Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #1 Skrevet 27. mars 2017 Hei Her om dagen møtte jeg på kjente par av meg. De er begge ufør, altså får uføretrygd. Er på leting etter hus, og her om dagen fant de det perfekte huset, men banken ville ikke gi dem lån, siden de begge er ufør og selv om de har 1,5 mil i egenkapital. Jeg ble litt overrasket, er det virkelig slik nå?? Jeg og mannen leier for tiden, mens vi er på utkikk etter hus. Jeg har vært på aap i mange år og han er sykemeldt for tiden. Hvis det dukker opp hus, kommer vi ikke til å få lån eller hva? 😫 Anonymkode: 1e562...8e5
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #2 Skrevet 27. mars 2017 De har vel ikke nok i uføretrygd til å få det da. Om de har tjent lite og derfor har lite i trygd så er det jo ikke sikkert de er betalingsdyktige over tid. Anonymkode: a9974...02d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #3 Skrevet 27. mars 2017 Det bør ikke være overraskende at du ikke får lån om du anses å ikke kunne betale det. Anonymkode: 6720e...f94
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #4 Skrevet 27. mars 2017 Uføretrygd likestilles med inntekt i banken, jeg hadde ikke noe problem med å få lån selv om jeg er ufør Men jeg tjente godt før jeg ble syk og har en grei inntekt, samtidig som jeg alltid har hatt en ryddig økonomi, alltid spart, aldri hatt betalingsanmerkning osv Det er betalingsevnen og bankens sikkerhet som avgjør Anonymkode: 390a7...a59
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2017 #5 Skrevet 27. mars 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uføretrygd likestilles med inntekt i banken, jeg hadde ikke noe problem med å få lån selv om jeg er ufør Men jeg tjente godt før jeg ble syk og har en grei inntekt, samtidig som jeg alltid har hatt en ryddig økonomi, alltid spart, aldri hatt betalingsanmerkning osv Det er betalingsevnen og bankens sikkerhet som avgjør Anonymkode: 390a7...a59 Aha, takk for godt svar. Anonymkode: 1e562...8e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå