Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 som kommunikasjonsrådgiver. Etter at de fikk bevilget en halv million ekstra fra staten. God bruk av skattepengene våre? Anonymkode: 1f4dc...3ba
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Flott at de ansatte en kvinne, akkurat det var jo en god bruk av pengene. Men vi burde kunne få se ansiktet hennes. Kanskje de er tre forskjellige kvinner som bytter på å gjøre samme jobb der inne bak niquaben. Eller kanskje hun sitter der og geiper til de hun snakker med ien at de merker det. Skulle tatt seg ut om jeg begynte med finlandshette på jobben. Anonymkode: e4b35...aba
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 Hvorfor skal de få bevilget noe som helst egentlig? Hva er det for et sykt opplegg? Anonymkode: 8de71...abf
sug lut Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Kommunikasjon og nikab er gjensidig utelukkende, bortsett fra det man kommuniserer ved å velge å bruke den, hvilket ikke er spesielt heldig.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 ...dessuten kommer det trolig til å b lir forbudt med niquab i slike offentlige stillingen i løpet av 2017, så da må hun enten slutte eller vise ansikter sitt. Å dekke til fjeset er en uting - ansiktsuttrykk og mimikk er jo en viktig del av den mellommenneskelige kommunikasjonen, Anonymkode: e4b35...aba
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: ...dessuten kommer det trolig til å b lir forbudt med niquab i slike offentlige stillingen i løpet av 2017, så da må hun enten slutte eller vise ansikter sitt. Å dekke til fjeset er en uting - ansiktsuttrykk og mimikk er jo en viktig del av den mellommenneskelige kommunikasjonen, Anonymkode: e4b35...aba Islamsk Råd er ikke offentlig, altså Anonymkode: 1c704...e64
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #7 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Islamsk Råd er ikke offentlig, altså Anonymkode: 1c704...e64 Nei, men de mottar offentlig støtte. Anonymkode: e4b35...aba
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men de mottar offentlig støtte. Anonymkode: e4b35...aba Det gjelder veldig mange, som for eksempel vellet, idrettslaget, veldig mange aviser, leger, tannleger, musikkpris, fosterhjem, politiske partier osv. Anonymkode: 9f3d8...6ac
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 De spotter det norske samfunnet på det groveste. Anonymkode: 1f4dc...3ba
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder veldig mange, som for eksempel vellet, idrettslaget, veldig mange aviser, leger, tannleger, musikkpris, fosterhjem, politiske partier osv. Anonymkode: 9f3d8...6ac Den dagen tannlegen min har niqab på seg, så bytter jeg gitt. Samme med leger og idrettstrenere. Anonymkode: 8de71...abf
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Den dagen tannlegen min har niqab på seg, så bytter jeg gitt. Samme med leger og idrettstrenere. Anonymkode: 8de71...abf Det har du selvfølgelig mulighet til, ettersom det nettopp ikke er offentlige stillinger. Anonymkode: 9f3d8...6ac
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 Syntes overskriften i avisen var utrolig festlig. "Her er Islamsk fellesråds nye ansikt" og så et bilde hvor du ikke ser noe ansikt. både tragisk og komisk Anonymkode: 7de16...174
sug lut Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 Enten skyter de seg selv i foten i vanvare eller så vil de bare provosere fram mer mistro. Ingen av delene er særlig imponerende.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 Nikab er et muslimsk plagg, derfor er det ok å bruke det når du er ansatt i en muslimsk organisasjon. Jeg hadde blitt paff om jeg traff en legesekretær med nonne-drakt, men som sekretær i klosterkomiteen er den drakta innafor. Flott om det blir en debatt blant muslimene om dette plagget, så dette synes jeg er helt ok. Mye verre med det som ikke får komme opp til offentlighet og debatt, det blir som en trykkoker. Fram i lyset med både nikab og nettroll og nisseluer. Anonymkode: 98ded...2de
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 Ja, for vi må aldri stille krav til muslimer. Uansett hva slags idioti de foretar seg, kaster vi penger etter dem. Anonymkode: 1f4dc...3ba
Yellow Brick Road Skrevet 28. mars 2017 #16 Skrevet 28. mars 2017 (endret) 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nikab er et muslimsk plagg, derfor er det ok å bruke det når du er ansatt i en muslimsk organisasjon. Jeg hadde blitt paff om jeg traff en legesekretær med nonne-drakt, men som sekretær i klosterkomiteen er den drakta innafor. Flott om det blir en debatt blant muslimene om dette plagget, så dette synes jeg er helt ok. Mye verre med det som ikke får komme opp til offentlighet og debatt, det blir som en trykkoker. Fram i lyset med både nikab og nettroll og nisseluer. Anonymkode: 98ded...2de Uenig. Jeg ville ha reagert om en kvinne i nonnedrakt ble "ansiktet" utad i Kirkerådet eller en annen kirkelig / kristen organisasjon, like mye som jeg reagerer på at at en kvinne i Nikab skal være "muslimsk ansikt utad". De aller fleste muslimer bruker ikke slike plagg, og dette blir feil signaler å sende både til ikke-muslimer, men muslimske kvinner. Det siste er kanskje det verste. "Skal du som kvinne bli ansatt hos oss, så må du dekke deg til og ikke vise ansiktet ditt" - det er ikke bra. Jeg er også redd for at det kan skape enda større forskjell mellom "oss" og "dem". Jeg snakket med en muslimsk venninne av meg i dag, og hun var veldig opprørt over dette. Det skjønner jeg godt. Endret 28. mars 2017 av Yellow Brick Road
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #17 Skrevet 28. mars 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, for vi må aldri stille krav til muslimer. Uansett hva slags idioti de foretar seg, kaster vi penger etter dem. Anonymkode: 1f4dc...3ba Å, klapp igjen brødsaksa. Sånne uttalelser er så inderlig barnslige, samtidig som de oser fremmedfrykt og aversjon. Jeg blir kvalm av sånne som deg. Anonymkode: 18f39...66d
MammantilNurket Skrevet 28. mars 2017 #18 Skrevet 28. mars 2017 Kjekt med et nytt ansikt utad, da ...
soleia Skrevet 28. mars 2017 #19 Skrevet 28. mars 2017 (endret) 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å, klapp igjen brødsaksa. Sånne uttalelser er så inderlig barnslige, samtidig som de oser fremmedfrykt og aversjon. Jeg blir kvalm av sånne som deg. Anonymkode: 18f39...66d Ja vel, kanskje du skulle fått tak i litt kvalmestillande. Kvifor skal ein ikkje stille nokon som helst krav til muslimske organisasjonar og menigheiter for å få statsstøtte? Det er ikkje tvil om at mange av dei predikerar ting som aldri hadde vorte godkjendt i andre organisasjonar, inkl. kristne. feks når det gjeld omskjæring, likestilling, og homofile. Det å forvente mykje mindre av innvandrarar enn av nordmenn er og ei form for diskriminering. Forøvrig er eg mest bekymra for kva signal det sender til muslimske kvinner, at deira "ansikt utad" skal vere ei niqabkledd spøkelsesdame, som meiner dette er det einaste rette plagget om ein skal vere skikkeleg muslim. Hadde vorte veldig provosert om eg var muslim. Endret 28. mars 2017 av soleia
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #20 Skrevet 28. mars 2017 7 minutter siden, soleia skrev: Ja vel, kanskje du skulle fått tak i litt kvalmestillande. Kvifor skal ein ikkje stille nokon som helst krav til muslimske organisasjonar og menigheiter for å få statsstøtte? Det er ikkje tvil om at mange av dei predikerar ting som aldri hadde vorte godkjendt i andre organisasjonar, inkl. kristne. feks når det gjeld omskjæring, likestilling, og homofile. Det å forvente mykje mindre av innvandrarar enn av nordmenn er og ei form for diskriminering. Forøvrig er eg mest bekymra for kva signal det sender til muslimske kvinner, at deira "ansikt utad" skal vere ei niqabkledd spøkelsesdame, som meiner dette er det einaste rette plagget om ein skal vere skikkeleg muslim. Hadde vorte veldig provosert om eg var muslim. Min reaksjon var i all hovedsak til språket, i mye større grad enn til innholdet. Det er fullt mulig å skrive en kritisk kommentar uten å bruke nesten-rasistiske ord og formuleringer. Beklager at jeg ikke var presis nok i min språkbruk, jeg heller. Anonymkode: 18f39...66d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #22 Skrevet 28. mars 2017 Er det dette som er å ta et steg, eller ti, tilbake? Anonymkode: 2d9d9...766
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #23 Skrevet 28. mars 2017 11 minutter siden, Blair Waldorf skrev: helt sykt spør du meg Er det din mening? Anonymkode: cbc51...7b9
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #24 Skrevet 28. mars 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Syntes overskriften i avisen var utrolig festlig. "Her er Islamsk fellesråds nye ansikt" og så et bilde hvor du ikke ser noe ansikt. både tragisk og komisk Anonymkode: 7de16...174 Flirte litt da jeg så overskriften jeg også, hvilke ansikt da?? Ser jo bare et par øyne under der Anonymkode: bc842...82f
Hjertefru Skrevet 28. mars 2017 #25 Skrevet 28. mars 2017 Jaja. Kom ikke her og si at IRN ikke har sans for humor og ironi ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå