Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Er det noen rene jente- og guttemammaer som gir blaffen i farger? Jeg har litt perioder. I noen perioder handler jeg mye blått. Eller grønt. Så rosa. Her går det i alt, jeg har bare jenter Men synes det er for lite grønt og blått, med feminine detaljer. Er veldig mye rødt, lilla, rosa osv til jenter. Så noen ganger må jeg i gutteavdelingen. Men tenker at noen kanskje tror jeg ønsker meg gutter hvis de har på guttejakker f.eks i virkeligheten er jeg bare lei av rosa. Hvordan tenker andre om farger? Tenker dere over det i det hele tatt? Kler dere barna i gutte- og jentefarger? Anonymkode: d3691...da5
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. mars 2017 #2 Skrevet 29. mars 2017 Jeg kler guttene mine i alle slags farger. Jeg hadde lilla vogn til yngste gutten min.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Skrevet 29. mars 2017 Det har blitt veldig mye sukkersøte farger til små jenter senere år. Da jeg fikk min første jente for 20 år siden var det mye mer forskjellige farger, mye rødt, gult og blått... særlig marine. Var mye primærfarger på nittitallet, både i interiør og klær. Nå er alt til jenter rosa og lilla. Parkdresser fex fantes ikke i de fargene da. Fikk en gutt for tre år siden, etter tre jenter. Deilig å slippe alt det rosa. Når det er sagt syns jeg rosa skjorter og blomstermønstre er tøft på menn og gutter. Kler gjerne gutten i rødt, har fex mye rødt ullundertøy arvet fra søstre. Syns det er greit så lenge han kler fargen. Han har ikke begynt å protestere (ennå!) Anonymkode: a51bf...8e1
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Skrevet 29. mars 2017 kjøper nesten alltid blå sko til jenta mi, for det passer til mer enn de rosa. kjøper gjerne en blå guttejakke oså, eller blått/grønt/gult regntøy Anonymkode: 49b57...52d
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #5 Skrevet 29. mars 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det noen rene jente- og guttemammaer som gir blaffen i farger? Jeg har litt perioder. I noen perioder handler jeg mye blått. Eller grønt. Så rosa. Her går det i alt, jeg har bare jenter Men synes det er for lite grønt og blått, med feminine detaljer. Er veldig mye rødt, lilla, rosa osv til jenter. Så noen ganger må jeg i gutteavdelingen. Men tenker at noen kanskje tror jeg ønsker meg gutter hvis de har på guttejakker f.eks i virkeligheten er jeg bare lei av rosa. Hvordan tenker andre om farger? Tenker dere over det i det hele tatt? Kler dere barna i gutte- og jentefarger? Anonymkode: d3691...da5 Kler barna i klær fra begge avdelinger. Er greit med rosa, men prøver å holde meg unna det aller mest feminine med glitter og blonder, siden jeg har gutter. Guttene går i bhg enda og jeg kjøper ikke klær med slossing på eller aggressive figurer. Guttekjærester er også ofte veldig abstrakte. Roboter og dinosaurer og ting barna ikke har noe forhold til i virkeligheten. Det er bedre med "jenteklær". De har ofte print med ting barna har et forhold til. Blomster, pusekatter, hunder, osv. Så jeg handler en del ting i jenteavdelingen selv om de er gutter. Nå er de eldste så store at de får velge selv en del, og de liker både rosa og lilla og blå og gul og rød.. men tror yndlingsfargen er lilla... De later til å tenke veldig lite over "gutteklær" og "jenteklær". Det er mitt inntrykk at det er noe foreldrene er mest opptatt av. Anonymkode: 71072...60f
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Skrevet 29. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kler barna i klær fra begge avdelinger. Er greit med rosa, men prøver å holde meg unna det aller mest feminine med glitter og blonder, siden jeg har gutter. Guttene går i bhg enda og jeg kjøper ikke klær med slossing på eller aggressive figurer. Guttekjærester er også ofte veldig abstrakte. Roboter og dinosaurer og ting barna ikke har noe forhold til i virkeligheten. Det er bedre med "jenteklær". De har ofte print med ting barna har et forhold til. Blomster, pusekatter, hunder, osv. Så jeg handler en del ting i jenteavdelingen selv om de er gutter. Nå er de eldste så store at de får velge selv en del, og de liker både rosa og lilla og blå og gul og rød.. men tror yndlingsfargen er lilla... De later til å tenke veldig lite over "gutteklær" og "jenteklær". Det er mitt inntrykk at det er noe foreldrene er mest opptatt av. Anonymkode: 71072...60f Mente gutteklær, ikke guttekjærester 😄 Anonymkode: 71072...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå