Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Jeg har barn som foreløpig tar marrematikken lett. Oppgavene på skolen går veldig fort. Det det er satt av en time til er de ofte ferdige med på 10 minutter. Lærerene er jo enige i at de skal få ekstra utfordringer, men de går ikke lære noe mer. De får bare masse oppgaver på omtrent samme nivå. Nå holder de på med brøk. Da gjør de først alle oppgavene i egen bok. Deretter gjør de brøkoppgavene i en annen bokserie for trinnet over og for to trinn over, men det er bare repetisjonsoppgaver. De får aldri utfordrende oppgaver og aldri mattekekser. Er det ikke vanlig at lærerene finner frem til noen oppgaver som de må jobbe litt for å få til? Jeg er selvfølgelig glad for at de får mengdetrening, men det hadde vært så fint om de fikk noen skikkelige utfordringer også. Anonymkode: d430b...3e6
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Jeg har to som tar matte lett. Han ene følger vanlig undervisning med ekstra oppgaver som er litt vanskeligere, men likevel på nivå med trinnet. Det er riktig for han, selv om han tar det lett. Han andre har nå ekstra bok to trinn over det han går i og han kommer mest sannsynlig til å være med i timene til en klasse to trinn over til neste år. Det er riktig for han. Anonymkode: 599d2...bb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå