Gå til innhold

Er klesstørrelse viktig for deg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må spørre dere her inne. 

En venninne og jeg har slanket oss sammen. Vi har vært ganske like i overvekt og har begge gått ned mellom 15 og 18 kg. 

Min venninne er utrolig fiksert på størrelser. Hun gjør stort nummer ut av at hun "svømmer i de gamle klærne", alt må kastes. Jeg har bare kvittet meg bukser og topper  

Fritidstøy derimot er jo ofte justerbart i alle retninger. Jeg har ikke giddi å bruke penger på å kjøpe nytt da det er dyrt. Min venninne derimot har kjøpt dette nytt også fordi hun angivelig forsvinner i jakka. I samme åndedrett som hun sier det påpeker hun at den nye jakka er i small. 

Dette er selvsagt ingen big deal men må spørre om størrelse er så viktig?

Jeg bryr meg ikke om at softshell jakka er løs over mage og bryst egentlig. Jo jeg ser litt bomsete ut men den gjør nytten sin. 

Så damer, hva betyr størrelse for deg?

Anonymkode: a034e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betyr ikke noe. Det gjør meg ikke noe om jeg må gå opp en str i noen klesplagg eller om jeg har har arvet en jakke av moren min i litt for stor str. 

Anonymkode: a24d4...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort som din venninne. Ikke noe gøy å se bomsete ut i for store klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt nytt jeg også...

ser ikke fint ut med alt for store klær. 

 

Anonymkode: e9f4f...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi hun er stolt av det hun har oppnådd, hvorfor gjemme seg vekk i tøy som er for stort

Anonymkode: 3b738...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned 20 kg og vil nå ha klær som ikke skjuler hele meg. Så nytt her og. 

Anonymkode: e8636...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere har vært, HI :)

Jeg forstår at din venninne føler det er deilig å kjøpe nye klær, og hadde jeg hatt mulighet til det så hadde jeg sikkert gjort det samme. Samtidig synes jeg din venninne virker litt usikker på seg selv som hele tiden må gjøre et poeng ut av at hun vasser i de gamle klærne sine. Men, gled deg med hennes nykjøpte klær, og ikke la det gå inn på deg.

En annen ting er jo at man kan være ganske ulik i kroppen selv om man tilsynelatende er lik størrelse. Noen mister mest fett på magen, andre mister mest på hofter, andre mister over det hele. Det kan også gjøre at du fint kan bruke dine gamle bukser mens din venninne ikke føler seg vel med sine. Men når det kommer til en softshelljakke så hadde jeg nok heller ikke brydd meg om den var litt løs, den hadde jeg fint brukt til den var utbrukt før jeg kjøpte meg ny. Eller jeg hadde latt noen som var litt større arve den slik at jeg kunne kjøpt meg ny.

Anonymkode: 7c6e6...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjort som venninnen din! 

Det er SÅ motiverende å handle uten å måtte kjøpe stor str. 

Jeg føler meg freshere også når klærne ikke er for store. 

 

Anonymkode: 569c4...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis str 36 i bukse blir pølseskinn vil jeg tro jeg ser slankere ut i en 38 som sitter finere. Hvem skal se lappen inni liksom?

Anonymkode: 91002...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær som passer er viktig for meg, uansett størrelse... Men jeg må innrømme at jeg noen ganger tenker er det er fasongen som er feil og ikke størrelsen, hvis klær i "riktig" størrelse ikke passer... 

Anonymkode: 32969...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har en haug med kjoler i str xs som for et år siden satt aldeles perfekt på meg.. Nå har jeg gått opp 5 kg og de er ikke like fine på. Så jeg må kvitte meg med flesket!! For kjolene vil jeg hvertfall ikke kvitte meg med😂

Anonymkode: b2fd4...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...