Gå til innhold

Utvikle pollenallergi som godt voksen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri tidligere i mitt 42 år gamle liv vært allergisk mot noe, verken matvarer, gress, pollen etc. Men, de siste par årene har jeg merket at jeg blir plaget av tett nese, kløende øyne og småvondt i hodet hver vår. Når kollegaer beskriver sin pollenallergi høres det ut som det er det jeg har en variant av. Er det mulig å plutselig bli allergisk i 40-årene? Og har dere noen råd; bør jeg sjekke hos lege da det er noe som kan hjelpe meg med milde men allikevel plagsomme virkninger? På forhånd takk for svar! 

Anonymkode: 176a3...832

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint og både bli og bli kvitt allergi uansett alder. Min mega-allergiske yngre søster som gikk mer eller mindre rundt i en døs i allergisesongen som ung, ble plutselig kvitt allergien sin som noen-og-tredve-åring, eller hun gav den videre til meg...  som aldri hadde hatt et snev av pollenallergi før. Kunne godt tenkt meg en litt annen "gave" enn det der...

Skrevet

Jeg utviklet sterk pollenallergi sent i tyveårene. Legen sa det var mange som fikk det i voksen alder.

Skrevet

Har dere tatt noen medisiner for allergien som hjelper? 

Skrevet

Jeg var ikke allergisk mot noe før, men har utviklet allergi for både div dyr og pollen etter jeg ble voksen. I pollensesongen er jeg så trøtt at jeg omtrent sovner på jobb..

Anonymkode: 86981...e75

Skrevet

Mannen min fikk for et par år siden plutselig pollenallergi, gress. Så ille at han lå rett ut, trodde først han hadde fått influensa, men skjønte etterhvert at de kanskje var allergi. Og han ble bedre når han begynte å ta allergitabletter.

Hadde aldri hatt det før, men har flere i nær familie som er veldig plaget, så han hadde nok bare hatt flaks som ikke fikk det før han var 38.

Anonymkode: 34abc...667

Skrevet

Yes. Jeg fikk pollenallergi i 2008 (30 år). Det var en sesong jeg var mye eksponert for pollen (hjemme i permisjon). Trodde det var bihulebetennelse og forstod ingenting.. 😒

Skrevet

Jeg fikk også pollenallergi i voksen alder. Aerius hjelper👍🏻

Anonymkode: c87b7...39a

Skrevet

Jeg og mamma fikk det samme år, jeg som 18 åring og mamma som 42 åring :( Mamma er ikke så plaget som meg, har blitt bedre igjen, mens jeg er ekstrem plaget 

Anonymkode: 9c849...7fe

Skrevet

Da er det nok pollenallergi som har kommer over meg. Har zyrtec stående så mulig jeg prøver et par doser av det. Er som sagt ikke så veldig plaget men slitsomt å føle seg konstant tett og med lett hodepine på jobb. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...