasjon og opplever at jeg nå slipper unna mange av disse "needy" mannfolka som uansett ikke passer meg. Har man først blitt sammen, og også etter at man har møtt hverandre et par ganger, så er jeg opptatt av å svare innen rimelig tid på meldinger, holde den andre varm, setter pris på meldinger selv. Men når dette begynner før man en gang har møtt hverandre, da er det som regel bare å kutte kontakten. Jeg måtte også ta et oppgjør med meg selv, fant ut at jeg er en "pleaser" i mange situasjoner, og det gjør at jeg kan gi andre forventninger og følelse av nærhet før jeg egentlig er der selv. Jeg måtte derfor også se på måten jeg kommuniserte med disse mennene. Så det er ikke bare dem, det er også deg selv du må se på Jeg måtte bli mye tydeligere enn jeg var tidligere, jeg gikk også gjennom profilen min for å endre profilen min litt for å luke ut noen som kunne ta enkelte formuleringer der som oppmuntringer. Er man en "pleaser" så kan man tiltrekke seg en del usunne menn. Jeg er det forsåvidt fremdeles, meg jeg er blitt veldig bevisst hvordan jeg formidler meg, jeg er ikke lenger redd for å si fra hvordan jeg vil ha ting, og jeg kutter kontakten helt om jeg føler det skurrer. Tenk gjennom hva disse tre mennene har felles, jeg er sikker på at du finner noe som sett i ettertid blir tydelig som et varselsignal. Se så også på hvordan du kommuniserer og hvordan du har presentert deg. Se også på bildene dine, mine er ganske konservative nå, og det gjør at jeg stort sett får seriøse henvendelser nå (selv om jeg aldri hadde utfordrende bilder før heller). Og ikke ta det så alvorlig. Nettdating er bare én arena man kan treffe en ny partner. Ikke legg for mye i det før dere har møttes et par-tre ganger. Og ikke vær redd for å være tydelig. Anonymkode: 1e650...f5b Jeg innbiller meg selv at jeg er veldig både direkte og tydelig. Han jeg datet litt var jeg veldig klar fra dag en om at jeg hadde en hektisk hverdag og at jeg trengte tid for meg selv. Jeg var også tydelig på at ble det for intens så hadde jeg en tendens til å trekke meg tilbake fordi jeg lett følte meg kvalt. Alt dette hadde han hele veien "full forståelse" for, og lot meg "styre tempoet" som han sa. Jeg svarte på meldinger når jeg hadde mulighet og tok telefonen når jeg hadde tid. Men, det bare eskalerte fra hans side frem til jeg ga tydelig beskjed om at jeg ble kvalt, at jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å oppfylle de forventningene han hadde til meg. Noe som fôringet livskvaliteten min og at jeg ikke kunne ha det slik. De på nettet har jeg også vært like tydlige med om at jeg har en hektisk hverdag med jobb, hus, familie, barn og fritidsaktiviteter. Men, har likevel vært innom 1-2 ganger i løpet av dagen å svart. Likefult kommer beskyldningene. På bildet mitt er jeg usminket, ser kun halve ansiktet og har på lue. Viser ikke hud, er ikke utfordrende, men anser meg som veldig nøytral. I profilen så har jeg skrevet at jeg har en hektisk hverdag og et liv jeg trives godt med, men savner noen å dele hverdagen med å få på plass det siste lille for å få et harmonisk liv. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle gjøre det annerledes... Tror nok jeg gir opp nettet ja... Anonymkode: b275b...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #8 Skrevet 29. mars 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg innbiller meg selv at jeg er veldig både direkte og tydelig. Han jeg datet litt var jeg veldig klar fra dag en om at jeg hadde en hektisk hverdag og at jeg trengte tid for meg selv. Jeg var også tydelig på at ble det for intens så hadde jeg en tendens til å trekke meg tilbake fordi jeg lett følte meg kvalt. Alt dette hadde han hele veien "full forståelse" for, og lot meg "styre tempoet" som han sa. Jeg svarte på meldinger når jeg hadde mulighet og tok telefonen når jeg hadde tid. Men, det bare eskalerte fra hans side frem til jeg ga tydelig beskjed om at jeg ble kvalt, at jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å oppfylle de forventningene han hadde til meg. Noe som fôringet livskvaliteten min og at jeg ikke kunne ha det slik. De på nettet har jeg også vært like tydlige med om at jeg har en hektisk hverdag med jobb, hus, familie, barn og fritidsaktiviteter. Men, har likevel vært innom 1-2 ganger i løpet av dagen å svart. Likefult kommer beskyldningene. På bildet mitt er jeg usminket, ser kun halve ansiktet og har på lue. Viser ikke hud, er ikke utfordrende, men anser meg som veldig nøytral. I profilen så har jeg skrevet at jeg har en hektisk hverdag og et liv jeg trives godt med, men savner noen å dele hverdagen med å få på plass det siste lille for å få et harmonisk liv. Så jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle gjøre det annerledes... Tror nok jeg gir opp nettet ja... Anonymkode: b275b...d6b Ikke gi opp Jeg har tatt lange pauser når jeg har følt for det eller bare vært veldig frustrert over å møte slik. Men du kan også se på det på en annen måte - takk og pris!!!! for at de avslører seg så tidlig, for da slipper du å kaste bort tid på et forhold som uansett ikke ville vart Noen av de som har vært mest forståelsesfulle når det kommer til det du sier, de har også hos meg vært de som egentlig ikke har vært det. Når du er innom 1-2 ganger om dagen så må det være mer enn bra nok på et så tidlig stadium. Jeg har blitt skeptisk til de som alltid er helt enig og forstår alt (før man har møttes eller når man bare har hatt en date) - for ofte er det menn som snakker en etter munnen. Så altfor "god" betyr ofte det motsatte Anonymkode: 1e650...f5b
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #9 Skrevet 29. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke gi opp Jeg har tatt lange pauser når jeg har følt for det eller bare vært veldig frustrert over å møte slik. Men du kan også se på det på en annen måte - takk og pris!!!! for at de avslører seg så tidlig, for da slipper du å kaste bort tid på et forhold som uansett ikke ville vart Noen av de som har vært mest forståelsesfulle når det kommer til det du sier, de har også hos meg vært de som egentlig ikke har vært det. Når du er innom 1-2 ganger om dagen så må det være mer enn bra nok på et så tidlig stadium. Jeg har blitt skeptisk til de som alltid er helt enig og forstår alt (før man har møttes eller når man bare har hatt en date) - for ofte er det menn som snakker en etter munnen. Så altfor "god" betyr ofte det motsatte Anonymkode: 1e650...f5b Du har nok rett. Skal smøre meg med litt mer tålmodighet, være veldig selektiv og tydelig i mine krav. En plass der ute finnes det en som passer meg håper jeg 😊 Anonymkode: b275b...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå