Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Jeg har en 7 åring som til tider ofte klager over dette. Hun har hatt det en del om morningen eller på slutten av dagen når hun er trøtt/ sliten. Kan gå flere uker uten at hun klager, så kan hun plutselig begynne igjen. I fjord sommer da vi var på ferie i fem uker kom det ikke en eneste gang. Har prøvd å følge med og hun klager aldri over det når hun er i lek, det skjer noe. I kveld kom det igjen, men da så jeg at hun var sliten , samt at hun hadde drukket sjokolademelk ( tåler ikke alltid dette så godt). Tatt diverse blodprøver, ikke laktoseintoleranse, men har genet som kan føre til det. Jeg er nok litt hypokonder av meg og blir redd/ bekymret for dette, samtidig som jeg er usikker på om det er grunn til at hun bør ta mr av hode. Vil ikke utsette henne for dette unødig. Anonymkode: c563b...dc0
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 D vitamin mangel? Sønnen min sliter også han er 11. Først mente legen det var etter en forkjølelse. Blodprøven viste D vit mangel. I dag ringte skolen han ble brått verre. Dro på legevakta der ble det gjort funn på ekg. Skal utredes videre. Anonymkode: 68c6e...419
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Det som forvirrer meg er at det er i perioder. Som sagt kan gå en uker uten klaging så ksn hun plutselig begynne igjen. Idag var hun på skolen så hos en vennine. De syklet til butikken. Blid og fornøyd. Så kommer hun hjem og rett før leggetid setter igang med klaging. Ser da på henne at hun er sliten. Er det ikke slik at hadde det vært noe alvorlig så hadde hun hatt det oftere? Anonymkode: c563b...dc0
Multebær Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Tror jeg ville tatt henne med til lege, så får du sjekket opp om noe bør sjekkes nærmere. Vanskelig å si om det er noe alvorlig, men stortsett er det vel sånn at mer alvorlige ting ikke kommer og går. Likevel viktig å huske på at det aller meste ikke er alvorlig. Svimmelhet kan komme av forskjellige ting, det aller meste er ufarlig.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 Det kan være synet. Min gutt klaget over svimmelhet og kvalme i 6-7 års alder. Det ble tatt blodprøver og synstester. Ingen ting galt ble funnet. Han begynte etter hvert å få hodepine. Han sluttet å være aktiv fordi han var så sliten og svimmel. Tok han til lege igjen. Ingen ting galt... Uken etter var han så dårlig at han sjanglet når han gikk. Da sendte legen oss til sykehuset der mistanken var hjernesvulst. Etter å ha vært innlagt en uke uten funn (heldigvis) ble vi sendt videre til øyeavdelingen for å sjekke etter svulster i øye. Der viste det seg at han var veldig langsynt. + 10 på ene øyet og +2 på det andre... Med briller forsvant alle symptomer. Anonymkode: ceb21...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå