Sjusak Skrevet 28. mars 2017 #1 Skrevet 28. mars 2017 når man ikke har erfaring selv? Vi er invitert på hyttetur nær alpinbakken, men ingen av oss har stått slalom/er vedlig drevne på ski. Barna er 9 og 7. Kan vi drive på i barnebakken?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #3 Skrevet 28. mars 2017 Ja det går fint. Jeg prøvde selv for første gang nylig, og det er overraskende enkelt og gøy! Både jeg og jentungen på seks år klarte oss utmerket. Anonymkode: 4f90c...e34
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #4 Skrevet 28. mars 2017 Jeg syns ikke det er greit å sende barn utfor i barnebakken alene når de aldri har stått. Meld dem på kurs eller en privattime første dagen dere skal være det, så lærer de å bremse og kan stå resten av helgen alene. Barn som ikke kan bremse er skumle i bakken. Anonymkode: ab8ff...450
Sjusak Skrevet 28. mars 2017 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2017 Skrev vel ikke noe sted at vi skulle sende dem utfor alene? Men at VI kunne drive på i barnebakken... Det vil si prøve oss forsiktig frem sammen... Starter jo ikke fra topp da. Værre å lære dem "mer" enn oss, også kan ikke vi voksne ploge eller bremse når de setter utfor. Er vel ingen som sender unga utfor alene første gang?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2017 #6 Skrevet 28. mars 2017 29 minutter siden, Sjusak skrev: Skrev vel ikke noe sted at vi skulle sende dem utfor alene? Men at VI kunne drive på i barnebakken... Det vil si prøve oss forsiktig frem sammen... Starter jo ikke fra topp da. Værre å lære dem "mer" enn oss, også kan ikke vi voksne ploge eller bremse når de setter utfor. Er vel ingen som sender unga utfor alene første gang? Det er faktisk skremmende mange som sender utfor barn som ikke kan bremse eller styre☺ Dette voksne vil antagelig klare dette greit hvis dere har går en del langrenn og klarer å overføre det dere kan derfra. I tillegg er voksne oftest mer forsiktige enn barn og tatt ikke unødvendig risiko. Men det beste er selvfølgelig for dere også å få hjelp til å lære teknikk. Anonymkode: ab8ff...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå