Gå til innhold

Øyebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med øynene for tiden. Ser ikke dårligere, men svir og er ømfintlig for vind. Tårene renner når jeg kommer ut i frisk luft. Har også fått litt poser under øynene, det har jeg ikke hatt før.. jeg ser lettere trøtt ut, men jeg er ikke trøtt.

Når jeg drar ned det nederste øyelokket er det akkurat som om det er en litt slimete hinne helt nederst mot øyelokket.

Det hørtes jo ut som om jeg burde vært innlagt for lenge siden.. :D Men jeg har ikke noen plager utover dette. Er i god form.

Anonymkode: dcaef...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antagelig er du bare tørr i øynene. Det beste er å bestille en time hos en optiker som kan mye om tørre øyne (evt en øyelege som interesserer seg for det, men de har lange ventetider) og få ordentlig hjelp. Hvis det et vanskelig å få til, bør du begynne å dryppe øynene mange ganger om dagen. Minst 4 ganger, men det er lurt å dryppe oftere i begynnelsen. Unngå dråper med konserveringsmiddel og unngå rent saltvann. Spør på apotek eller hos optiker, jeg liker best hylocare og thealoz duo.

Anonymkode: 38191...c19

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Antagelig er du bare tørr i øynene. Det beste er å bestille en time hos en optiker som kan mye om tørre øyne (evt en øyelege som interesserer seg for det, men de har lange ventetider) og få ordentlig hjelp. Hvis det et vanskelig å få til, bør du begynne å dryppe øynene mange ganger om dagen. Minst 4 ganger, men det er lurt å dryppe oftere i begynnelsen. Unngå dråper med konserveringsmiddel og unngå rent saltvann. Spør på apotek eller hos optiker, jeg liker best hylocare og thealoz duo.

Tusen takk for svar :)

Det jeg syns var så merkelig var den hinnen nederst mot øyelokket. Jeg er vant til å ha helt klare øyehviter, liksom. Den hinnen er ikke misfarget eller betent eller noe, men jeg ser tydelig at det er noe der.. Veldig godt forklart. Det er på begge øyne, men mest på det høyre..

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar :)

Det jeg syns var så merkelig var den hinnen nederst mot øyelokket. Jeg er vant til å ha helt klare øyehviter, liksom. Den hinnen er ikke misfarget eller betent eller noe, men jeg ser tydelig at det er noe der.. Veldig godt forklart. Det er på begge øyne, men mest på det høyre..

Ikke unormalt at man kan få litt slim der som ser ut som en hinne. Prøv å dryppe, evt bestill en time. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...