Gå til innhold

Forkjølelse som ikke gå over

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 uker siden ble jeg forkjølt å måtte holde senga. Var så frisk i 1 uke så ble jeg forkjølt atter en gang enda værre enn første gang. Det er nå ca 2 uker siden, og jeg er enda i dårlig form. Vondt i halsen, røff stemme, nese som er tett og harker opp slim hele tida. Sånn typ mørkegrønt skikkelig seigt slim (sorry for detaljer) og er generelt sliten og har vondt i hodet. Men føler ikke selv det er ille nok til å være borte fra jobb, så er jo her. Men bør man oppsøke lege når det går så lang tid uten å bli bedre?

Anonymkode: 2701f...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som allergi

Anonymkode: b7516...3f0

Skrevet

Ta en allergitest hos legen. 

Ungene har vi vært litt usikkre på for hun ene har vært så rar i vinter. Tatt test på hun før uten noe utslag. I vinter har kaninen bodd inne, den pleide å bo ute når kompisen levde. Hun var mye med den og sommerstid var den inne og ute omhverandre. Så vi ga henne en allergipille fra mannen bare for å se om det ga noen reaksjon. Samme pille som hun har pga atopisk eksem, men hun har ikke brukt de på mange år. Forkjølelsen og den følelsen hun hadde i kroppen ga sg ganskefort, ble ikke bra men hun merket forbedring. Da ble det ny test hos legen og hun reagerer på kanin og hund, mulig noe mer men vi sjekket for kanin, katt og hund siden vi har katt og vurderte hund. Heldigvis reagerer hun bare på kaninen når hun koser med den, så ikke ett problem at han går løst i huset. Han flytter nok ut etterhvert igjen, men hun syns det er så koselig at han rusler rundt her også. Rar liten skapning.

Og du høres ganske lik ut som mannen er når han ikke har tatt medisiner. Han ser, høres og han føler seg skikkelig forkjølet. 

Anonymkode: d680c...280

Skrevet

Jeg hadde det likedan. Dro til legen der det ble tatt prøver av bihulene. Viste seg at jeg hadde parainfluensa 3 som hadde banet vei for en finfin infeksjon av gule stafylokokker.

Anonymkode: 5519a...8b0

Skrevet

Tror det går noe langvarig, i alle fall her jeg bor. Ei venninne var skikkelig forkjøla i 2 måneder før det ga seg. Selv har jeg akkurat begynt på uke 3 med vond hals, snørr og slimhoste (hoster heele tiden).

Anonymkode: 6dc78...3fb

Skrevet

Det grønne slimet tyder på betennelse se, hva med lungebetennelse som komplikasjon?

Anonymkode: 1552b...c3c

Skrevet

Allergi ja, det tenkte jeg ikke på en gang. Ble testa for allergier 4-5 år siden uten utslag, men det kan kanskje endre seg. Tror ikke det er lungebetennelse, virker som slimet i halsen renner ned fra nesa, og idag begynte jeg å spytte blod også :/ Om jeg ikke blir bedre til i morgen tenker jeg at jeg tar en telefon til legen?

HI

Skrevet

Hadde samme runde som deg. Startet med parainfluensa med bihulebetennelse. Så var jeg syk i to måneder. Ble akutt syk og de tok ny test jeg hadde da tre aktive virus. To av de var på nedadgående så det var den tredje som slo meg ut. Ikke uvanlig at virus avløser hverandre. 

Anonymkode: 9684a...567

Skrevet

Huff stakkar deg, er slitsomt når det går så lang tid. Er så kjipt å sitte på jobb å være for frisk til å være hjemme, men likevel sliten nok til å ikke klare jobbe så mye man bør. Virus kan man jo ikke få bukt med uansett :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...