Gå til innhold

Trøstespising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har fått hjelp til å overvinne dette? Hva gjorde du og fungerte det totalt eller delvis? Sliter du i dag? 

Trenger hjelp, men synes det er flaut og skammelig så vet ikke hvor jeg skal henvende meg eller hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: c6bcf...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har slitt med det i mange år. Det er ikke et problem som bare forsvinner av seg selv. I noen perioder er jeg flinkere enn i andre perioder.

Hvis jeg er stresset/har problemer greier jeg ikke å styre det.

I bedre perioder forsøker jeg å holde meg mest mulig aktiv mentalt så jeg ikke får tid til å spise. Dvs jeg sitter aldri å bare ser tv. Jeg strikker eller bretter klær eller gjør enkle øvelser eller noe annet mens jeg ser tv. Og så forsøker jeg å være mye sammen med folk for i sosiale setninger er jeg for flau til å spise. Da går det for meg å komme inn i et bedre spor. Men når livet blir litt tøft på den ene eller den andre måte sklir det gjerne ut igjen.

Anonymkode: 98ef0...c0a

Skrevet

c0a: Har det på akkurat samme måte. Slitsomt! Men litt rart å lese at flere har det helt likt for man tenker jo at ingen andre har det på samme måte.

Mat har aldri fungert for meg. Enten  så sulter jeg eller så overspiser jeg. Ufattelig slitsomt! 

Anonymkode: f491d...233

Skrevet

Har det på samme måte, men er i ferd med å få hjelp nå. Som ved et lykketreff fant jeg Karolina Kærsner. Hun er dansk og har et slags online kurs. Hun er også tilgjengelig via en Facebokgruppe hele tiden. Hun tar taket i problemet ved roten, noe som er veldig viktig. Kurset starter noen ganger i året, men du kan få mange tips ved å følge henne i sosiale medier og melde deg på nyhetsbrevet hennes. 

http://www.karolinakaersner.com/

Anonymkode: 05ea5...a81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...