Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Hei! Ny her på forumet! Uansett. Kort fortalt er barnefar voldelig, aggressiv og konfliktsøkende. Aldri brydd seg om mini,vært en veldig fraværende pappa. Han har plutselig stevnet meg for retten hvor han ønsket full omsorg for barnet. Han gikk derfra med samvær en natt annenhver helg, noe som er mindre enn hva jeg i utgangspunktet tilbydde. (samvær er under tilsyn av mange grunner). Uansett. Vi skal ordne en samværsavtale, hvor alt er spesifisert pga konfliktnivået (barnevernet anbefalte meg dette pga alt han gjør for å ødelegge for meg/mine). Vi har pr idag felles foreldreansvar. Det jeg ønsker en tilbakemelding på, er som følger... Hvis det står i samværsavtalen at mor har foreldreansvar alene og han skriver under på dette, er det da gyldig? Altså som i at da er det mor som har foreldreansvar alene? Fant en ferdig samværsavtale på nett hvor denne setningen sto veldig gjemt. Håper på at han ikke ser/tenker over dette og skriver under. Men er det nok at han skriver under dette, til at jeg da har foreldreansvaret alene? Hvis dette går igjennom, at han skriver under, hvordan får jeg "tinglyst" dette? Slik at alle etater ol ser at foreldreansvaret står på meg ene og alene? Grunnen til at jeg ønsker foreldreansvaret aleine er fordi han nekter å samarbeide. Som eksempel nekter han å skrive under på sparekonto til barnet, ikke pass etc. Med foreldreansvar alene slipper jeg hvertfall å måtte forholde meg til han i slike settinger.. Ønsker at mini feks skal få sparekonto, uten at dette blir en kjempekonflikt når han uansett nekter å skrive under. Hvis noen har negative innvendinger på hva jeg tenker å gjøre, ber jeg dere pent scrolle forbi. Det er mye som ligger for grunn til at jeg ønsker dette, og jeg setter stor pris på tilbakemeldinger hvis noen vet det Anonymkode: e8f0e...21f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Selvom han hadde skrevet det fra seg på den ene eller andre måten så kan han få det tilbake like lett. Been there... Men ja, det er gyldig tror jeg, så lenge det står der. Her skrev jeg ut skjema og fikk han til å levere på skatteetaten eller hvor det nå var, men han fikk det tilbake i retten når han innså hva det innebar Anonymkode: 90b77...ff0
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 Men må det være ett eget skjema, eller tror du det er nok med at det er banket inn i en samværsavtale? Takker for svar. -TS Anonymkode: e8f0e...21f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Det må nok meldes til rette instans, så rimelig sikker på at det må være på eget skjema . Men ring skatteetaten og hør, mener det er de som skal ha det Anonymkode: 90b77...ff0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå