Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Medisinsk abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg satt inn pillene for å sette igang prosessen. Gjorde som det stod i papirene, satte inn pillene, tok smertestillende og la meg en times tid. 

Etter jeg hadde ligget i 20 minutter så kjente jeg at "menstruasjons murringene" startet. Etter 10 minutter fikk jeg kraftige menskramper, disse pågikk i 30-40 minutter før det ga seg nesten helt. Da stod jeg opp, gikk litt rundt i stua, fant noe å drikke osv. Kjente på det tidspunktet kun litt murringer i magen. 

Gikk deretter på do, og hadde begynt å blø, masse. Gjorde dette gjentatte ganger.

Skal ikke si noe sikkert, men vet faktisk ikke om noe har kommet ut eller ikke. Så at ene pilla datt ut. Og har kommet masse blod og klumper, men ingenting som ligner når jeg søker på abort i uke 7. 

Nå er det snart tre timer siden jeg satte inn pillene. Kjenner fremdeles bare svak murring og blør fremdeles mye når jeg sitter på toalettet. 

Kan noen som har erfaring fra tidligere si meg at dette er normalt? Kan det begynne å skje noe mer igjen, eller må jeg bare vente til noe kommer ut? 

Har jo leste flere "skrekk" historier på nettet, og tydeligvis har mange hatt store smerter. Jeg har kun hatt kraftige menskramper i en halvtime??

Anonymkode: 5d15c...604

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde missed abortion og tok medisinsk abort. Kraftige smerter i ca to timer, men de store blødningene kom ikke før etter ca fire timer. Jeg måtte ha en runde til med medisinsk abort, men fortsatt kom ikke alt ut og jeg måtte ha utskrapning. Det kan godt være at det er annerledes med medisinsk abort etter MA enn en provosert abort, men dette er i hvert fall min erfaring.

Anonymkode: 06def...37f

Gjest Elsk0
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde missed abortion og tok medisinsk abort. Kraftige smerter i ca to timer, men de store blødningene kom ikke før etter ca fire timer. Jeg måtte ha en runde til med medisinsk abort, men fortsatt kom ikke alt ut og jeg måtte ha utskrapning. Det kan godt være at det er annerledes med medisinsk abort etter MA enn en provosert abort, men dette er i hvert fall min erfaring.

Skal ikke være noe forskjell som jeg har skjønt. Eneste forskjellen er at ved medisinsk abort får du en tablett for å stoppe utviklingen av fosteret. 

Endret av Elsk0
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Får bare vente å se hva som skjer. Regner med sykepleieren ringer om en times tid.

Anonymkode: 5d15c...604

Skrevet

Jeg hadde en MA for 3 år siden. Jeg responderte ikke på første runde med cytotec, hadde bare småblødninger og murringer. Med runde nummer 2 så kom det masse, var ikke i tvil om at det meste kom ut, koagulert blod, og dette var uke 6! Endte likevel opp med utskraping da det lå rester igjen som skapte store smerter 

Anonymkode: 5f9d5...98a

Skrevet

Tok tre dager før alt kom ut hos meg. 

Anonymkode: 9492a...513

Skrevet

Ikke uvanlig. 

Anonymkode: 9492a...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...