Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Hei Jeg trenger hjelp av noen kloke hoder. Jeg er på AAP og har siden november 2016 vært i en attføringsbedrift. Her har jeg hatt en funksjon ved en av deres avd. Trives kjempe godt med jobben jeg har fått der, men det er bare midlertidig. Startet med å jobbe 3 gangeren i uka fra 8-14, gikk ned til å jobbe 8-12 da det ble for mange timer for meg. Siden ca midten av januar har jeg jobbet 4 dager 8-12, og de siste 3 ukene 4 dager 8-13. Er ikke det at det er sinnsykt mye å gjøre men blir helt utslitt likevel. Diagnosen jeg har er fibromyalgi med fatique. Fibro. smertene kan jeg klare å overleve med som det er nå, men fatiquen er verre. Nå er jeg helt kjørt og kjenner at jeg har mest lyst til å ligge i fosterstilling og gråte. Har sånne perioder hvor fatiquen slår meg helt ut. Jeg kan ikke legge meg ned og "dø" heller. Har barn og familie. Mistrives fælt her hjemme og har bare lyst til å jobbe mer, men det vet jeg jo ikke går. Har prøvd å finne frem til metoder for å klare å håndtere hverdagen men skjer hele tiden noe føles det som. En ting som stresser meg veldig er den økonomiske biten. Jeg har også i flere år ønsket å flytte fra mannen da det ikke fungerer med oss som par. Vi krangler sjelden men finnes ikke fnugg av kjærlighet igjen. Ikke er han noe særlig til å hjelpe til hjemme heller. Har faktisk fått beskjed om at jeg får klare alt jeg som kommer hjem før han. Sykdommen min forstår han ikke rett og slett. Jeg har også forelsket meg i en annen mann og det er også gjensidig. Pga å. det økonomiske har jeg ikke kunnet gå fra mannen. Jeg har rett og slett ikke nok utbetalt til at jeg kan kjøpe eller leie meg noe. Å vite at jeg må bli der jeg er nå river meg i fillebiter. Jeg lengter etter å være for meg selv, organisere hverdagen som det passer meg/sykdommen/barnet. Lengter også etter å bli holdt rundt og føle meg elsket. Denne andre mannen har sagt at han venter på meg en stund, men han håper vi kan treffes inn i mellom. Hva gjør jeg for å få til dette? Anonymkode: b0695...743
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Hvor gamle er barna? Det finnes jo overgangsordninger. Anonymkode: 3ae5f...b75
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har ingen råd, men skjønner godt hvordan du har det. Jeg sliter med det samme som deg, diagnoser og jobb, men jeg har en veldig støttende mann. Pga ham klarer jeg å jobbe 60-70%, men det sliter meg selvfølgelig ut. jeg har ingen råd ifht samlivsproblemer og økonomi, men jeg vil råde deg til å lese om salsa-prosjektet i regi av diakonhjemmet. Kanskje du kvalifiserer til prosjektet? jeg vil også anbefale deg en medisin som heter naltroksen som kan hjelpe mot fatigue. Det er ikke en godkjent medisin mot fibromyalgi, og den er opprinnelig laget for alkoholmisbrukere for å hindre abstinenser. Det har vist seg å ha god effekt på fibromyalgi og ms, så kanskje du kan få fastlegen din til å skrive den ut til deg? Mange har ikke hørt om denne medisinen til dette formålet, men min fastlege leste seg opp, og jeg fikk resept. Anonymkode: 33aaa...19f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå