Gå til innhold

Dere som bor i boligfelt


Anbefalte innlegg

Skrevet

Med naboen tett innpå:

AT DERE ORKER? Hvordan får dere noe privatliv i det hele tatt? Vi bor i Follo og her har det kommet endel nye boliger de siste årene. Et helt nytt boligfelt. ALLE husene er bygget helt tett innpå hverandre, dvs at husene står vegg i vegg. Verandaen til naboen berører ytterveggen din. Så man får ikke privatliv.. tenker bare off... at noen orker!?

Har vært i bursdagsselskaper i noen av husene og får nesten klaus av å være der. Skjønner ikke at noen vil ha det sånn. Og ikke skjønner jeg hvordan de klarer å lage flere unger heller, med naboen 180 cm unna :P 

 

FOrklar! Hva liker du med å bo klin inntil andre naboer? Å alltid måtte hilse hver gang du går ut døra, for der sitter dem alle sammen, klare og venter på å møte folk. 

Jeg som trodde at man ville utsette seg for noe sånt de 4 mnd i året som de fleste campingplasser er åpne.. der får man jo sitti tett oppå naboen hele sommeren. Men å BO sånn? Uforståelig for meg. Og det er ikke pengene det står på, for de husene selges for 3-4 millioner. 

At noen vil betale for noe sånt.. nei.. det forstår jeg ikke ass

Anonymkode: 10426...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får nok ikke ny enebolig med hage på de samme stedene til 3-4 mill. Eller en enebolig med hage i det hele tatt med den summen.

Anonymkode: 3b94d...21c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De får nok ikke ny enebolig med hage på de samme stedene til 3-4 mill. Eller en enebolig med hage i det hele tatt med den summen.

Anonymkode: 3b94d...21c

Jo. Hva er det for en tåpelig kommentar :P Standarden på husene er ikke særlig god heller og de har ikke hage! Så skal de leke med ungene må de gå opp til barnehagen. haha

Huff, dert er trist 

Anonymkode: 10426...069

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig i gammelt byggefelt. Var og kikket på hus i nytt boligfelt,men det var uaktuelt fordi husene sto tett. Da bor vi heller her vi bor til vi finner hus med litt luft rundt veggene. 

Tross tomannsbolig føler vi det er avstand til naboen, det er store tomter og vi har uteplassen på hver vår side av huset.

Anonymkode: 25586...af2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jo. Hva er det for en tåpelig kommentar :P Standarden på husene er ikke særlig god heller og de har ikke hage! Så skal de leke med ungene må de gå opp til barnehagen. haha

Huff, dert er trist 

Anonymkode: 10426...069

Ok, her får du ikke mye enebolig med hage for 3-4 mill. Da må du opp i minst 5-7 mill.

Så vi bor i rekkehus siden vi ikke har 5-7 mill til enebolig. Heldigvis egen hageflekk og mye grøntområder både i borettslaget og rundt.

Anonymkode: 3b94d...21c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i tomannsbolig i gammelt byggefelt. Var og kikket på hus i nytt boligfelt,men det var uaktuelt fordi husene sto tett. Da bor vi heller her vi bor til vi finner hus med litt luft rundt veggene. 

Tross tomannsbolig føler vi det er avstand til naboen, det er store tomter og vi har uteplassen på hver vår side av huset.

Anonymkode: 25586...af2

Godt de har tenkt litt når de bygde det da! Her har alle uteplassen på samme side, så sitte de ute på terrassen må de sitte 2 meter unna naboen. Og høre alt de sier. Må være verre enn å bo i blokk, der har man i det minste noe privatliv. 

Anonymkode: 10426...069

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, her får du ikke mye enebolig med hage for 3-4 mill. Da må du opp i minst 5-7 mill.

Så vi bor i rekkehus siden vi ikke har 5-7 mill til enebolig. Heldigvis egen hageflekk og mye grøntområder både i borettslaget og rundt.

Anonymkode: 3b94d...21c

Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill

Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor.

Anonymkode: 10426...069

Skrevet

For et meningsløst innlegg. 

Hvorfor bor folk i blokk eller rekkehus?

Hvorfor bor folk trangt, mye bedre å kjøpe seg et større hus. 

Du høres bittelitt tett ut. 

Anonymkode: 26582...b66

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For et meningsløst innlegg. 

Hvorfor bor folk i blokk eller rekkehus?

Hvorfor bor folk trangt, mye bedre å kjøpe seg et større hus. 

Du høres bittelitt tett ut. 

Anonymkode: 26582...b66

Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. 

"Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna

Anonymkode: 10426...069

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill

Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor.

Anonymkode: 10426...069

Hvorfor har dere bare 300 kvm hage? Det er mindre enn vi har med rekkehus. Skal jeg bytte ut rekkehuset med enebolig og mer vedlikehold må det minst være 1 mål tomt.

Anonymkode: 3b94d...21c

Skrevet

Vi bor ikke på et nytt boligfelt, men i en gate hvor husene står ganske tett! Alle har likevel store hager på baksiden av husene!

jeg elsker å bo sånn! 

Elsker at ungene bare stikker ut og finner naboungene å leke med - særlig nå på denne tiden av året! De sykler, er inn og ut hos hverandre og koser seg.. må hentes inn ved middagstid eller leggetid.

Det er også kjempesosialt for oss voksne! Sitter stadig på trappa med en kaffekopp og skravler med naboen eller de som kommer forbi.

samtidig har vi blitt enige om noen kjøreregler, særlig når det gjelder ungene. Det er helt greit å si at det ikke passer, at de må gå hjem osv!

elsker å bo sånn! Men det er meg.. søsteren min elsker å bo på småbruket sitt langt unna alt og alle! Vi er alle forskjellige!

 

Anonymkode: 9860c...eec

Skrevet

Det hele kommer an på livssituasjon. Ung og singel, familie, pensjonist og økonomi. Noen er nok mer sosiale en Hi også. Noen har tross alt campingvogn og stortrives. 

Vi velger å bygge tomannsbolig istedenfor enebolig. Skal bo i en del i 12 mnd. slippe 28% skatt, selge, være gjeldsfri med penger på bok. Valget er 3-roms med 4.mill lån (3.mill egenkap) i Oslo eller enebolig med like mye i lån, bare mer plass, eller tomannsbolig, gjeldsfri med millioner på bok og ekstra leieinntekter fra utleieleilighet. Småbarnsfamilie i 30-årene.

Gleder meg stort til å bo i tomannsbolig kontra enebolig :) 

Anonymkode: a5a44...95c

Skrevet

Du trenger ikke forstå det. Du sier at de ikke vil flytte. Da må du nesten bare anta at de trives der de er og at de liker å bo slik. 

Du sier at husene ikke er fine. Men "fin" er ikke en objektiv størrelse. De som bor der, synes sikkert det er fint, for de vil ikke flytte derfra. 

Noen mennesker liker å bo langt unna naboer. Noen mennesker kan nesten ikke komme tett nok på naboer. Vi er forskjellige, og er ikke det fint?

Du kan sitte og være kjempefornøyd med ditt eget valg. De som bor slik du beskriver, kan være kjempefornøyd med sitt valg.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men da bor du ikke her jeg bor. Vi har 150 kvm + 300 kvm hage. Til hva da.. 2 mill

Men de vil bo sånn. De kan flytte 10 min unna og få noe mye større og bedre. Men de vil ikke, de vil bo sånn... og jeg skjønner ikke hvorfor.

Anonymkode: 10426...069

300 kvm hage er jo ingenting.... 

Anonymkode: adadc...c83

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. 

"Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna

Anonymkode: 10426...069

De liker vel å bo tett da? Folk har forskjellig smak, vet du. 

Skrevet

Folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Er vanskelig å gi et godt argument, fordi det handler om smak og behag og en rekke andre små omstendigheter som er helt individuelle for alle. Jeg kunne ikke tenke meg å bo i et hus med en stor hage og bo langt fra folk. Tror neppe mine argumenter for den preferansen ville overbevist deg om at du bor på en dårlig måte av den grunn. :)

Fint er det, for da slipper vi å konkurrere om samme boliger.

Jeg vokste opp i rekkehus som lå ganske tett. Gikk man ut i gata hadde man ALLTID noen å leke med. Det var alltid noen voksne i nærheten som man kjente, så det var trygt selv om ikke dine egne foreldre holdt øye med deg. Dessuten liker jeg å høre at det bor folk rundt meg. Er ikke spesielt sensitiv for vanlige bolyder som dukker opp fra naboen. Men det er bare meg. 

Skrevet

Jeg bor i rekkehus og er strålende fornøyd.  Kunne sikkert fått en flott enebolig i midten av ingenting for samme prisen, men det vil jeg ikke.  Kan bli observert av naboer både på altanen og i hagene foran og bak huset, men det går helt fint.  Barna har mange venner i nabolaget, noen å gå med til og fra skolen og kort vei til det meste. Sjelden jeg hører noe lyder fra naboene, har vel solide vegger for jeg hører faktisk ikke vaskemaskinen deres en gang.  Jeg har også kort gangavstand til flere ulike busslinjer så strengt tatt klarer jeg meg uten bil. 

De fleste velger vel bolig etter økonomi, smak og behag. Jeg har venner i villa og venner i blokk, de fleste er utrolig nok ganske fornøyd med å bo der de bor. 

Anonymkode: 67546...1c8

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, svar på det da for søren? Du har visst ikke noe godt svar. For en idiotisk kommentar. 

"Vi er fattige og hadde bare råd til hus som kosta 700 000", forstår jeg. Men disse koster mange mill. Og man får ekstremt mye finere hus 10 min unna

Anonymkode: 10426...069

Kanskje de liker å bo akkurat der, ikke ti min unna. Kanskje de liker nytt hus uten mye vedlikehold. Kanskje de ikke ønsker hage fordi de ikke er glad i å holde på med sånt. Folk er ulike!

 

Personlig elsker jeg å bo i blokk på få kvadratmeter med familien min. Nettopp av de grunnene over.

Anonymkode: 0b50b...623

Skrevet

Jeg har veldig lyst på enebolig, med stor hage, men jeg har ikke råd.

Jeg har kun råd til rekkehus, hvor jeg har naboene på andre siden av gjerdet.

Jo, jeg kan jo flytte, men da må jeg flytte ut på landet, vekk fra familien og jeg må dra barna ut av nærmiljøet.

 

Det er ikke så enkelt, eller kanskje du har et mål om å provosere, å lage diskusjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...