Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 Med naboen tett innpå: AT DERE ORKER? Hvordan får dere noe privatliv i det hele tatt? Vi bor i Follo og her har det kommet endel nye boliger de siste årene. Et helt nytt boligfelt. ALLE husene er bygget helt tett innpå hverandre, dvs at husene står vegg i vegg. Verandaen til naboen berører ytterveggen din. Så man får ikke privatliv.. tenker bare off... at noen orker!? Har vært i bursdagsselskaper i noen av husene og får nesten klaus av å være der. Skjønner ikke at noen vil ha det sånn. Og ikke skjønner jeg hvordan de klarer å lage flere unger heller, med naboen 180 cm unna FOrklar! Hva liker du med å bo klin inntil andre naboer? Å alltid måtte hilse hver gang du går ut døra, for der sitter dem alle sammen, klare og venter på å møte folk. Jeg som trodde at man ville utsette seg for noe sånt de 4 mnd i året som de fleste campingplasser er åpne.. der får man jo sitti tett oppå naboen hele sommeren. Men å BO sånn? Uforståelig for meg. Og det er ikke pengene det står på, for de husene selges for 3-4 millioner. At noen vil betale for noe sånt.. nei.. det forstår jeg ikke ass Anonymkode: 10426...069
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 De får nok ikke ny enebolig med hage på de samme stedene til 3-4 mill. Eller en enebolig med hage i det hele tatt med den summen. Anonymkode: 3b94d...21c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: De får nok ikke ny enebolig med hage på de samme stedene til 3-4 mill. Eller en enebolig med hage i det hele tatt med den summen. Anonymkode: 3b94d...21c Jo. Hva er det for en tåpelig kommentar Standarden på husene er ikke særlig god heller og de har ikke hage! Så skal de leke med ungene må de gå opp til barnehagen. haha Huff, dert er trist Anonymkode: 10426...069
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Vi bor i tomannsbolig i gammelt byggefelt. Var og kikket på hus i nytt boligfelt,men det var uaktuelt fordi husene sto tett. Da bor vi heller her vi bor til vi finner hus med litt luft rundt veggene. Tross tomannsbolig føler vi det er avstand til naboen, det er store tomter og vi har uteplassen på hver vår side av huset. Anonymkode: 25586...af2
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo. Hva er det for en tåpelig kommentar Standarden på husene er ikke særlig god heller og de har ikke hage! Så skal de leke med ungene må de gå opp til barnehagen. haha Huff, dert er trist Anonymkode: 10426...069 Ok, her får du ikke mye enebolig med hage for 3-4 mill. Da må du opp i minst 5-7 mill. Så vi bor i rekkehus siden vi ikke har 5-7 mill til enebolig. Heldigvis egen hageflekk og mye grøntområder både i borettslaget og rundt. Anonymkode: 3b94d...21c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i tomannsbolig i gammelt byggefelt. Var og kikket på hus i nytt boligfelt,men det var uaktuelt fordi husene sto tett. Da bor vi heller her vi bor til vi finner hus med litt luft rundt veggene. Tross tomannsbolig føler vi det er avstand til naboen, det er store tomter og vi har uteplassen på hver vår side av huset. Anonymkode: 25586...af2 Godt de har tenkt litt når de bygde det da! Her har alle uteplassen på samme side, så sitte de ute på terrassen må de sitte 2 meter unna naboen. Og høre alt de sier. Må være verre enn å bo i blokk, der har man i det minste noe privatliv. Anonymkode: 10426...069
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #7 Skrevet 28. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok, her får du ikke mye enebolig med hage for 3-4 mill. Da må du opp i minst 5-7 mill. Så vi bor i rekkehus siden vi ikke har 5-7 mill til enebolig. Heldigvis egen hageflekk og mye grøntområder både i borettslaget og rundt. Anonymkode: 3b94d...21c Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: 10426...069
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 For et meningsløst innlegg. Hvorfor bor folk i blokk eller rekkehus? Hvorfor bor folk trangt, mye bedre å kjøpe seg et større hus. Du høres bittelitt tett ut. Anonymkode: 26582...b66
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: For et meningsløst innlegg. Hvorfor bor folk i blokk eller rekkehus? Hvorfor bor folk trangt, mye bedre å kjøpe seg et større hus. Du høres bittelitt tett ut. Anonymkode: 26582...b66 Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. "Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna Anonymkode: 10426...069
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: 10426...069 Hvorfor har dere bare 300 kvm hage? Det er mindre enn vi har med rekkehus. Skal jeg bytte ut rekkehuset med enebolig og mer vedlikehold må det minst være 1 mål tomt. Anonymkode: 3b94d...21c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 Vi bor ikke på et nytt boligfelt, men i en gate hvor husene står ganske tett! Alle har likevel store hager på baksiden av husene! jeg elsker å bo sånn! Elsker at ungene bare stikker ut og finner naboungene å leke med - særlig nå på denne tiden av året! De sykler, er inn og ut hos hverandre og koser seg.. må hentes inn ved middagstid eller leggetid. Det er også kjempesosialt for oss voksne! Sitter stadig på trappa med en kaffekopp og skravler med naboen eller de som kommer forbi. samtidig har vi blitt enige om noen kjøreregler, særlig når det gjelder ungene. Det er helt greit å si at det ikke passer, at de må gå hjem osv! elsker å bo sånn! Men det er meg.. søsteren min elsker å bo på småbruket sitt langt unna alt og alle! Vi er alle forskjellige! Anonymkode: 9860c...eec
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 Det hele kommer an på livssituasjon. Ung og singel, familie, pensjonist og økonomi. Noen er nok mer sosiale en Hi også. Noen har tross alt campingvogn og stortrives. Vi velger å bygge tomannsbolig istedenfor enebolig. Skal bo i en del i 12 mnd. slippe 28% skatt, selge, være gjeldsfri med penger på bok. Valget er 3-roms med 4.mill lån (3.mill egenkap) i Oslo eller enebolig med like mye i lån, bare mer plass, eller tomannsbolig, gjeldsfri med millioner på bok og ekstra leieinntekter fra utleieleilighet. Småbarnsfamilie i 30-årene. Gleder meg stort til å bo i tomannsbolig kontra enebolig Anonymkode: a5a44...95c
Superdolly Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 Du trenger ikke forstå det. Du sier at de ikke vil flytte. Da må du nesten bare anta at de trives der de er og at de liker å bo slik. Du sier at husene ikke er fine. Men "fin" er ikke en objektiv størrelse. De som bor der, synes sikkert det er fint, for de vil ikke flytte derfra. Noen mennesker liker å bo langt unna naboer. Noen mennesker kan nesten ikke komme tett nok på naboer. Vi er forskjellige, og er ikke det fint? Du kan sitte og være kjempefornøyd med ditt eget valg. De som bor slik du beskriver, kan være kjempefornøyd med sitt valg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor. Anonymkode: 10426...069 300 kvm hage er jo ingenting.... Anonymkode: adadc...c83
*Miss Marple* Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. "Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna Anonymkode: 10426...069 De liker vel å bo tett da? Folk har forskjellig smak, vet du.
topaz Skrevet 28. mars 2017 #16 Skrevet 28. mars 2017 Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Er vanskelig å gi et godt argument, fordi det handler om smak og behag og en rekke andre små omstendigheter som er helt individuelle for alle. Jeg kunne ikke tenke meg å bo i et hus med en stor hage og bo langt fra folk. Tror neppe mine argumenter for den preferansen ville overbevist deg om at du bor på en dårlig måte av den grunn. Fint er det, for da slipper vi å konkurrere om samme boliger. Jeg vokste opp i rekkehus som lå ganske tett. Gikk man ut i gata hadde man ALLTID noen å leke med. Det var alltid noen voksne i nærheten som man kjente, så det var trygt selv om ikke dine egne foreldre holdt øye med deg. Dessuten liker jeg å høre at det bor folk rundt meg. Er ikke spesielt sensitiv for vanlige bolyder som dukker opp fra naboen. Men det er bare meg.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #17 Skrevet 28. mars 2017 Jeg bor i rekkehus og er strålende fornøyd. Kunne sikkert fått en flott enebolig i midten av ingenting for samme prisen, men det vil jeg ikke. Kan bli observert av naboer både på altanen og i hagene foran og bak huset, men det går helt fint. Barna har mange venner i nabolaget, noen å gå med til og fra skolen og kort vei til det meste. Sjelden jeg hører noe lyder fra naboene, har vel solide vegger for jeg hører faktisk ikke vaskemaskinen deres en gang. Jeg har også kort gangavstand til flere ulike busslinjer så strengt tatt klarer jeg meg uten bil. De fleste velger vel bolig etter økonomi, smak og behag. Jeg har venner i villa og venner i blokk, de fleste er utrolig nok ganske fornøyd med å bo der de bor. Anonymkode: 67546...1c8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2017 #18 Skrevet 29. mars 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. "Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna Anonymkode: 10426...069 Kanskje de liker å bo akkurat der, ikke ti min unna. Kanskje de liker nytt hus uten mye vedlikehold. Kanskje de ikke ønsker hage fordi de ikke er glad i å holde på med sånt. Folk er ulike! Personlig elsker jeg å bo i blokk på få kvadratmeter med familien min. Nettopp av de grunnene over. Anonymkode: 0b50b...623
Sommerfeeling Skrevet 29. mars 2017 #19 Skrevet 29. mars 2017 Jeg har veldig lyst på enebolig, med stor hage, men jeg har ikke råd. Jeg har kun råd til rekkehus, hvor jeg har naboene på andre siden av gjerdet. Jo, jeg kan jo flytte, men da må jeg flytte ut på landet, vekk fra familien og jeg må dra barna ut av nærmiljøet. Det er ikke så enkelt, eller kanskje du har et mål om å provosere, å lage diskusjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå