Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 HVER SOMMER.. leser man om barn som har dødd fordi foreldrene har latt dem sitte i varme biler. De blir overopphetet og "kokt". Jeg gruer meg så jævlig til å lese om det i nyhetene Allerede nå kan det begynne å bli varmt i bilen i sola........ Anonymkode: d1b6b...46c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #2 Skrevet 28. mars 2017 Ja, vi skal passe på, men nei, det er ikke noe stort problem. Bekymre deg heller for de farene som er betydelige, som at barnet ditt skal ta selvmord eller overdose. Det er det mye mer sansynlig at skjer. Anonymkode: bc78f...333
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, vi skal passe på, men nei, det er ikke noe stort problem. Bekymre deg heller for de farene som er betydelige, som at barnet ditt skal ta selvmord eller overdose. Det er det mye mer sansynlig at skjer. Anonymkode: bc78f...333 Nei, ingen 2-åringer tar selvmord. Jeg snakker om utlandet, hver sommer er det stort på nyhetene om at småbarn ble etterlatt i varme biler. Hunder og, men det blir jo noe annet Anonymkode: d1b6b...46c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, ingen 2-åringer tar selvmord. Jeg snakker om utlandet, hver sommer er det stort på nyhetene om at småbarn ble etterlatt i varme biler. Hunder og, men det blir jo noe annet Anonymkode: d1b6b...46c Ser du på utlandet er det diaré som dreper flest toåringer tror jeg. Dødsfall oå grunn av overopphetning i bil er et bitte lite problem som får store overskrifter. Anonymkode: bc78f...333
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #5 Skrevet 28. mars 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser du på utlandet er det diaré som dreper flest toåringer tror jeg. Dødsfall oå grunn av overopphetning i bil er et bitte lite problem som får store overskrifter. Anonymkode: bc78f...333 Hvorfor kverulere? Skal du rasjonalisere hi ved å fortelle at det finnes langt verre og større tragedier? Det tror jeg nemlig hun er klar over. Men jeg er helt enig med deg hi. Det er så ufattelig meningsløst med slike dødsfall. Selvsagt er alle barnedødsfall meningsløse, men denne er så unødvendig og så enkel å unngå. Anonymkode: bb413...5ea
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 Du er vel klar over at det er meningsløst å velge én type tragedie å grue seg til? Anonymkode: da95a...57d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #7 Skrevet 28. mars 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er vel klar over at det er meningsløst å velge én type tragedie å grue seg til? Anonymkode: da95a...57d Absolutt ikke. Vi mennesker engasjerer oss ulikt. Å sette ulike typer tragedier opp mot hverandre er elendig argumentasjon. At HI begynte å tenke på denne type tragedier nå, med det varme været som har vært på østlandet i det siste, er naturlig. Anonymkode: bb413...5ea
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #8 Skrevet 28. mars 2017 ELler du kan tenke at nå blir det heldigvis varmt så langt færre flyktningebarn fryser i hjel i leire rundt omkring. Anonymkode: 4189c...3ea
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #9 Skrevet 28. mars 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke. Vi mennesker engasjerer oss ulikt. Å sette ulike typer tragedier opp mot hverandre er elendig argumentasjon. At HI begynte å tenke på denne type tragedier nå, med det varme været som har vært på østlandet i det siste, er naturlig. Anonymkode: bb413...5ea Greit nok å være oppmerksom på problemstillingen, men å grue seg til varmen fordi et barn kanskje kommer til å dø av overopphetning i bil i Australia er ganske søkt. Hva med heller å glede seg over dem som ikke fryser i hjel? Anonymkode: bc78f...333
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #10 Skrevet 28. mars 2017 Jeg er glad vi har panoramatak som kan åpnes mye på bilen! Og at vi kan styre klimaanlegget fra telefonen og følge med hele tiden på temperaturen. Ikke noe problem å t en rask tur i matbutikken mens hunden eller ungen sitter i bilen selvom det er varmt 👍 Anonymkode: 81d7d...f4b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #11 Skrevet 28. mars 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Absolutt ikke. Vi mennesker engasjerer oss ulikt. Å sette ulike typer tragedier opp mot hverandre er elendig argumentasjon. At HI begynte å tenke på denne type tragedier nå, med det varme været som har vært på østlandet i det siste, er naturlig. Anonymkode: bb413...5ea Jeg setter ikke tragedier opp mot hverandre, men påpeker det meningsløse i å grue seg til -varmen- fordi det muligens gjør at et barn dør i bil. Å bruke energi på å grue seg til en uunngåelig ting, må virkelig bare være meningsløst. Det burde være mulig å finne andre perspektiver på livet i tillegg til å synes synd på barn som omkommer i ulykker. Anonymkode: da95a...57d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #12 Skrevet 28. mars 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg setter ikke tragedier opp mot hverandre, men påpeker det meningsløse i å grue seg til -varmen- fordi det muligens gjør at et barn dør i bil. Å bruke energi på å grue seg til en uunngåelig ting, må virkelig bare være meningsløst. Det burde være mulig å finne andre perspektiver på livet i tillegg til å synes synd på barn som omkommer i ulykker. Anonymkode: da95a...57d Har du drikki for mye kaffe, eller hoppet over den obligatoriske husvasken siden du har så jævlig mye energi du må bruke på å dikte opp, synes og kverulere? Forholde seg til temaet har vi ikke hørt om. Anonymkode: d1b6b...46c
sug lut Skrevet 28. mars 2017 #13 Skrevet 28. mars 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: HVER SOMMER.. leser man om barn som har dødd fordi foreldrene har latt dem sitte i varme biler. De blir overopphetet og "kokt". Jeg gruer meg så jævlig til å lese om det i nyhetene Allerede nå kan det begynne å bli varmt i bilen i sola........ Anonymkode: d1b6b...46c Du kan jo begynne å lese nyheter og ikke underholdning, så slipper du dette fullstendig.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #14 Skrevet 28. mars 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du drikki for mye kaffe, eller hoppet over den obligatoriske husvasken siden du har så jævlig mye energi du må bruke på å dikte opp, synes og kverulere? Forholde seg til temaet har vi ikke hørt om. Anonymkode: d1b6b...46c DET STÅR I OVERSKRIFEN HENNES. 🙄 Anonymkode: da95a...57d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #15 Skrevet 28. mars 2017 Men altså, hva er poenget med å bruke masse energi på å grue deg for noe som du ikke kan kontrollere og forandre? Jeg er en ekte katastrofe tenker og har brukt masse energi på å se for meg diverse mulige katastrofer, og ikke minst prøvd å finne løsninger på et tenkt problem lenge før det muligens kunne oppstå. Det eneste jeg oppnådde var at jeg bekymret meg for ting som ikke ble en realitet, eller noe som skjedde som jeg ikke kunne kontrollere uansett og jeg ble helt utslitt av det. Jeg har nå gått hos psykolog I et halvt år og ser endelig galskapen I hva jeg har gjort mot meg selv. Jeg har påført meg selv mye stress, nakke og skulder plager og generelt en dårlig psykisk helse. Jeg har endelig lært meg å kontrollere tankene mine slik at jeg ikke bruker tid til å grue meg til ting jeg ikke kan kontrollere. Istedefor tar jeg aktive valg om å kutte tankene når de kommer, og styrer de mot eventuelle utfordringer som er reelle og som jeg faktisk kan gjøre noe med. Anonymkode: 3e6f0...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå